Міністерство соціальної політики України спільно з Пенсійним фондом України працюють над впровадженням механізму проактивного надання соціальних виплат, у тому числі житлових субсидій.
Такий механізм спрямований на максимальне спрощення процедури звернення та швидке прийняття рішення щодо надання соціальних виплат (коли отримувачу житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг не потрібно витрачати час на пошук тієї чи іншої інформації, заповнювати бланки, стояти в чергах, а потім тривалий час очікувати рішення).
7 квітня 2023 року НКРЕКП на своєму засіданні прийняла постанову «Про оприлюднення інформації для користувачів програми житлових субсидій» з метою налагодження ефективнішої комунікації між виконавцями/надавачами житлово-комунальних послуг і Пенсійним фондом України та оптимізації процедури доступу таких отримувачів до інформації стосовно діючих цін/тарифів на комунальні послуги.
Рішенням НКРЕКП рекомендовано ліцензіатам, що здійснюють діяльність з постачання електричної енергії споживачу, з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, з постачання природного газу, які здійснюють постачання природного газу побутовим споживачам, з розподілу природного газу, розміщувати через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України актуалізовану інформацію щодо кожного побутового споживача комунальних послуг для подальшої автоматичної обробки і аналізу.
Рішення прийняте за результатами нарад, проведених із залученням представників заінтересованих міністерств, відомств та ліцензіатів НКРЕКП, щодо визначення механізму взаємодії між суб’єктами надавачів послуг та Пенсійним фондом України.
Таким чином, держава працює над мінімізацією часу, який витрачає людина чи родина на призначення соціальних допомог, і максимально автоматизує процес їх отримання до одного кліку в електронному кабінеті на сайті Пенсійного фонду України або в Дії.
Впроваджений підхід до надання соціальних послуг будується на основі передових міжнародних практиках державної підтримки вразливих верств населення, спрямованих на спрощення процесу взаємодії між отримувачем послуги і державою, та інформування громадянина про можливість отримати послугу навіть без його попереднього звернення до державної установи.