Одним з пріоритетів діяльності НКРЕКП є захист інтересів споживачів, зокрема в частині гарантування належного рівня якості та надійності послуг з електропостачання, що надаються операторами мереж та електропостачальниками.
Так, Комісія в рамках наданих повноважень здійснює регулювання якості надання послуг шляхом встановлення загальних та гарантованих стандартів та контролює їх дотримання ліцензіатами, а також цільових завдань зниження показників надійності електропостачання, рівень дотримання яких враховується при формуванні тарифів на послуги з розподілу електричної енергії.
Фахівці Регулятора проаналізували інформацію щодо фактичних показників якості надання послуг у сфері електроенергетики за 2021 та 2022 роки та на її основі сформували рейтинг компаній (операторів систем розподілу та постачальників універсальних послуг). Аналіз охоплює показники надійності електропостачання; комерційної якості надання послуг: середнього строку надання відповіді споживачу на звернення/скаргу/претензію, рівня сервісу кол-центру протягом 30 секунд та відсотку втрачених у черзі дзвінків кол-центру.
Слід зазначити, що військова агресія російської федерації в Україні (ракетно-бомбові удари по об’єктах критичної інфраструктури з подальшим їх пошкодженням; мобілізація працівників як самих ліцензіатів, так і підрядних організацій; переміщення співробітників з окупованих територій та територій ведення воєнних (бойових) дій в більш безпечні регіони країни; порушення логістики доставки матеріальних ресурсів тощо) значно ускладнила можливості ліцензіатів щодо надання послуг належної якості з дотриманням встановлених стандартів.
Разом з тим, результати аналізу продемонстрували, що оператори систем розподілу й електропостачальники докладають максимум зусиль для забезпечення споживачів якісними послугами, а в окремих випадках навіть покращують власні показники якості у порівнянні з попередніми роками.
З рейтингом компаній за показниками якості електропостачання можна ознайомитися в презентації.