Портал в режимі тестування та наповнення
Меню

День оприлюднення на офіційному веб-сайті Регулятора: 30.04.2021

Дата оновлення: 01.05.2024

День оприлюднення на офіційному веб-сайті Регулятора: 30.04.2021
Наказ
від 28 квітня 2021 р. № 15-од
Київ
Про затвердження Порядку організації роботи з повідомленнями про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції", внесеними викривачами, у Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг

(Наказ втратив чинність на підставі 

наказу НКРЕКП від 29.04.2024 № 29-од)

(У наказ вносяться зміни 

наказом НКРЕКП від 11.04.2023 № 23-од)


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ

У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ

 

НАКАЗ

28.04.2021                    № 15-од

 

Про затвердження Порядку організації роботи з повідомленнями про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції», внесеними викривачами, у Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг

 

Відповідно до статей 53, 51³ − 53ꝰ Закону України «Про запобігання корупції», Вимог до захисту анонімних каналів зв'язку, через які здійснюються повідомлення про можливі факти корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції», затверджених  наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 02 квітня 2020 року № 127/20, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 22 квітня 2020 року за № 370/34653, роз’яснення Національного агентства з питань запобігання корупції від 14 липня 2020 року № 7 «Щодо особливостей перевірки повідомлень про можливі факти корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції» 

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Порядок організації роботи з повідомленнями про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції», внесеними викривачами, у Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, що додається.

2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Національній комісії, що   здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 14 травня 2018 року № 13 «Про затвердження Порядку обробки повідомлень, що надходять до Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг».

3. Керівникам самостійних структурних підрозділів НКРЕКП забезпечити ознайомлення з цим наказом підлеглих працівників.

4. Управлінню інформації та комунікації забезпечити оприлюднення цього наказу на офіційному вебсайті НКРЕКП.

5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на керівника апарату НКРЕКП Кострикіна О. В.

Голова НКРЕКП                                              В.Тарасюк

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ НКРЕКП

28.04.2021 № 15-од

 

ПОРЯДОК

організації роботи з повідомленнями про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції», внесеними викривачами,  у Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг

 

І. Загальні положення

1. Цей Порядок визначає послідовність дій посадових осіб Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП), під час отримання, реєстрації, обліку та розгляду повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції» (далі − повідомлення), внесених викривачами.

2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному у законах України «Про запобігання корупції» (далі – Закон), «Про інформацію», Вимогах до захисту анонімних каналів зв'язку, через які здійснюються повідомлення про можливі факти корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції», затверджених наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 02 квітня 2020 року № 127/20, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 22 квітня 2020 року за № 370/34653. 

ІІ. Засади та принципи організації роботи з повідомленнями

1. Організація роботи з повідомленнями в НКРЕКП заснована на таких засадах:

1) знання та обізнаність − інформування про можливість подати повідомлення та повноваження НКРЕКП щодо його розгляду;

2) доступність − забезпечення безперешкодного доступу для подання повідомлення. Процес подання таких повідомлень має бути зручним;

3) довіра − інформування про виконання державних гарантій захисту викривачів;

4) відповідальність − забезпечення керівництвом НКРЕКП роботи з повідомленнями;

5) ефективність − реагування на випадки порушення вимог Закону;

6) прозорість − інформування викривачів про те, як розглядаються їхні повідомлення;

7) аналіз та вивчення − систематичний перегляд і коригування організації роботи з повідомленнями.

2. Принципи організації роботи з повідомленнями:

1) доброчесність − поведінка посадових осіб НКРЕКП має відповідати вимогам Закону та загальновизнаним етичним нормам;

2) захист прав викривачів − посадові особи НКРЕКП, які мають доступ до повідомлень, повинні розуміти ризики для викривачів, пов’язані з поданням повідомлення, а також подальшим встановленням фактів порушення вимог Закону;

3) конфіденційність − у процесі збору, використання та збереження інформації посадові особи НКРЕКП повинні виконувати вимоги законодавства щодо нерозголошення інформації про викривача;

4) зворотній зв’язок − підтримання зв’язку з викривачем, навіть якщо  повідомлення надане анонімно;

5) неупередженість − повідомлення слід розглядати по суті та без жодних упереджень, які можуть виникати в результаті попередніх контактів викривача з НКРЕКП;

6) об’єктивність − одержаній при розгляді повідомлення інформації має бути дана повна та об’єктивна оцінка;

7) рівність − забезпечення однакового ставлення до всіх викривачів незалежно від віку, статі, національності, віросповідання тощо.

 

ІІІ. Порядок здійснення перевірки за повідомленням викривача

1. Інформаційно-телекомутаційна система в НКРЕКП складається із таких систем:

1) регулярні канали:

телефон 044-204-48-08, за яким працює спеціальна телефонна лінія (працює в робочі дні з понеділка по четвер з 8:00 до 17:00 та у п’ятницю з 8:00 до 15:45, з щоденною перервою з 12:00 до 12:45).

Інформація про зазначений канал розміщена на офіційному вебсайті НКРЕКП у рубриці «Запобігання та виявлення корупції» розділу «Повідомлення про корупцію» за посиланням;

електронна пошта dovira@nerc.gov.ua (крім звернень громадян та запитів на отримання публічної інформації), прийом повідомлень − цілодобовий.

Інформація про зазначений канал розміщена на офіційному вебсайті НКРЕКП у рубриці «Запобігання та виявлення корупції» розділу «Повідомлення про корупцію» за посиланням;

онлайн-форма (прийом повідомлень − цілодобовий). Посилання на форму розміщено на головній сторінці офіційного вебсайту НКРЕКП  у рубриці «Запобігання та виявлення корупції» розділу «Повідомлення про корупцію» за посиланням;

офіційний вебсайт НКРЕКП (з використанням банера «Повідом про корупцію»);

скринька для кореспонденції, що розміщена в холі адміністративної будівлі НКРЕКП за адресою: м. Київ, вул. Смоленська, 19 перед постом охорони;

прийом особисто головним спеціалістом із питань запобігання та виявлення корупції (далі – Уповноважена особа). Зустрічі з викривачами, за необхідності, можуть здійснюватися в неробочий час та за межами приміщення НКРЕКП;

2) внутрішні канали:

телефон 044-204-48-08, за яким працює спеціальна телефонна лінія (працює в робочі дні з понеділка по четвер з 8:00 до 17:00 та у п’ятницю з 8:00 до 15:45, з щоденною перервою з 12:00 до 12:45).

Інформація про зазначений канал розміщена на офіційному вебсайті НКРЕКП у рубриці «Запобігання та виявлення корупції» розділу «Повідомлення про корупцію» за посиланням http://www.nerc.gov.ua/?id=26594. Зазначений номер телефону використовується в якості як регулярного, так і внутрішнього каналу;

прийом особисто  Уповноваженою особою.

Співробітники НКРЕКП можуть у будь-який час зв’язатись із Уповноваженою особою для повідомлення інформації, використовуючи такі засоби зв’язку: робочу електронну пошту Haidak@nerc.gov.ua, мобільний та робочий телефон, прийом у робочий час у кабінеті, а також за домовленістю у будь-який інший час та в зручному місці;

окрема поштова скринька для повідомлень, що розташована в адміністративній будівлі НКРЕКП за адресою: м. Київ, вул. Смоленська, 19 поза зоною дії камер відеоспостереження. Вміст скриньки перевіряється один раз на добу Уповноваженою особою.

Під час отримання повідомлення телефонним зв’язком або на особистому прийомі Уповноваженою особою використовується опитувальний лист для фіксації довідкової інформації за формою, наведеною у додатоку до цього Порядку.

2. Уповноважена особа приймає та/або розглядає повідомлення про корупцію, що надійшли анонімними каналами зв'язку, здійснює попередню перевірку інформації, зазначеної в такому повідомленні, за результатами якої готує письмову інформацію викривачу.

3. Повідомлення, яке не містить інформацію про корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення, інше порушення Закону, розглядається відповідно до Закону України «Про звернення громадян».

4. Отримані повідомлення, що надійшли від викривачів на регулярні та внутрішні канали для надання повідомлень про корупцію, Уповноважена особа передає до Управління адміністративної діяльності, з метою подальшої їх реєстрації.

 Посадова особа, відповідальна за здійснення реєстрації кореспонденції, попереджається про відповідальність за розголошення інформації, що міститься у повідомленні.

5. Повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону може бути здійснено працівниками НКРЕКП без зазначення авторства (анонімно).

Вимоги до анонімних повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону та порядок їх розгляду визначаються Законом.

Розгляд анонімних повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону здійснюється в порядку, передбаченому Законом.

Анонімне повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону підлягає розгляду, якщо наведена в ньому інформація стосується конкретної посадової особи НКРЕКП, містить фактичні дані, які можуть бути перевірені.

Анонімне повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону підлягає перевірці у строк не більше 15 днів від дня його отримання. Якщо у вказаний строк перевірити інформацію, що міститься в повідомленні, неможливо, керівник апарату продовжує строк розгляду повідомлення до 30 днів від дня його отримання.

У разі підтвердження викладеної у повідомленні інформації про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону керівник апарату вживає заходів щодо припинення виявленого порушення, усунення його наслідків та притягнення винних осіб до дисциплінарної відповідальності у встановленому законом порядку, а у випадках виявлення ознак кримінального або адміністративного правопорушення також інформує спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції або правоохоронні органи відповідно до їх компетенції.

6. Повідомлення, що надійшло через регулярні або внутрішні канали, підлягає попередній перевірці у строк не більше 10 робочих днів.

 За результатами попередньої перевірки керівник апарату приймає одне з таких рішень:

1) призначає проведення внутрішньої (службової) перевірки або розслідування інформації у разі підтвердження фактів, викладених у повідомленні, або необхідності подальшого з’ясування їх достовірності. Внутрішня (службова) перевірка або розслідування проводяться відповідно до Порядку проведення службового розслідування стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та осіб, які для цілей Закону України «Про запобігання корупції» прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 червня 2000 року № 950;

2) передає матеріали до органу досудового розслідування у разі встановлення ознак кримінального правопорушення або до інших органів, уповноважених реагувати на виявлені правопорушення, у порядку, передбаченому Кримінальним процесуальним кодексом України;

3) закриває провадження у разі непідтвердження фактів, викладених у повідомленні.

Викривачу надається детальна письмова інформація про результати попередньої перевірки за його повідомленням у триденний строк з дня завершення відповідної перевірки.

У разі якщо отримана інформація про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону не належить до компетенції НКРЕКП, викривачу повідомляється про це у триденний строк з дати реєстрації повідомлення без проведення попередньої перевірки із роз’ясненням щодо компетенції органів або юридичних осіб, уповноважених на проведення перевірки або розслідування відповідної інформації.

У разі якщо отримана інформація стосується дій або бездіяльності Голови НКРЕКП, така інформація без проведення попередньої перевірки у триденний строк з дати реєстрації повідомлення надсилається до Національного агентства з питань запобігання корупції, що визначає порядок подальшого розгляду такої інформації.

7. Внутрішня (службова) перевірка або розслідування за повідомленням проводиться у строк не більше 30 днів з дня завершення попередньої перевірки. Якщо у зазначений строк перевірити повідомлену інформацію неможливо, керівник апарату продовжує строк перевірки або розслідування інформації до 45 днів, про що повідомляється викривач.

Проведення внутрішньої (службової) перевірки або розслідування не може бути доручено особі, якої або близьких осіб якої стосується повідомлена інформація.

Забороняється залучати до проведення службових перевірок або службових розслідувань за повідомленнями про корупцію працівників (доручати проведення таких перевірок працівникам), у яких наявний конфлікт інтересів або може виникнути конфлікт інтересів у зв’язку із залученням до проведення такої перевірки або розслідування.

За результатами внутрішньої (службової) перевірки керівник апарату приймає одне з таких рішень:

1) передати матеріали до органу досудового розслідування у разі встановлення ознак кримінального правопорушення або до інших органів, уповноважених реагувати на виявлені правопорушення.

Орган досудового розслідування або дізнання визначається з урахуванням правил підслідності, які передбачені у статті 216 Кримінального процесуального кодексу України.

До інших органів, яким можуть бути передані матеріали, належать Національне агентство з питань запобігання корупції (у частині адміністративних правопорушень, вчинених службовими особами, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, перелік яких визначено у примітці до статті 51³ Закону) або Національна поліція (щодо адміністративних правопорушень, вчинених іншими особами);

2) у межах компетенції про притягнення до дисциплінарної відповідальності осіб, винних у порушенні законодавства, інформацію стосовно яких повідомлено, про усунення виявлених порушень, причин та умов вчинення правопорушення, спричинених ними наслідків, а також про здійснення заходів щодо відновлення прав і законних інтересів осіб та відшкодування збитків, шкоди, завданої фізичним та юридичним особам внаслідок допущених порушень.

Матеріали попередньої та внутрішньої (службової) перевірок або розслідувань повідомленої інформації про вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, інших порушень Закону зберігаються у НКРЕКП протягом трьох років з дня отримання такої інформації.

8. Відповідно до повноважень у сфері захисту викривачів Уповноважена особа має право:

1) витребувати від інших структурних підрозділів НКРЕКП документи, у тому числі ті, що містять інформацію з обмеженим доступом (крім державної таємниці), та робити чи отримувати їх копії;

2) викликати та опитувати осіб, дій або бездіяльності яких стосуються повідомлені викривачем факти, у тому числі Голову НКРЕКП, членів НКРЕКП;

3) звертатися до Національного агентства з питань запобігання корупції щодо порушених прав викривача, його близьких осіб;

4) вносити подання керівнику апарату про притягнення винних осіб до дисциплінарної відповідальності за порушення Закону;

5) надавати пропозиції керівництву НКРЕКП щодо заохочення викривача без розкриття дійсних підстав заохочення, у разі якщо інформація викривача дозволила попередити вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, нанесення економічних збитків тощо;

6) виконувати інші визначені законом повноваження, спрямовані на всебічний розгляд повідомлень викривачів та захист їхніх прав та свобод.

Головний спеціаліст із питань

запобігання та виявлення корупції                                          В.Гайдак

 

Додаток

до Порядку організації роботи з

повідомленнями про можливі факти

корупційних або пов’язаних з корупцією

правопорушень, інших порушень Закону

України «Про запобігання корупції,

несеними викривачами, у Національній

комісії, що здійснює державне регулювання

у сферах енергетики та комунальних послуг

 

Опитувальний лист

 

Перелік питань:

1) Прізвище, ім'я, по батькові викривача ____________________________________________________________________________________________

2) Ваша посада в НКРЕКП _______________________________________________________________________________________________________

3) Контактна інформація (номер телефону, адреса/електронна адреса): ________________________________________________________________________________________________________________________________

Ви готові надати нам свою контактну інформацію? Ця інформація не буде передаватись нікому без Вашої прямої згоди. Ви також можете залишитися анонімним, однак зауважте, що розслідування справи часто вимагає додаткової інформації і може виникнути необхідність зв'язатися з Вами, а це можливо, тільки якщо ми матимемо Вашу контактну інформацію.

4) У чому Ви бачите прояв корупції? Надайте детальний опис випадку ________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________

5) Чи стосується випадок: заборон та обмежень, встановлених Законом України «Про запобігання корупції», конфлікту інтересів, порушень антикорупційних законів, іншого питання (спробуйте зазначити категорію)?

________________________________________________________________________________________________________________________________

6) У якому структурному підрозділі НКРЕКП стався випадок (назва підрозділу)? ________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________

7) Прізвище, ім'я, по батькові, посада особи, стосовно якої вноситься повідомлення ________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________

8) Коли стався випадок (час)? _____________________________________________________________________________________________________

9) Коли та яким чином Ви дізналися про цей випадок? ________________________________________________________________________________________________________________________________

10) Чи знають інші особи про цей випадок? Якщо так, чи можете Ви сказати, хто саме?

________________________________________________________________________________________________________________________________

11) Чи траплялися такі випадки в минулому? Якщо так, чи надавалося повідомлення про них раніше і яких заходів було вжито у зв'язку із ними? ________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________

12) Чи обіцялась або надавалася комусь перевага в описаному випадку? Якщо так, хто і кому обіцяв чи надавав перевагу? Що було обіцяно, чому і яким чином відповідним особам/організаціям обіцялась або надавалася перевага?_______________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________

13) Чи надавалась інформація про зазначений вище випадок кудись іще? Якщо так, куди/кому? ________________________________________________________________________________________________________________________________

14) Чи бажаєте Ви щось додати? ___________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux