28.04.2021 на відкритому засіданні Комісії прийнято постанову НКРЕКП № 717 «Про затвердження змін до Кодексу систем розподілу».
Зазначені зміни до Кодексу систем розподілу набирають чинності з 01.06.2021.
Ключові нововведення, запроваджені Регулятором для спрощення отримання замовниками послуг з приєднання:
Запровадження публічних договорів про приєднання
Зазначена норма унеможливить нав’язування операторами систем розподілу додаткових умов замовникам при укладанні договору про приєднання, зокрема збільшення строку надання послуги, зміну умов договору, зміну порядку сплати вартості послуги з приєднання тощо. Договори про надання послуг з приєднання укладаються з урахуванням статей 633, 634, 641, 642 Цивільного кодексу України за типовою формою, наведеною у відповідних додатках до Кодексу.
При цьому, оператор систем розподілу (ОСР) зобов'язаний на головній сторінці власного вебсайту, а також у друкованих виданнях, що публікуються на території його ліцензованої діяльності, та у власних центрах обслуговування споживачів розмістити редакцію договору про стандартне приєднання до електричних мереж системи розподілу, договору про нестандартне приєднання до електричних мереж системи розподілу "під ключ" або з проєктуванням лінійної частини приєднання замовником та роз'яснення щодо укладення та приєднання замовника до цих договорів.
Спрощення для замовників прийняття (акцептування) умов договору про приєднання до електричних мереж
Звертаємо увагу замовників послуг з приєднання, що з 01.06.2021 договір про приєднання вважається укладеним з дати подання замовником належним чином оформленої заяви про приєднання. Однак, технічні умови набирають чинності після оплати замовником вартості послуги з приєднання.
Якщо замовник не оплатив послугу зі стандартного приєднання протягом 20 днів з дня отримання технічних умов, розрахунку вартості плати за приєднання до електричних мереж та рахунка на оплату плати за приєднання, такий договір вважається розірваним, а технічні умови такими, що не набрали чинності.
Зменшення кількості документів, що додаються до заяви про приєднання
Зазначеними змінами до Кодексу систем розподілу передбачено, що замовники послуг з приєднання зазначають у заяві про приєднання лише дані з електронних реєстрів (передбачено надання копій документів лише у випадку відсутності відповідної інформації в електронних реєстрах) та додають графічні матеріали із вказанням точки приєднання – один додаток до заяви.
Зменшення кількості процедур надання послуги
Замовники мають погоджувати з виконавцем послуг (ОСР) на відповідність вимогам технічних умов проєктну документацію щодо будівництва (реконструкції, технічного переоснащення) електричних мереж внутрішнього електрозабезпечення електроустановок Замовника лише для об’єктів напругою в точці приєднання вище 27,5 кВ.
Прозорість надання послуг з приєднання
ОСР зобов’язаний на власному офіційному вебсайті розмістити та постійно оновлювати інформацію щодо надання послуг з приєднання до електричних мереж (інформація повинна відображатися в окремому розділі з назвою «Приєднання до електричних мереж»). Також на офіційному вебсайті ОСР має бути розміщена інформація про видані технічні умови в електронному реєстрі технічних умов на приєднання, а також ОСР має забезпечити доступ замовника до виданих технічних умов, розрахунку вартості плати за приєднання до електричних мереж та рахунку на сплату плати за приєднання в особистому кабінеті замовника на вебсайті ОСР та Регулятора (за запитом) до особистих кабінетів замовників (у режимі перегляду).
Звертаємо увагу ОСР на обов’язок під час видачі замовнику технічних умов повідомляти йому логін та пароль від особистого кабінету замовника.
Спрощено процедуру фіксації надання ОСР послуги з приєднання
З набранням чинності новою редакцією Кодексу систем розподілу змінюється процедура фіксації надання ОСР послуги з приєднання: ОСР після завершення робіт з приєднання повідомляє замовника у спосіб, указаний у заяві про приєднання, про готовність власних мереж до підключення електроустановок замовника шляхом надання повідомлення про надання послуги з приєднання в частині зовнішнього електрозабезпечення. Зазначене повідомлення про надання послуги з приєднання є підставою для укладання замовником договорів (або внесення змін до діючих договорів) згідно з вимогами, встановленими на ринку електричної енергії.
Звертаємо увагу замовників, що у разі незгоди замовника з повідомленням про надання послуги з приєднання в частині виконання ОСР комплексу робіт, передбачених абзацами восьмим та дев'ятим пункту 4.2.3 глави 4.2 цього розділу, замовник має право протягом 10 робочих днів з дати його отримання письмово звернутися до органу виконавчої влади, що реалізує державну політику нагляду (контролю) в галузі електроенергетики (у копії повідомити ОСР).
У випадку підтвердження центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, факту невідповідності обсягу будівельно-монтажних робіт проєктно-кошторисній документації послуга з приєднання вважається наданою після усунення ОСР виявлених зауважень, що підтверджується центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики.
Щодо змін у порядку електрифікації території, що підлягає комплексній забудові
З набранням чинності нової редакції Кодексу систем розподілу, електрифікація території, що підлягає комплексній забудові з індивідуальною забудовою житла (крім багатоквартирних житлових будівель), має бути здійснена ОСР за рахунок складової тарифу на розподіл електричної енергії шляхом включення до інвестиційної програми ОСР в установленому порядку не пізніше 2 років після узгодження проєктно-кошторисної документації та після забезпечення таких заходів:
1) прийняття органом місцевого самоврядування рішення про те, що земельні ділянки майбутніх замовників розташовані на території, що підлягає комплексній забудові;
2) розроблення та затвердження органом місцевого самоврядування детального плану забудови території, що підлягає комплексній забудові;
3) прийняття органом місцевого самоврядування відповідних рішень про делегування ОСР функцій замовника електрифікації території, що підлягає комплексній забудові;
4) надання органами місцевого самоврядування вихідних даних, у тому числі детального плану забудови території із зазначенням кількості об'єктів приєднання, розрахункової потужності кожного об'єкта згідно з вимогами державних будівельних норм та загальної розрахункової потужності;
5) отримання органом місцевого самоврядування від ОСР завдання на проєктування та вихідних даних для проєктування;
6) надання органами місцевого самоврядування передпроєктних рішень розташування електричних мереж та узгодження їх з ОСР;
7) оформлення прав користування (власності) на земельні ділянки під об'єкти електроенергетики на користь ОСР;
8) надання органами місцевого самоврядування з урахуванням потужності об'єктів відповідно до державних будівельних норм та надання ОСР проєктно-коштрисної документації, погодженої з усіма заінтересованими сторонами.