НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОВІДОМЛЕННЯ
про оприлюднення проекту, що має ознаки регуляторного акта, – постанови НКРЕКП «Про затвердження Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання»
Згідно з пунктом 3 частини першої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» для ефективного виконання завдань державного регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг НКРЕКП розробляє та затверджує порядки (методики) формування, розрахунку та встановлення державних регульованих цін і тарифів для суб’єктів природних монополій у сферах енергетики та комунальних послуг.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 6 Закону України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг» НКРЕКП здійснює розроблення порядків (методик) формування тарифів на комунальні послуги для суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання на суміжних ринках.
На сьогодні при формуванні тарифів на теплову енергію та відповідні комунальні послуги ліцензіати НКРЕКП керуються Порядком формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, затвердженим постановою НКРЕКП від 24.03.2016 № 377, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України від 09.06.2016 № 835/28965.
Для приведення нормативно-правового акту, що визначає механізм формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання у відповідність до вимог чинного законодавства, НКРЕКП розроблено проект постанови «Про затвердження Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання» (далі – проект постанови), яким одночасно визнається такою, що втратила чинність постанова НКРЕКП від 24.03.2016 № 377.
Також проектом постанови враховані вимоги чинного законодавства щодо необхідності встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання на рівні, який покриває економічно обґрунтовані витрати з виробництва, транспортування та постачання теплової, зокрема, шляхом передбачення:
- щорічного перегляду тарифів на теплову енергію шляхом повного перегляду всіх складових тарифів, або за спрощеним порядком;
- встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування, постачання за окремими категоріями споживачів, а в визначених випадках - встановлення тарифів без диференціації за окремими категоріями споживачів;
- встановлення тарифів на теплову енергію шляхом коригування лише тих складових частин структури тарифів, за якими відбулися цінові зміни, за умови якщо сукупна дія факторів призвела до зміни тарифних витрат більше ніж на 2 % від встановленого рівня;
- обов’язкового застосування норм Порядку урахування втрат теплової енергії в теплових мережах, затвердженого постановою НКРЕКП від 01.07.2016 №1214 при розрахунку тарифів на теплову енергію, у разі перевищення на 10 % обсягу фактичних втрат теплової енергії в мережах за базовий період від розрахункових на планований період;
- відшкодування втрат підприємств, що виникають протягом періоду розгляду розрахунків тарифів, встановлення та їх оприлюднення відповідно до вимог статті 20 Закону України «Про теплопостачання» та/або які виникають внаслідок встановлення (зміни) цін/тарифів на паливно-енергетичні ресурси у терміни, що унеможливлюють своєчасне врахування у тарифах на теплову енергію з моменту такої зміни цін/тарифів на паливно-енергетичні ресурси та встановлення скоригованих тарифів;
- включення у структуру тарифів на теплову енергію коригування витрат, яке може мати як додатне так і від’ємне значення (за результатами прийнятих НКРЕКП рішень по здійсненим заходам контролю та/або за результатами аналізу наданих ліцензіатом звітів) у разі: використання коштів не за цільовим призначенням, економії або перевитрати коштів за статтями витрат, відсутності схваленої у встановленому порядку інвестиційної програми на попередній до планового періоду, невиконання/недовиконання інвестиційної програми;
- механізму індексації витрат з урахуванням індексу цін виробників промислової продукції;
- витрат на теплову енергію для компенсації втрат теплової енергії в теплових мережах ліцензіата при її транспортуванні;
- витрат на придбання теплової енергії в інших суб’єктів господарювання для компенсації втрат теплової енергії в теплових мережах ліцензіата при транспортуванні теплової енергії інших суб’єктів господарювання та/або покупної теплової енергії;
- врахування у тарифах на теплову енергію обігових коштів за рахунок планованого прибутку в обсязі, що не перевищує 2 % від повної планової собівартості теплової енергії;
- коштів на погашення основної суми запозичень, узгоджених з НКРЕКП або запозичень з міжнародними фінансовими установами, які були надані суб’єктам господарювання у сфері теплопостачання у період їх регулювання органами місцевого самоврядування або місцевими органами влади.
Проект постанови НКРЕКП, що має ознаки регуляторного акта, разом з аналізом його впливу та обґрунтуванням оприлюднені з метою отримання зауважень та пропозицій шляхом розміщення на офіційному веб-сайті НКРЕКП в мережі Інтернет http://www.nerc.gov.ua/data/filearch/Proekty/2019/pr_98/pr_98-2019.pdf .
Зауваження та пропозиції слід надсилати на адресу: Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, 03057, м. Київ, вул. Смоленська, 19; e-mail: kyslyachenko@nerc.gov.ua .
Зауваження і пропозиції від фізичних, юридичних осіб, їх об’єднань та інших заінтересованих осіб приймаються до 07.05.2019 (включно) у письмовому або електронному вигляді.
Зауваження та пропозиції до проекту рішення НКРЕКП, що має ознаки регуляторного акта, подаються у письмовому та/або електронному вигляді у форматах doс, docx за формою згідно з додатком 1 до Порядку проведення відкритого обговорення проектів рішень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.06.2017 № 866.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання
у сферах енергетики та комунальних послуг
05.04.2019