13 вересня 2022 року відбувся онлайн-брифінг Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП).
Під час заходу Членкиня НКРЕКП Ольга Бабій виступила з презентацією на тему: «Захист прав споживачів – одне з основних завдань НКРЕКП», де розповіла про перевірки Комісією своїх ліцензіатів-підприємств, що працюють у сферах енергетики та комунальних послуг, дотримання вимог законодавства та відповідних ліцензійних умов за період з липня 2021 року по серпень 2022 року.
Так, О.Бабій детально описала механізм проведення перевірок, права та обов’язки сторін, що беруть в них участь, а також види санкцій, які накладає Регулятор на ліцензіатів за їх результатами.
Окремо вона зупинилась на тому, яким чином споживачі та замовники послуг можуть вирішувати проблеми, що виникають у відносинах з підприємствами – надавачами цих послуг, а також окреслила роль НКРЕКП щодо захисту законних прав та інтересів споживачів на ринках електроенергії, природного газу та комунальних послуг.
Членкиня НКРЕКП відмітила, що якість скарг та звернень споживачів протягом останнього періоду помітно зросла. Тепер вони містять набагато більше аргументів, конкретики, підтвердних матеріалів, статистичних даних тощо. Це дозволило Регулятору більш предметно, ґрунтовно та швидко врегульовувати питання, що порушуються споживачами у відповідних зверненнях та скаргах.
Ольга Бабій закликала суб’єктів господарювання, що надають послуги у сферах енергетики та комунальних послуг, споживачів та замовників цих послуг неухильно дотримуватись вимог чинного законодавства, що регулює діяльність у відповідних сферах, не допускати зловживань, маніпуляцій, виконувати всі свої зобов’язання.
Водночас, споживачі, в разі порушення їх законних прав та інтересів, мають можливість звертатись до НКРЕКП з письмовими скаргами за електронною адресою box@nerc.gov.ua.
Наприкінці брифінгу вона відповіла на численні запитання споживачів та журналістів.