Кожен споживач житлово-комунальних послуг повинен розуміти, що комфорт, тепло і затишок в домі залежить від: відсутності витоків в підвалі, промитих радіаторів, відремонтованих розбитих вікон - це джерела втрат тепла.
Якщо тепло втрачається через стіни, розбиті вікна, відкриті горища, підвали - такий будинок важко і дорого забезпечити якісною послугою з опалення.
Тому самим споживачам варто заздалегідь потурбуватися про своє благополуччя і проконтролювати питання готовності житлового будинку до експлуатації в наступному опалювальному сезоні.
Зобов’язання щодо належного утримання, експлуатації та своєчасної підготовки житлових будинків до опалювального сезону несуть балансоутримувачі житлових будинків, власники, співвласники будинку або уповноважена ними особа.
На основі опису виявлених недоліків в роботі внутрішньобудинкових систем централізованого опалення, вентиляції та гарячого водопостачання минулого опалювального періоду та за підсумками огляду, виконаного представниками балансоутримувача та виконавця послуг, визначається обсяг робіт з їх підготовки до наступного опалювального періоду:
- виконання налагоджувальних, ремонтно-профілактичних робіт устаткування;
- усунення порушень у гідравлічних та теплових режимах;
- промивання устаткування та трубопроводів;
- виконання ремонтно-профілактичних робіт приладів обліку та регулювання теплової енергії та їх повірки;
- відновлення теплової ізоляції;
- гідравлічні випробування внутрішньобудинкових систем централізованого опалення.
Під час такої підготовки будівель і споруд до опалювального періоду, здійснюється перевірка стану засклення вікон будівель і споруд, сходових клітин, ущільнення вікон, вхідних дверей та дверей на горищах.
За результатами підготовки до опалювального періоду, комісією з перевірки готовності теплових господарств до роботи в опалювальний період складається акт готовності до опалювального періоду та паспорт готовності до роботи в опалювальний період будинку.