У відповідності до положень статті 21 Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг", Регулятор розглядає скарги споживачів щодо порушення їхніх прав та інтересів суб'єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, а також вирішує спори, що виникають між суб'єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, з питань, у тому числі, доступу/приєднання до електричних, теплових та газових мереж, нафто- та продуктопроводів, мереж централізованого водопостачання і водовідведення.
Регулятор розглядає скарги споживачів відповідно до Закону України "Про звернення громадян". Вирішення спорів, що виникають між суб'єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, здійснюється у порядку, передбаченому розділом XIII Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 310.
Під час розгляду скарг, вирішення спорів Регулятор має право вимагати від суб'єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, копії документів, пояснення та іншу інформацію, необхідну для встановлення фактичних обставин справи та врегулювання спорів.
До прийняття рішення по суті спірного питання Регулятор може проводити попередні слухання із залученням заінтересованих осіб та, за потреби, проводити позапланові перевірки.
Порядок проведення попередніх слухань визначається Регулятором.
За результатами розгляду скарги, вирішення спорів Регулятор приймає рішення про:
1) припинення порушення суб'єктом господарювання, що провадить діяльність у сфері енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідній сфері;
2) припинення порушення суб'єктом господарювання, що провадить діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, ліцензійних умов;
3) накладення штрафу на суб'єкта господарювання, що провадить діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, у встановленому порядку;
4) припинення розгляду звернення заявника.
Рішення Регулятора надається суб'єкту господарювання, що провадить діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, шляхом надсилання або вручення під розписку.
Рішення, прийняте Регулятором у ході досудового розгляду спору, є обов'язковим до виконання учасниками спору і може бути оскаржене в суді.
Відповідно до статті 21 Закону України "Про звернення громадян", органи державної влади, місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об'єднання громадян, посадові особи розглядають звернення громадян, не стягуючи плати.
НКРЕКП для зручності замовників (потенційних замовників) послуг з приєднань до електричних мереж звертає увагу та надає посилання на Зразок Звернення громадянина (http://www.nerc.gov.ua/?id=20328), Порядок розгляду звернень громадян (http://www.nerc.gov.ua/?id=20330) та Термін розгляду звернень громадян (http://www.nerc.gov.ua/?id=20331).
Також, для зручності повідомляємо про шляхи подачі звернення (пропозиція, зауваження, заява, клопотання, скарга) до НКРЕКП:
1. Електронне звернення (письмове звернення, надіслане з використанням мережі Інтернет або засобів електронного зв'язку).
2. Письмове звернення надсилається поштовим відправленням за адресою: 03057 м. Київ, вул. Смоленська, 19.
3. Електронне звернення через Державну установу «Урядовий контактний центр».