Одним з завдань НКРЕКП є забезпечення захисту прав та законних інтересів споживачів товарів і послуг у сферах енергетики та комунальних послуг щодо отримання цих товарів і послуг належної якості в достатній кількості за обґрунтованими цінами.
Регулятор на постійній основі в межах своїх повноважень вживає заходів щодо забезпечення прав споживачів.
Так, за період з січня по листопад 2023 року до НКРЕКП надійшло 30349 звернень (скарг) від побутових споживачів. У відповідь на зазначені звернення Комісія опрацювала та надіслала їх авторам 31162 листів, включаючи проміжні відповіді та листи щодо перевірки викладених фактів.
З них 12851 стосувались вирішення питань споживачів у галузі електроенергетики; 14916 – газопостачання; 1196 – теплопостачання; 920 – у галузі централізованого водопостачання та водовідведення. Разом з цим, 1279 листів направлялися за належністю, були направлені не за адресою або поверталися без розгляду.
Крім того, у 2023 році НКРЕКП провела 166 позапланових перевірок, розпочатих на підставі обґрунтованого звернення фізичної та/або юридичної особи про порушення її законних прав суб’єктом господарювання, що провадить діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг. При цьому кількість перевірок, що стосувались сфери електроенергетики, становила 133; нафтогазового комплексу – 32; централізованого водопостачання та водовідведення – 1.
НКРЕКП й надалі реагуватиме на усі звернення та скарги споживачів в разі порушення їх законних прав та інтересів щодо отримання товарів та користування послугами, що надаються суб’єктами господарювання - ліцензіатами.