Законодавством яким регулюються відносини між Ліцензіатами, які здійснюють діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, та споживачами товарів (послуг) передбачено, що платіжні документи (рахунки) на оплату спожитого товару (послуги) формуються та надаються безкоштовно споживачам відповідно до умов укладених договорів.
Як правило, платіжні документи (рахунки) можуть надаватись споживачам у відповідних структурних підрозділах Ліцензіата, через персональну сторінку споживача (особистому кабінеті) на вебсайті Ліцензіата, поштовим зв’язком, кур’єром чи іншими способами з використанням інформаційних технологій у системі електронного документообігу або іншим способом у порядку, передбаченому договором.
Для того щоб споживачі мали змогу скористатись свої правом, Ліцензіати мають забезпечити можливість споживачам створювати на своїх офіційних сайтах персональні сторінки (особові кабінети), передбачивши опцію проставлення споживачем відмітки про відмову в отримані платіжного документу (рахунку) у паперовій формі. При цьому, зазначаємо, що Ліцензіати не можуть зобов’язувати споживачів, якщо вони не згодні, отримувати платіжні документи (рахунки) в електронному вигляді.
Враховуючи наведене, НКРЕКП звертає увагу споживачів та Ліцензіатів на те, що заява та/або проставлена споживачем відмітка в його особистому кабінеті про відмову в отримані платіжного документу (рахунку) у паперовій формі, дає право Ліцензіату не направляти такому споживачу платіжний документ (рахунок) у паперовій формі.
Також, звертаємо увагу Ліцензіатів на те, що вони мають забезпечити ключовою інформацію споживачів про послуги у сферах енергетики та комунальних послуг, яка зазначена в пункті 1 постанови НКРЕКП від 30 березня 2017 року № 464, шляхом розміщення її, за згодою споживача, виключно в його особистому кабінеті.