Одним з пріоритетів діяльності Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, є захист прав та інтересів споживачів енергетичних послуг.
11 лютого 2022 року НКРЕКП прийняла зміни до своїх постанов, що регулюють показники якості електропостачання, визначають умови, порядок та розміри компенсацій за їх недотримання, а також питання відповідного моніторингу.
Зазначені зміни розроблені з метою покращення якості електропостачання споживачів та передбачають:
- посилення Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів кол-центрами шляхом зобов’язання операторів систем розподілу (ОСР) виділити в кол-центрах окрему пріоритетну чергу для прийому дзвінків щодо перерв в електропостачанні, незадовільної якості електричної енергії тощо, а також інформувати споживачів про перерви в електропостачанні через голосове меню самообслуговування;
- спрощення для споживачів механізму отримання компенсації за часті перерви в електропостачанні – відтепер споживачам не обов’язково подавати звернення про компенсацію, достатньо простої скарги споживача на перерви в електропостачанні, щоб компанія перевірила, чи має той право на виплату;
- врегулювання питання надання споживачам компенсації у випадках недотримання гарантованих стандартів з вини основних споживачів інших ОСР;
- перехід виключно на електронну звітність щодо роботи кол-центрів компаній.
Крім того, Регулятор удосконалив порядок ведення компаніями реєстру скарг/звернень/претензій споживачів щодо якості електричної енергії, а також процедуру надання ними скоригованих звітів щодо показників надійності (якості) SAIDI. Зазначені зміни дозволять НКРЕКП ефективніше здійснювати контроль за дотриманням компаніями встановлених стандартів якості послуг.
Регулятор й надалі працюватиме над удосконаленням стандартів обслуговування споживачів і покращенням якості надання послуг споживачам на енергетичних ринках.