Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Слободян Руслан Олександрович
Член Комісії
Слободян Руслан Олександрович

Народився у 1974 році у селищі Ярмолинці Хмельницької області.


Освіта

У 1997 році закінчив Вінницький державний технічний університет, спеціальність «Електротехніка», кваліфікація – магістр електромеханіки.

У 2009 році - Тернопільський національний економічний університет, спеціальність «Менеджмент організацій», кваліфікація – менеджер-економіст.

У 2021 році – Донецький національний університет імені Василя Стуса, спеціальність «Менеджмент», кваліфікація – магістр управління та адміністрування.

Наразі є аспірантом Вінницького державного технічного університету за спеціальністю «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка».


Трудова діяльність

З 1997 по 2011 рр. працював у ВАТ ЕК «Хмельницькобленерго» (Ярмолинецькі районні електромережі) на посадах: майстер виробничої дільниці; інженер з експлуатації та ремонту розподільчих мереж; диспетчер; керівник оперативно-диспетчерської служби; виконуючий обов’язки головного інженера; директор.

З 2011 по 2015 рр. – заступник директора з маркетингу та енергозбуту ПАТ «Хмельницькобленерго».

З 2015 по 2016 рр. – заступник генерального директора – директор з розвитку управління та інформаційних технологій ПАТ «Хмельницькобленерго».

З 2016 по 2017 рр. – директор з інформаційних технологій ПАТ «Хмельницькобленерго».

З 2017 по 2021 рр. –  директор технічний ПАТ «Хмельницькобленерго».

З 2021 по 2024 рр. працював Головою Державної інспекції енергетичного нагляду України.

30 липня 2024 року за результатами відкритого конкурсного відбору призначений на посаду члена Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Має досвід роботи в енергетичній галузі більше 27 років.

Обов'язки:

1. Забезпечує діяльність НКРЕКП у формуванні та реалізації єдиної державної політики з питань функціонування ринку електричної енергії, цінової/тарифної та інвестиційної політики та технічного розвитку на ринку електричної енергії, у сфері виробництва електроенергії з альтернативних та відновлюваних джерел, комбінованого виробництва, атомної генерації та здійснення моніторингу ринку електричної енергії;

2. Організовує роботу НКРЕКП з питань:

  • сприяння ефективному функціонуванню ринку електричної енергії на основі збалансування інтересів держави, суб'єктів природних монополій та споживачів товарів (послуг), що виробляються (надаються) суб'єктами природних монополій;
  • стимулювання виробництва електроенергії з альтернативних джерел енергії;
  • організації схвалення інвестиційних програм суб'єктів господарювання, що провадять діяльність у сфері електроенергетики, спрямованих на оновлення основних фондів, підвищення ефективності та зменшення втрат у процесі провадження діяльності, що підлягає регулюванню;
  • формування цін і тарифів на товари (послуги), що виробляються (надаються) суб'єктами природних монополій та суб'єктами, що провадять діяльність на суміжних ринках у сфері електроенергетики;
  • формування та здійснення контролю за функціонуванням механізму покладення спеціальних обов’язків на учасників ринку;
  • запровадження, здійснення моніторингу та контролю державної підтримки на ринку електричної енергії та вдосконалення функціонування системи державної допомоги;
  • визначення критеріїв для визначення класів споживачів електричної енергії, диференційованих за ступенями напруги;
  • сприяння розвитку конкуренції у сферах виробництва електричної та теплової енергії;
  • участі у проведенні розслідування зловживань на оптовому енергетичному ринку в частині оптових енергетичних продуктів, пов’язаних з електричною енергією; 
  • видачі гарантій походження електричної енергії, виробленої з відновлюваних джерел енергії та забезпечення функціонування реєстру гарантій походження електричної енергії, виробленої з відновлюваних джерел енергії;
  • забезпечення інтеграції реєстру гарантій походження електричної енергії, виробленої з відновлюваних джерел енергії, з реєстрами країн Енергетичного Співтовариства, Європейського Союзу та Організації економічного співробітництва та розвитку;  
  • сприяння розвитку конкуренції у сферах виробництва та постачання електричної енергії;
  • координації та організації роботи з питань економічного аналізу та прогнозування на ринку електричної енергії;
  • здійснення моніторингу функціонування ринку електричної енергії, та його сегментів, а також оптового енергетичного ринку та поведінки суб’єктів господарювання на щоденній/щодекадній/щомісячній основі, які забезпечуються шляхом аналізу та оцінки:
  • стану безпеки постачання енергоресурсів та безперебійної роботи інфраструктури,
  • реалізації інвестиційних програм і заходів з інвестиційного планування щодо операторів систем передачі та розподілу у коротко- і довгостроковій перспективі з метою підвищення ефективності роботи систем і сприяння ринковій інтеграції,
  • інвестицій у генеруючі потужності та установки зберігання енергії з метою забезпечення безпеки постачання електричної енергії,
  • дотримання правил управління перевантаженнями, включаючи правила розподілу пропускної спроможності електричних міждержавних мереж/перетинів,
  • застосування правил, що регулюють розподіл міжсистемної пропускної потужності і управління перевантаженнями в системах передачі електричної енергії, включаючи перевантаження міжсистемних з’єднань, заснованих на зобов’язаннях, взятих Україною відповідно до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства,
  • виконання операторами систем передачі та розподілу умов щодо недискримінаційного доступу до їхніх мереж/систем, у тому числі доступу до мереж нових учасників ринків електричної енергії, зокрема виробників електричної енергії з відновлюваних джерел енергії,
  • своєчасності оприлюднення операторами систем передачі електричної енергії інформації щодо міжсистемних з’єднань, розподілу пропускної спроможності таких з’єднань,
  • застосування цін і тарифів на оптовому енергетичному ринку,
  • застосування умов для приєднання до мереж нових генеруючих потужностей та/або установок зберігання енергії з належним урахуванням витрат і вигод, пов’язаних з різними технологіями у використанні відновлюваних джерел енергії, а також із розподіленою генерацією та комбінованим виробництвом теплової та електричної енергії (когенерацією),
  • технічного співробітництва з операторами системи передачі та/або операторами ринку інших договірних сторін Договору про заснування Енергетичного Співтовариства,
  • рівня прозорості та конкуренції на ринку електричної енергії,
  • рівня відкриття та ефективності функціонування ринку,
  • підготовки результатів моніторингу, зокрема у вигляді звітів з моніторингу, та оприлюднення аналітичних матеріалів на офіційному вебсайті НКРЕКП,
  • господарсько-торговельних операцій, пов’язаних з оптовими енергетичними продуктами з електричної енергії,
  • ринкової поведінки та інформації про господарсько-торговельні операції на оптовому енергетичному ринку, включаючи виконані та невиконані заявки, наданої Регулятору учасниками оптового енергетичного ринку, особами, які професійно організовують операції з оптовими енергетичними продуктами, пов’язаними з електричною енергією, та торговими репозиторіями;
  • здійснення оперативного моніторингу ефективності роботи ринку електричної енергії, рівня цін на організованих сегментах ринку електричної енергії, моніторингу здійснення міжнародної торгівлі електричною енергією та розподілу пропускної спроможності;
  • участі у здійсненні моніторингу безпеки постачання електричної енергії та сприяння розвитку безпечної, надійної та ефективно функціонуючої ОЕС України;
  • ініціювання розслідувань за результатами моніторингу господарсько-торговельної діяльності, пов’язаної з оптовими енергетичними продуктами, виявлених фактів або підозр в порушенні встановлених законами обмежень щодо поводження з інсайдерською інформацією, або дій, що мають ознаки маніпулювання чи спроби маніпулювання на оптовому енергетичному ринку, в частині ринку електричної енергії;
  • врегулювання заборгованості, що утворилася на оптовому ринку електричної енергії;
  • взаємодії з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями, а також здійснення співробітництва з відповідними органами іноземних держав і міжнародними організаціями з питань, що стосуються ринку електричної енергії, інвестиційної політики у сфері електроенергетики та належать до компетенції НКРЕКП та участі у підготовці проєктів міжнародних договорів України;
  • співпраці з громадськими організаціями споживачів (об'єднаннями споживачів) щодо функціонування організованих сегментів ринку електричної енергії;
  • взаємодії з Антимонопольним комітетом України, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку та органами фінансового контролю у процесі моніторингу;
  • розгляд звернень громадян відповідно до Закону України «Про звернення громадян» з питань формування та реалізації державної політики та технічного розвитку на ринку електричної енергії, та підпис відповідей на них;
  • розгляду звернень, врегулювання спорів та надання роз'яснень з питань приєднання до систем передачі/розподілу, функціонування ринку електричної енергії в межах компетенції, регулювання платіжно-розрахункових відносин на ринку електричної енергії;  
  • затвердження:
  • розміру вартості послуги із забезпечення збільшення частки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії, що надається гарантованим покупцем та постачальником універсальних послуг;
  • розміру фіксованого платежу за участь на ринку «на добу наперед» та внутрішньодобовому ринку та тарифу на здійснення операцій з купівлі-продажу електричної енергії на цих ринках;
  • кошторису гарантованого покупця;
  • установлення:
  • економічних коефіцієнтів прогнозованих технологічних витрат електричної енергії в електричних мережах,
  • «зеленого» тарифу для суб’єктів господарювання, які виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії,
  • державної регульованої ціни на електричну енергію для суб’єктів господарювання, що здійснюють комбіноване виробництво електричної та теплової енергії на теплоелектроцентралях,
  • тарифів на теплову енергію, що виробляється на теплоелектроцентралях, ГЕС, ГАЕС, ТЕС, АЕС та когенераційних установках,
  • ставок плати за приєднання потужності та ставок плати за лінійну частину приєднання;
  • алгоритму розподілу коштів з поточних рахунків із спеціальним режимом використання,
  • переліку поточних рахунків із спеціальним режимом використання;
  • розробки нормативно-правових актів, зокрема:
  • порядків (методик) формування цін і тарифів на товари (послуги), що виробляються (надаються) суб'єктами природних монополій та суб'єктами, що провадять діяльність на суміжних ринках у сфері електроенергетики,
  • порядків розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу,
  • кодексу системи передачі, кодексу систем розподілу, кодексу комерційного обліку електричної енергії;
  • методики (порядку) формування цін на універсальні послуги,
  • методики розрахунку ціни (тарифу) на послуги постачальника універсальних послуг,
  • методики (порядку) формування ціни, за якою здійснюється постачання електричної енергії споживачам постачальником «останньої надії»,
  • методики розрахунку ціни (тарифу) на послуги постачальника «останньої надії»,
  • методик (порядків) встановлення (формування) тарифів на послуги з передачі електричної енергії,
  • методик (порядків) встановлення (формування) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії,
  • методики (порядку) формування тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління,
  • методики (порядку) формування кошторису гарантованого покупця;
  • порядку формування інвестиційних програм у сфері електроенергетики,
  • методик (порядків) формування цін на допоміжні послуги;
  • порядку проведення електронних аукціонів з розподілення пропускної спроможності міждержавних електричних мереж,
  • порядку подання інформації про здійснені господарсько-торговельні операції, пов’язані з оптовими енергетичними продуктами ринку едектричної енергії;

3. Забезпечує реалізацію державної політики стосовно державної таємниці в межах компетенції;

4. погоджує положення про Департамент із регулювання відносин у сфері енергетики та Департамент енергоринку;

5. Безпосередньо спрямовує, координує та контролює діяльність Департаменту із регулювання відносин у сфері енергетики та Департаменту енергоринку.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux