Народився у 1972 році в м. Києві.
Освіта
У 1996 році закінчив Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут» за спеціальністю «Теплові електричні станції», кваліфікація – інженер-теплоенергетик.
У 2000 році - Київський національний університет імені Тараса Шевченка за спеціальністю «Фінанси», кваліфікація – економіст.
З 2012 року - кандидат економічних наук. З 2017 року - доктор економічних наук.
Трудова діяльність
З 1996 по 1997 рр. – машиніст-обхідник енергоблоку 250 МВт Київської ТЕЦ-5 АК «Київенерго».
З 1997 по 1999 рр. – диспетчер-інформатор, диспетчер ОЕС України «НДЦ України».
З 1999 по 2005 рр. - начальник оперативно-диспетчерського управління виконавчої дирекції АК «Київенерго».
З 2005 р. по 2014 рр. – перший заступник директора - головний диспетчер «НЕК «Укренерго».
З 2014 р. по 2015 рр. – директор «НЕК «Укренерго».
З 2015 по 2018 рр. – заступник директора центру із впровадження нової моделі ринку ДП «НАЕК «Енергоатом».
У 2015-2016 рр. – радник Прем’єр-міністра України. У 2017-2018 рр. – радник міністра енергетики та вугільної промисловості України.
29 грудня 2021 року за результатами відкритого конкурсного відбору призначений на посаду члена Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
22 лютого 2022 року під час закритого засідання шляхом таємного голосування був обраний Головою Регулятора.
Має досвід роботи в електроенергетичній галузі більше 25 років.
Дата оновлення: 05.08.2024
Обов'язки:
1. Забезпечує діяльність НКРЕКП з формування та забезпечення реалізації єдиної державної правової політики на ринку природного газу, нафти та нафтопродуктів;
2. Організовує роботу НКРЕКП з питань:
- здійснення заходів щодо обмеження впливу суб’єктів природних монополій на державну політику з метою забезпечення ефективного функціонування ринку природного газу;
- здійснення моніторингу, передбаченого Законом України «Про ринок природного газу»;
- забезпечення створення сприятливих умов для залучення інвестицій у розвиток інфраструктури ринку природного газу;
- організації затвердження та моніторингу виконання планів розвитку газотранспортних та газорозподільних систем, газосховищ та установки LNG, надання у щорічному звіті НКРЕКП їх оцінки, у тому числі зазначення необхідних змін до таких планів;
- визначення ступеня кваліфікації споживачів природного газу;
- встановлення мінімальних стандартів та вимог до якості обслуговування споживачів та постачання природного газу, здійснення моніторингу та аналізу за їх дотриманням, надання роз’яснень щодо їх застосування, порядку здійснення компенсації за недотримання цих стандартів;
- розгляду звернень, врегулювання спорів та надання роз'яснень з питань проведення тарифної політики на ринках природного газу, нафти та нафтопродуктів у межах компетенції;
- участі у проведенні розслідування зловживань на оптовому енергетичному ринку, пов’язаних з природним газом;
- взаємодії з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями, а також здійснення співробітництва з відповідними органами іноземних держав і міжнародними організаціями з питань, що стосуються регулювання ринку природного газу та належать до компетенції НКРЕКП, та участі у підготовці проєктів міжнародних договорів України;
- співпраці з громадськими організаціями споживачів (об'єднаннями споживачів) з питань захисту прав споживачів НКРЕКП у нафтогазовій галузі; визначає умови здійснення розрахунків на ринку природного газу із залученням клірингової установи;
- розгляд звернень громадян відповідно до Закону України «Про звернення громадян» з питань формування та реалізації державної політики на ринку природного газу, та підпис відповідей на них;
- визначення порядку надання фінансового забезпечення оплати послуг транспортування та зберігання (закачування, відбору) природного газу, у тому числі вимог до банківських гарантій;
- встановлення для операторів газорозподільних систем граничних рівнів вартості виконання видів робіт та послуг з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання багатоквартирних будинків;
- установлення (зміни):
- тарифів на послуги транспортування природного газу для споживачів України для точок входу і точок виходу, на транспортування природного газу магістральними трубопроводами для точок входу і точок виходу,
- тарифів на послуги розподілу природного газу,
- тарифів на послуги зберігання (закачування, відбору) природного газу щодо газосховищ, до яких застосовується режим регульованого доступу,
- тарифів на транспортування магістральними трубопроводами нафти, нафтопродуктів та аміаку;
- ставки плати за стандартне приєднання до газорозподільних систем;
- здійснення моніторингу функціонування ринку природного газу, який забезпечується шляхом аналізу та оцінки:
- рівня прозорості та конкуренції на ринку природного газу, відкриття та ефективності функціонування ринку природного газу, конкуренції на оптовому і роздрібному ринках природного газу,
- оптових та роздрібних цін на товари (послуги) на ринку природного газу,
- ринкової поведінки та господарсько-торговельних операцій суб’єктів господарювання, що провадять діяльність з оптовими енергетичними продуктами, пов’язаними з природним газом, з метою виявлення та запобігання зловживанням на оптовому енергетичному ринку за результатами регуляторних форм звітності та оперативного моніторингу,
- реалізації інвестиційних програм і заходів з інвестиційного планування щодо операторів газотранспортної та газорозподільних систем у коротко- і довгостроковій перспективі з метою підвищення ефективності роботи систем і сприяння ринковій інтеграції,
- дотримання вимог щодо надійності та безперебійності газопостачання, стандартів та вимог до якості обслуговування споживачів природного газу;
- виконання операторами газотранспортної та газорозподільних систем зобов’язань щодо відокремлення та незалежності,
- застосування правил, що регулюють розподіл міжсистемної пропускної потужності і управління перевантаженнями в системах транспортування природного газу, включаючи перевантаження міжсистемних з’єднань, заснованих на зобов’язаннях, взятих Україною відповідно до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства,
- виконання операторами газотранспортної та газорозподільних систем умов щодо недискримінаційного доступу до їхніх систем,
- умов доступу до газосховищ, акумулюючої здатності в системі транспортування природного газу (заповнення системи) та інших допоміжних послуг, пов’язаних з природним газом,
- використання доходів, отриманих від управління перевантаженнями в системах транспортування природного газу,
- своєчасності оприлюднення операторами систем транспортування природного газу інформації щодо міжсистемних з’єднань, розподілу пропускної спроможності таких з’єднань,
- застосування цін і тарифів на ринку природного газу,
- виконання програм відповідності, прийнятих оператором газотранспортної системи, систем розподілу природного газу, оператором газосховищ за допомогою яких вони повинні забезпечувати повну юридичну, фінансову, управлінську та операційну незалежність від вертикально інтегрованих організацій (суб’єктів господарювання), до складу яких вони входять, а також від суміжних підприємств з метою забезпечення недискримінації, прозорості та об’єктивності у функціонуванні енергетичних ринків,
- господарсько-торговельних операцій, пов’язаних з оптовими енергетичними продуктами, пов’язаними з природним газом,
- інформації про господарсько-торговельні операції на оптовому енергетичному ринку, включаючи виконані та невиконані заявки, наданої Регулятору учасниками оптового енергетичного ринку, особами, які професійно організовують операції з оптовими енергетичними продуктами, пов’язаними з природним газом, та торговими репозиторіями,
- ініціювання розслідувань за результатами моніторингу господарсько-торговельної діяльності, пов’язаної з оптовими енергетичними продуктами щодо природного газу, виявлених фактів або підозр в порушенні встановлених законами обмежень щодо поводження з інсайдерською інформацією, або дій, що мають ознаки маніпулювання чи спроби маніпулювання на оптовому енергетичному ринку, пов’язаними з природним газом;
- розробки:
- порядків (методик) формування тарифів на товари (послуги), що виробляються (надаються) суб'єктами природних монополій та суб'єктами, що провадять діяльність на суміжних ринках, на ринках природного газу, нафти та нафтопродуктів та діяльність з транспортування інших речовин трубопровідним транспортом,
- правил для постачальника «останньої надії» як частини правил постачання природного газу, у тому числі правил для визначення ціни природного газу, що постачається таким постачальником, відповідно до Закону України «Про ринок природного газу»,
- кодексів газотранспортних систем, кодексу газорозподільних систем, кодексів газосховищ та кодексу установки LNG,
- правил балансування як частини кодексу відповідної газотранспортної системи (у тому числі методології визначення платежів, пов’язаних із балансуванням), що мають бути справедливими, недискримінаційними, обумовленими об’єктивними чинниками та такими, що створюють економічні стимули для балансування обсягів закачування і відбору природного газу самими замовниками,
- правил постачання природного газу,
- правил розподілу потужності та врегулювання перевантажень транскордонних газопроводів як частини кодексу газотранспортної системи,
- порядку формування інвестиційних планів,
- нормативно-правових актів з питань відшкодування збитків унаслідок порушення Правил постачання природного газу;
- типового договору на технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання житлових (багатоквартирних) будинків (між власником або уповноваженою співвласниками багатоквартирного будинку особою та оператором газорозподільної системи);
- методології розрахунку граничних рівнів вартості виконання видів робіт та послуг з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання багатоквартирних будинків;
- нормативів розподілу коштів з поточних рахунків із спеціальним режимом використання операторів газорозподільної системи;
- умов та порядку проведення конкурсу з визначення постачальника побутового споживача, що став споживачем постачальника «останньої надії»;
- методології визначення плати за приєднання до газотранспортної та газорозподільних систем;
3. Забезпечує реалізацію державної політики стосовно державної таємниці в межах компетенції;
4. Спрямовує, координує та контролює діяльність Департаменту із регулювання відносин у нафтогазовій сфері;
5. Погоджує положення про Департамент із регулювання відносин у нафтогазовій сфері.