Внаслідок постійних ворожих атак на об’єкти електроенергетики, їх руйнування та пошкодження енергосистема України наразі не може задовольнити потреби всіх споживачів. Спостерігається як дефіцит генеруючих потужностей, так й обмеженість пропускної здатності мереж передачі електроенергії.
НКРЕКП разом з Міненерго та Держенергонаглядом тримають це питання на контролі, проводять роботу з операторами систем розподілу (ОСР) щодо дотримання ними принципів соціальної справедливості та недискримінації при складанні графіків відключень від електропостачання. Зокрема, Комісія здійснює державний контроль за дотриманням ОСР законодавства у сфері енергетики та ліцензійних умов, шляхом проведення, зокрема позапланових виїзних перевірок.
Водночас, до Регулятора продовжують надходити численні звернення споживачів щодо нерівномірного (несправедливого) відключення споживачів від електропостачання з боку ОСР, а також щодо неналежного інформування ними споживачів про перерви в електропостачанні.
Разом з цим, НКРЕКП зазначає, що велика кількість звернень споживачів з вказаних питань оформлена неналежним чином, а відтак, відповідно до вимог законодавства, не може бути розглянута та вирішена.
Для того, щоб звернення споживача було розглянуто Комісією, у ньому обов’язково має бути:
- зазначено прізвище, ім’я, по-батькові, місце проживання громадянина;
- викладена суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги;
- письмове звернення має бути підписане заявником із зазначенням дати.
Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення). У такому зверненні також має бути:
- зазначено прізвище, ім’я, по-батькові, місце проживання громадянина;
- викладена суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги;
- письмове звернення має бути підписане заявником (заявниками) із зазначенням дати;
- в електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним;
- застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
Оформлені з дотриманням цих вимог звернення споживачів стануть основою для роботи НКРЕКП з операторами систем розподілу, за результатами якої будуть застосовуватись відповідні заходи регуляторного впливу.