Відповідно до положень Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, погоджує/схвалює інвестиційні програми суб’єктів господарської діяльності, зокрема у сфері теплопостачання, діяльність яких регулюється НКРЕКП.
Відповідно до положень Порядку розроблення, погодження та затвердження інвестиційних програм суб’єктів господарювання у сфері теплопостачання, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 14 грудня 2012 року № 630 та постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг від 14 грудня 2012 року № 381, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 11 січня 2013 року за № 97/22629, ліцензіат розробляє інвестиційну програму, затверджує, здійснює її погодження в органах місцевого самоврядування (стосовно об’єктів, що перебувають у комунальній власності) та схвалення в НКРЕКП.
Статтею 13 Закону України «Про теплопостачання» визначено повноваження органів місцевого самоврядування у сфері теплопостачання, до яких, зокрема, належить сприяння провадженню інвестиційної діяльності у сфері теплопостачання.
Крім того, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено:
• право комунальної власності - право територіальної громади володіти, доцільно, економно, ефективно користуватися і розпоряджатися на свій розсуд і в своїх інтересах майном, що належить їй, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування (підпункт 14 статті 1);
• відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування (стаття 17);
• відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що не перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на договірній і податковій основі та на засадах підконтрольності у межах повноважень, наданих органам місцевого самоврядування законом;
• з питань, віднесених до відання органів місцевого самоврядування, на їх вимогу підприємства, установи та організації, що не перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, надають відповідну інформацію;
• органи місцевого самоврядування можуть виступати з ініціативою щодо перевірок, а також організовувати проведення перевірок на підприємствах, в установах та організаціях, що не перебувають у комунальній власності, з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади.
Враховуючи наведене, просимо здійснювати постійний контроль за реалізацією заходів інвестиційних програм на 2017 рік суб’єктів господарювання у сфері теплопостачання, які схвалюються НКРЕКП, цільовим використанням коштів, що передбачені в установлених тарифах на теплову енергію для виконання інвестиційної програми та проведенням закупівель товарів, робіт і послуг у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі», у тому числі з використанням авторизованих електронних майданчиків електронної системи закупівель «ProZorro».
Лист НКРЕКП від 20.12.2016 № 13771/18/7-16 щодо виконання інвестиційних програм ліцензіатів на 2017 рік див. тут.