Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Своєчасне схвалення інвестиційної програми – обов’язок ліцензіата у сфері теплопостачання, особливо враховуючи останні зміни до постанови КМУ від 18.06.2014 № 217
Опубліковано 18 липня 2017 року о 17:55



З метою стабілізації фінансово-економічного стану теплопостачальних/теплогенеруючих організацій у частині  можливості здійснення інвестиційної діяльності, зокрема, забезпечення  законодавчо закріпленої першочерговості у частині фінансування та виконання інвестиційних програм, які схвалюються відповідно до Порядку розроблення, погодження та затвердження інвестиційних програм суб’єктів господарювання у сфері теплопостачання Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову від 12.07.2017 № 492, якою внесено зміни до Порядку розподілу коштів, що надходять на поточні рахунки із спеціальним режимом використання для проведення розрахунків з постачальником природного газу, на якого покладено спеціальні обов’язки (Порядок), затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 18.06.2014 № 217.

 

Зокрема, постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 № 492 внесено зміни до пункту 23 Порядку, у частині методології розрахунку показника «Граничний норматив перерахування коштів на поточний рахунок теплопостачальної/теплогенеруючої організації» (Нгран), що враховує окремі захищені статті витрат теплопостачальних/теплогенеруючих організацій, шляхом передбачення при розрахунку показника Нгран витрат на фінансування інвестиційних програм, які схвалені НКРЕКП та за якими відповідно до Порядку зарахування коштів на поточні рахунки із спеціальним режимом використання для проведення розрахунків за інвестиційними програмами, використання зазначених коштів і здійснення контролю за їх витрачанням у сфері теплопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.10.2013 № 750 відкрито відповідні спеціальні рахунки в уповноважених банках, у структурі діючого у розрахунковому місяці тарифу, гривень (без урахування податку на додану вартість) (Вінв).

 

Таким чином, запровадження вищезазначених змін в методології розрахунку показника Нгран сприятиме забезпеченню теплопостачальних/теплогенеруючих організацій обіговими коштами у достатньому обсязі для здійснення інвестиційних заходів, зокрема запровадження 100-відсоткового комерційного обліку для оплати за фактично спожиту теплову енергію, послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, скорочення понаднормативних витрат та втрат енергоресурсів тощо.

 

Водночас, НКРЕКП звертає увагу, що при встановленні Реєстру нормативів перерахування коштів, що надходять на поточні рахунки із спеціальним режимом використання теплопостачальних і теплогенеруючих організацій як плата за теплову енергію та/або надані комунальні послуги з централізованого опалення і централізованого постачання гарячої води від усіх категорій споживачів та як плата теплопостачальних організацій за вироблену теплогенеруючими організаціями теплову енергію, розрахунок показника Нгран за методологією визначеною вимогами постанови КМУ № 492, а саме, з урахуванням складової Вінв буде здійснено лише для тих  підприємств, які мають схвалену НКРЕКП інвестиційну програму.

 

Станом на 18.07.2017 НКРЕКП схвалено інвестиційні програми на 2017 рік 19 суб’єктів господарювання у сфері теплопостачання:

ПТМ "Ковельтепло";

ПАТ "ДТЕК Донецькобленерго" ВП "Миронівська ТЕС";

ОКВПТГ "Миргородтеплоенерго";

ОКВПТГ "Лубнитеплоенерго";

ТОВ "Рівнетеплоенерго";

ТОВ "Шепетівка Енергоінвест";

ТОВ "Краматорськтеплоенерго";

КП БМР Київської області "Броваритепловодоенергія";

ДП "Сєвєродонецька теплоелектроцентраль";

Львівське міське КП "Львівтеплоенерго";

ТОВ "Шосткинське підприємство "Харківенергоремонт";

МКП "Хмельницьктеплокомуненерго";

КП "Міськтепловоденергія", м. Кам'янець-Подільський;

ПАТ "Київенерго";

ВП "Придніпровська ТЕС" ПАТ "ДТЕК Дніпроенерго";

КП «Новоград-Волинськтеплокомуненерго»;

Зміївська ТЕС ПАТ "Центренерго";

Трипільська ТЕС ПАТ "Центренерго";

Вуглегірська ТЕС ПАТ "Центренерго".

 

Принагідно нагадуємо, що вчасне схвалення інвестиційних програм є запорукою підвищення рівня надійності та забезпечення ефективної роботи систем централізованого теплопостачання, оновлення основних фондів, поліпшення якості та організації виробництва, забезпечення обліку енергетичних ресурсів та обсягів реалізації послуг, оптимізації технологічних витрат та втрат теплової енергії.

 

Також повідомляємо, що на офіційному сайті НКРЕКП (за посиланням http://www.nerc.gov.ua/acts/pro-zatverdzhennya-poryadku-provedennya-vidkritogo-obgovorennya-proektiv-rishen-natsionalnoi-komisii-shcho-zdiysnyue-derzhavne-regulyuvannya-u-sferakh-energetiki-ta-komunalnikh-poslug) оприлюднено Порядок проведення відкритого обговорення проектів рішень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг затверджений постановою НКРЕКП від 30.06.2017 № 866 (Порядок 866), який набере чинності з дня наступного за днем його опублікування в офіційному друкованому виданні – газеті «Урядовий кур’єр».

 

Відповідно до пункту 2.1 Порядку 866 до винесення питання щодо встановлення цін (тарифів)/змін до них, схвалення/затвердження інвестиційних програм/планів розвитку/змін до них на відкрите обговорення НКРЕКП ліцензіат має провести відкрите обговорення (відкрите слухання) на місцях питання щодо необхідності встановлення цін (тарифів)/змін до них, схвалення/затвердження інвестиційної програми/плану розвитку/змін до них із залученням місцевих органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування (якщо проект рішення стосується розвитку окремого регіону та/або територіальної громади) за процедурою, наведеною у Порядку 866.

 

Враховуючи наведене та необхідність реалізації суб’єктами господарювання у сфері теплопостачання заходів, спрямованих на підвищення ефективності роботи підприємства, НКРЕКП закликає органи місцевого самоврядування, обласні та Київську міську державні адміністрації вжити термінових та дієвих заходів для вирішення питання щодо подання у найкоротший термін суб’єктами господарювання, які провадять свою діяльність на території відповідних областей, інвестиційних програм на 2017 рік на розгляд і схвалення (погодження) до уповноважених органів та їх погодження органами місцевого самоврядування або виконавчих органів рад, за умови делегування їм відповідних повноважень згідно із Законом України «Про місцеве самоврядування» з дотриманням вимог Порядку 866.


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux