Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Оприлюднюється проєкт постанови щодо затвердження Змін до деяких постанов НКРЕ та НКРЕКП
Опубліковано 27 червня 2024 року о 11:48


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ

ПОВІДОМЛЕННЯ

про оприлюднення проєкту, що має ознаки регуляторного акта, – постанови НКРЕКП «Про затвердження Змін до деяких постанов НКРЕ та НКРЕКП»


На засіданні Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, що проводилося у формі відкритого слухання 26.06.2024, схвалено проєкт рішення, що має ознаки регуляторного акта, – проєкт постанови НКРЕКП «Про затвердження Змін до деяких постанов НКРЕ та НКРЕКП».

У зв’язку із особливим періодом діяльності операторів систем розподілу (далі – ОСР) та постачальників універсальних послуг (далі – ПУП), пов’язаним з дією в Україні воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022, до НКРЕКП надходять звернення учасників ринку щодо необхідності внесення змін до окремих положень нормативно-правої бази НКРЕКП з питання, зокрема встановлення тарифів на послуги з розподілу електричної енергії та застосування стимулюючого регулювання. Зокрема, вказується на ризики невчасного виконання ОСР передбачених нормативною базою Регулятора зобов’язань в частині виконання протягом першого регуляторного періоду (2021 – 2024 років) плану заходів із забезпечення достовірності даних для здійснення моніторингу якості послуг.

Крім того, у зв’язку із особливим періодом діяльності ОСР та ПУП, пов’язаним з дією в Україні воєнного стану, з урахуванням Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затвердженого наказом Мінреінтеграції від 22.12.2022 № 309, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.12.2022 за № 1668/39004, деякі ОСР та ПУП здійснюють свою діяльність, у тому числі, на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією (далі – прифронтові ОСР, прифронтові ПУП та прифронтові ліцензіати).

Ураховуючи обставини, що склались, через постійні обстріли об’єктів електричних мереж та окупацію деяких територій на сьогодні для прифронтових ліцензіатів неможливо спрогнозувати кількість та обсяги аварійно-відновлюваних робіт внаслідок бойових дій, об’єктивно спрогнозувати витрати матеріальних і трудових ресурсів, обсяги розподілу електричної енергії та очікувані обсяги споживання електричної енергії, відсутні можливості для збору інформації комерційного обліку електроенергії та складання фізичних балансів, як фактичних, так і прогнозних тощо.

Також, у зв’язку з тим, що певна частина активів залишається на тимчасово окупованій території, на сьогодні неможливо визначити наявність та належність значної кількості активів РБА «старої» та РБА «нової» прифронтових ОСР.

З урахуванням зазначеного на сьогодні є необхідність в актуалізації деяких положень нормативно-правої бази НКРЕКП для ОСР та ПУП, а саме постанов НКРЕ від 23.07.2013 № 1009 «Про встановлення параметрів регулювання, що мають довгостроковий строк дії, для цілей стимулюючого регулювання», постанов НКРЕКП від 05.10.2018 № 1175 «Про затвердження Порядку встановлення (формування) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії» (далі – Порядок № 1175) та від 27.07.2017 № 981 «Про затвердження Положення про порядок подання, визначення та затвердження економічних коефіцієнтів нормативних та прогнозованих технологічних витрат електроенергії». Для актуалізації, зокрема передбачено продовження першого регуляторного періоду до 5 років (зараз 4 роки) для ОСР, яким встановлено тарифи на послуги з розподілу електричної енергії із застосуванням стимулюючого регулювання.

Також, на сьогодні є необхідність в актуалізації та розширенні переліку окремих положень Порядку визначення регуляторної бази активів суб’єктів природних монополій у сфері електроенергетики, затвердженого постановою НКРЕ від 11.07.2013 № 899, щодо ведення регуляторного обліку активів і нарахування регуляторної норми доходу на РБА «стару»/«нову», та амортизації на суму вартості активів, у тому числі повторно введених (повернутих) до експлуатації.

Варто зазначити, що у зв’язку з роботою ОСР в особливий період, та удосконаленими змінами виникла необхідність в унормуванні додатків 7 – 12, 14 – 16, 28 та 29 до Порядку № 1175, якими зокрема враховано продовження строку досягнення цільового показника якості послуг, формульні показники щодо визначення амортизації на повернуті активи (елементи активів), що тимчасово були виведені з РБА.


З огляду на зазначене, НКРЕКП розроблено проєкт рішення, що має ознаки регуляторного акта, – проєкт постанови НКРЕКП «Про затвердження Змін до деяких постанов НКРЕ та НКРЕКП».

Проєкт рішення, що має ознаки регуляторного акта, аналіз впливу рішення НКРЕКП, що має ознаки регуляторного акта, та порівняльна таблиця оприлюднені шляхом розміщення на офіційному вебсайті НКРЕКП  в мережі Інтернет.

Зауваження та пропозиції до оприлюднених матеріалів від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань приймаються до 17 липня 2024 року (включно) у письмовому та електронному вигляді.

Зауваження та пропозиції до проєкту рішення НКРЕКП, що має ознаки регуляторного акта, подаються у письмовому та електронному вигляді у форматах doc (docx) та PDF за формою згідно з додатком 1 до Порядку проведення відкритого обговорення проектів рішень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.06.2017 № 866, які слід надсилати на адреси:

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, 03057, м. Київ, вул. Сім’ї Бродських, 19; e-mail: Svystun@nerc.gov.ua. Контактна особа: Свистун Ольга Володимирівна, тел. (044) 204-70-47.


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux