Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, проводить постійний моніторинг стану розрахунків споживачів за спожиту теплову енергію та надані комунальні послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води по ліцензіатам Комісії. Результати моніторингу стану розрахунків споживачів за даними звітності ліцензіатів НКРЕКП розміщує на своєму офіційному веб-сайті, озвучує при розгляді пов’язаних питань на засіданнях НКРЕКП, які проходять у формі відкритих слухань.
Незважаючи на це, у засобах масової інформації, на інтернет-порталах та з уст різноманітних «фахівців» від теплоенергетики продовжує лунати інформація про «жахливий, катастрофічний» рівень розрахунків споживачів за спожиту теплову енергію та надані комунальні послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води.
З метою недопущення розповсюдження неправдивої, тенденційної інформації, наростання соціальної напруги, НКРЕКП повідомляє, що за даними форми звітності 3-НКП, наданої до НКРЕКП ПАТ «Київенерго», стан розрахунків споживачів за січень-квітень 2017 року склав 95,7%, у тому числі:
- 112,9% по категорії населення без пільг і субсидій;
- 93,8% по категорії виконавців комунальних послуг населенню з опалення і гарячого водопостачання (ЖЕК, ОСББ, приватні підприємства тощо);
- 92,2% по категорії бюджетних установ;
- 85,4% по іншим споживачам (зазначена категорія у загальному обсязі корисного відпуску складає лише 8,8%).
Щодо перерахування субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату енергоносіїв та житлово-комунальних послуг.
Через несвоєчасне та неповне відшкодування ПАТ «Київенерго» пільг та субсидій стан розрахунків по цій категорії значно гірше – 62,8%. Сума заборгованості за пільги та субсидії станом на 30.04.2017 лише по ПАТ «Київенерго» склала 1015,8 млн грн.
Стан розрахунків за 4 місяці 2017 року не підтверджує інформацію про суттєве погіршення рівня оплати споживачів за надані комунальні послуги, який за умови своєчасного проходження розрахунків по пільгам та субсидіям склав би більше 109%.
Не зважаючи на провокаційні заклики, які майже продовж усього опалювального сезону лунали, у тому числі і з боку окремих депутатів та їх соратників, не сплачувати рахунки за комунальні послуги, кияни з порозумінням ставляться до проблем, існуючих у галузі теплоенергетики, і більшість споживачів дотримуються платіжної дисципліни.
Аналогічна ситуація відслідковується і за даними 170 ліцензіатів НКРЕКП, які надали зазначену звітність. Стан розрахунків споживачів за січень-квітень 2017 року склав 95,4%, у тому числі:
- 108,1% по категорії населення безпосередньо без пільг і субсидій;
- 98% по категорії виконавців комунальних послуг населенню з опалення і гарячого водопостачання (ЖЕК, ОСББ, приватні підприємства тощо);
- 88,1% по категорії бюджетних установ;
- 92,1% по іншим споживачам (зазначена категорія у загальному обсязі корисного відпуску складає лише 8,8%);
- 85,1% по пільгам та субсидіям.
Враховуючи зазначене, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, у черговий раз звертається до органів місцевої влади та Київської міської державної адміністрації взяти під особистий контроль:
- стан розрахунків споживачів за спожиту теплову енергію та надані комунальні послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води;
- стан проходження розрахунків по пільгам та субсидіям;
- стан оформлення пільг та субсидій;
- постійне проведення роз’яснювальної роботи серед населення з метою популяризації Програми житлових субсидій, яка є головним механізмом забезпечення соціального захисту найбільш вразливих верств населення;
- надання практичної допомоги при оформленні субсидії.