15 березня 2023 року Членкиня НКРЕКП Ольга Бабій взяла участь онлайн у круглому столі, що був організований Офісом Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини (омбудсмана).
Захід був присвячений Всесвітньому дню захисту прав споживачів та охоплював усі аспекти роботи державних установ України з захисту прав споживачів.
Під час свого виступу О.Бабій зазначила, що одним з основних завдань Комісії є захист законних прав та інтересів споживачів і замовників послуг у сферах енергетики та комунальних послуг. Ця робота включає в себе цілий комплекс заходів, і вона проводилась та продовжує проводитись під час воєнного стану.
«В умовах війни, руйнувань енергетичної інфраструктури російською федерацією, дефіциту електричної енергії та природного газу, Регулятор вживає заходів для захисту і розширення прав споживачів шляхом затвердження регуляторних актів, розгляду звернень побутових споживачів та проведення перевірок ліцензіатів щодо дотримання ними законодавства та ліцензійних умов діяльності у відповідних сферах. Серед іншого, НКРЕКП прийняла низку рішень, що стабілізували ринки електричної енергії та природного газу під час особливого періоду, а також спрощують більшість процедур та вимог для споживачів», - підкреслила вона.
Ольга Бабій, зокрема, наголосила, що за рік війни до Регулятора надійшло близько 17,5 тисяч індивідуальних та колективних звернень від громадян з усіх регіонів України. Всі вони були опрацьовані, авторам були надані відповіді та здійснені заходи з державного регулювання в межах компетенції НКРЕКП.
Крім того, Комісією було проведено 185 перевірок ліцензіатів за обґрунтованими зверненнями побутових споживачів про порушення їх законних прав та інтересів. За результатами перевірок прийнято 70 рішень про накладення штрафних санкцій на суму понад 6,8 млн грн та 58 розпоряджень щодо необхідності усунення близько 240 порушень.
«Ми закликаємо усіх споживачів, в разі порушення їх законних прав та інтересів щодо отримання послуг на ринках електроенергії, природного газу, в сфері комунальних послуг, звертатися до НКРЕКП з обґрунтованими скаргами. Ми їх усі обов’язково розглянемо та відреагуємо відповідним чином», - підсумувала О.Бабій.
З презентацією «НКРЕКП на захисті прав споживачів енергетичного ринку в умовах воєнного стану» можна ознайомитись нижче.