Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг заявляє, що інформація про надання преференцій окремим учасникам ринку газу під час впровадження процедури добового балансування не відповідає дійсності та безпідставно дискредитує Регулятора.
З метою недопущення спекуляцій в частині впровадження процедури добового балансування НКРЕКП акцентує увагу на наступному.
По-перше, діючий Кодекс газотранспортної системи затверджений в 2015 році за поданням ПАТ “УКРТРАНСГАЗ” та був погоджений в тому числі Секретаріатом Енергетичного Співтовариства.
По-друге, за період дії Кодексу ГТС було прийнято чотири доповнення, зокрема постанова від 27 грудня 2017 року № 1437, яка визначає терміни тестування та впровадження процедури добового балансування. Варто зазначити, що діюча процедура внесення Регулятором доповнень до мережевих кодексів повністю відповідає європейським регламентам.
По-третє, питання (визначення) несанкціонованого відбору залишаються незмінними з 2015 року та лишаються в редакції ПАТ “УКРТРАНСГАЗ”. Постанова від 27 грудня 2017 року № 1437 змінює лише процедури та період балансування - з місячного на добовий, що сприятиме зменшенню ціни на газ через наявність конкуренції та зменшення розміру фінансових гарантій.
Національна комісія що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, вітає вирішення спорів у цивілізований спосіб шляхом прийняття участі у відкритих обговореннях проектів та просить невдоволених учасників ринку утриматись від маніпуляцій і тиску на незалежного Регулятора.
У разі наявності змістовних пропозицій з покращення положень Кодексу газотранспортної системи, просимо надсилати їх разом з відповідними матеріалами на електронну адресу box@nerc.gov.ua .
Звертаємо увагу, що відповідно до статті 5 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» органам державної влади, органам місцевого самоврядування, їх посадовим і службовим особам, суб'єктам господарювання, політичним партіям, громадським об'єднанням, професійним спілкам та їх органам забороняється втручатися у процеси державного регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг. Особи, які здійснюють незаконний вплив на процес виконання членами Регулятора, його посадовими особами своїх функцій і повноважень, несуть адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону.