До Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, 23 лютого 2018 року звернулось ПРАТ «ЕК «ХЕРСОНОБЛЕНЕРГО» із заявою про проведення позапланової перевірки дотримання ліцензійних умов з розподілу (передачі) електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами і постачання електричної енергії за регульованим тарифом та законодавства у сфері енергетики.
Ураховуючи подану заяву, 06 березня 2018 року на засіданні НКРЕКП, яке проводилось у формі відкритого слухання, було ухвалено рішення про проведення позапланової перевірки ПРАТ «ЕК «ХЕРСОНОБЛЕНЕРГО у період з 06.04.2018 по 20.04.2018 та прийнято відповідну постанову НКРЕКП № 281, яку згідно з вимогами статті 14 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» оприлюднено на офіційному веб-сайті Регулятора.
Під час розгляду зазначеного питання на відкритому засіданні Комісії та до початку проведення позапланового заходу державного контролю до НКРЕКП не надходило будь-яких зауважень, пропозицій та заперечень від ПРАТ «ЕК «ХЕРСОНОБЛЕНЕРГО» щодо порушеного питання.
В свою чергу, ПРАТ «ЕК «ХЕРСОНОБЛЕНЕРГО» листом (вхідний НКРЕКП № 5411/1-18 від 06.04.2018) в день початку позапланового заходу державного контролю повідомило про відкликання заяви, що є необґрунтованим та юридично нікчемним. Станом на 11 квітня 2018 року ПРАТ «ЕК «ХЕРСОНОБЛЕНЕРГО» не допустило комісію з перевірки до її проведення з метою можливого приховування:
- цільового використання коштів за статтями витрат відповідно до встановленої рішенням НКРЕКП структури тарифів на розподіл та постачання електричної енергії;
- виконання Інвестиційної програми;
- інших порушень ліцензійних умов.
Варто зазначити, що такі дії ПРАТ «ЕК «ХЕРСОНОБЛЕНЕРГО» також ускладнюють реагування НКРЕКП на:
- численні скарги від споживачів щодо приєднання до електричних мереж в 2017 році;
- численні порушення встановлених показників якості електропостачання:
- за даними компанії (додаток 4 до постанови НКРЕКП №1841 від 18.10.2016) компенсації у 2017 році не надавалися;
- за даними форми звітності № 11-НКРЕКП «Звіт щодо показників надійності електропостачання» (постанова НКРЕКП від 23.03.2017 № 345) всього недотримано строків надання послуг з 13.01.2017 до 31.11.2017, щодо яких встановлено гарантовані стандарти, компенсації мали бути надані 320 споживачам.
Слід зауважити, що за результатами проведеної перевірки у 2017 році на ПРАТ «ЕК «ХЕРСОНОБЛЕНЕРГО» за порушення Ліцензійних умов з передачі та Ліцензійних умов з постачання електричної енергії було накладено штраф у розмірі 85 тис. грн, зобов’язано врахувати в Інвестиційній програмі на 2018 рік економію коштів в сумі 2 614,13 тис. грн і додатково отримані доходи в сумі 2 516 тис. грн та вилучити із структури тарифів кошти у сумі 17 143 тис. грн. Дізнатися більше про результати заходів можна з новини: «Комісія суттєво підвищила за останні роки накладені штрафи та санкції за результатами перевірок "обленерго": зростання більше ніж в 10 разів» http://www.nerc.gov.ua/news/komisiya-suttevo-pidvishchila-za-ostanni-roki-nakladeni-shtrafi-ta-sanktsii-za-rezultatami-perevirok-oblenergo-zrostannya-bilshe-nizh-v-10-raziv
Комісія вимушена звернутися до відповідних органів місцевої та державної влади для вжиття заходів з метою захисту національних інтересів та інтересів всіх споживачів Херсонської області.
НКРЕКП додатково проінформує про вжиті заходи найближчим часом.