Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
День оприлюднення на офіційному веб-сайті Регулятора: 27.06.2024
Постанова
від 26 червня 2024 р. № 1189
Київ
Про застосування санкцій до АТ «ПРИКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО» за порушення Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії та недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, здійснення заходів державного регулювання

НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ

У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ


ПОСТАНОВА

26.06.2024 № 1189


Про застосування санкцій до АТ «ПРИКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО» за порушення Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії та недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, здійснення заходів державного регулювання


Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, у результаті розгляду 26 червня 2024 року на засіданні, яке проводилось у формі відкритого слухання, Акта планової перевірки від 30 травня 2024 року № 216, проведеної відповідно до Плану здійснення заходів державного контролю суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, на 2024 рік, затвердженого постановою НКРЕКП від 22 листопада 2023 року № 2202, постанови НКРЕКП від 15 травня 2024 року № 940 «Про збільшення строку проведення планової перевірки АТ «ПРИКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО» та посвідчень на проведення перевірки від 25 квітня 2024 року № 187, від 09 травня 2024 року № 211, від 28 травня 2024 року № 255, установлено, що ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «ПРИКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 00131564) порушено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії, затверджені постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1470 (далі – Ліцензійні умови з розподілу електричної енергії), та не дотримано вимоги нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, а саме:

пункт 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, а саме:

підпункт 13 у частині укладання договорів, які є обов’язковими для здійснення ліцензованої діяльності, та виконання умов цих договорів, зокрема своєчасної та в повному обсязі сплати за електричну енергію, куплену на ринку електричної енергії, та за послуги, що надаються на ринку електричної енергії,

підпункт 46 у частині розробки інвестиційної програми відповідно до Порядку розроблення та подання на схвалення планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 04 вересня 2018 року № 955 (далі – Порядок розроблення та подання на схвалення планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу) та подання її на схвалення НКРЕКП не пізніше 30 вересня року, що передує прогнозному періоду,

підпункт 48 у частині виконання інвестиційної програми в повному обсязі відповідно до запланованих згідно зі схваленою НКРЕКП інвестиційною програмою етапів, обсягів робіт, джерел та обсягів фінансування,

підпункт 60 (у редакції, що діяла до 16 січня 2024 року) у частині своєчасної та в повному обсязі оплати за послуги, що надаються на ринку електричної енергії;

Порядку розроблення та подання на схвалення планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу, а саме:

пункту 2.9 глави 2 (у редакції, що діяла до 25 квітня 2024 року), згідно з яким пояснювальна записка до ІП повинна бути структурованою, сформованою відповідно до вимог цього Порядку та складатись із вступу та детального опису кожного заходу у розрізі розділів ІП,

пункту 2.10 глави 2 (у редакції, що діяла до 25 квітня 2024 року), згідно з яким оператор системи розподілу додає до кожного заходу ІП обґрунтовуючи матеріали, що, зокрема мають містити:

1) проєктно-кошторисну документацію з виконання відповідних робіт, розроблену та затверджену відповідно до вимог чинного законодавства. При цьому обсяги робіт та ресурсів (матеріалів, обладнання тощо) у кошторисній документації повинні бути підтверджені відповідними обсягами у затвердженій проєктній частині;

2) експертні висновки щодо розгляду проєктно-кошторисної документації відповідно до вимог чинного законодавства;

3) накази про затвердження відповідної проєктно-кошторисної документації;

4) акти, експертні звіти (висновки) щодо необхідності заміни відповідного обладнання, технічні паспорти, протоколи замірів (акти, відомості тощо), протоколи випробувань та вимірювань, відповідні технічні завдання на проєктування, затверджені в установленому порядку із зазначенням стадії проєктування (ТЕО, проєкт, робочий проєкт тощо), та інші матеріали;

5) цінові (комерційні) пропозиції (прайси) виробників або їх офіційних представників в Україні, результати публічної закупівлі;

6) відповідні програми/концепції розвитку, що містять перелік запланованих за роками заходів,

пункту 4.1 глави 4 у частині виконання схваленої Регулятором ІП у повному обсязі відповідно до запланованих етапів, обсягів робіт у кількісному вираженні, джерел та обсягів фінансування у вартісному вираженні, у тому числі для заходів, які мають перехідний характер;

пункту 2.3.12 глави 2.3 розділу ІІ Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 312 (далі – Правила роздрібного ринку електричної енергії), згідно з яким разі виявлення оператором системи фактів споживання побутовим споживачем електричної енергії на непобутові потреби оператор системи складає акт про порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії, у якому вказується зобов’язання споживача здійснити заходи з усунення виявленого порушення шляхом негайного припинення споживання електричної енергії на непобутові потреби та організації комерційного обліку на непобутові потреби та/або укладення договору з електропостачальником за відповідним тарифом протягом місяця з дня складення акта про порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії. Оператор системи надає копію зазначеного акта про порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії відповідному електропостачальнику. У разі неусунення побутовим споживачем виявленого порушення у місячний строк постачання електричної енергії такому споживачу припиняється в установленому цими Правилами порядку;

абзацу четвертого пункту 9.2 Порядку контролю за дотриманням ліцензіатами, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 червня 2018 року № 428 (далі – Порядок контролю за дотриманням ліцензіатами, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов), у частині надання всіх необхідних документів, пояснень, довідок, відомостей, матеріалів з питань, що виникають під час перевірки, у вигляді, наведеному в запиті комісії з перевірки, відповідно до закону у терміни/строки, що відповідають обсягу запитуваної інформації;

пункту 2 постанови НКРЕКП від 21 грудня 2022 року № 1806 «Про встановлення тарифів на послуги з розподілу електричної енергії АТ «ПРИКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО» із застосуванням стимулюючого регулювання» згідно з яким максимальний розмір заробітної плати, яка фінансується за рахунок тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, не може перевищувати десятикратний розмір середньої заробітної плати, урахованої у структурі тарифів на послуги з розподілу електричної енергії.

Відповідно до статей 17, 19 та 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», статті 77 Закону України «Про ринок електричної енергії» та Порядку (методики) визначення розміру штрафів, які накладаються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженого постановою НКРЕКП від 29 вересня 2023 року № 1800, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:


1. Застерегти ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ПРИКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 00131564) щодо недопущення надалі порушення Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії та недотримання вимоги нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, а саме:

пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, а саме:

підпункту 13 у частині укладання договорів, які є обов’язковими для здійснення ліцензованої діяльності, та виконання умов цих договорів, зокрема своєчасної та в повному обсязі сплати за електричну енергію, куплену на ринку електричної енергії, та за послуги, що надаються на ринку електричної енергії,

підпункту 46 у частині розробки інвестиційної програми відповідно до Порядку розроблення та подання на схвалення планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу, та подання її на схвалення НКРЕКП не пізніше 30 вересня року, що передує прогнозному періоду,

підпункту 48 у частині виконання інвестиційної програми в повному обсязі відповідно до запланованих згідно зі схваленою НКРЕКП інвестиційною програмою етапів, обсягів робіт, джерел та обсягів фінансування,

підпункт 60 (у редакції, що діяла до 16 січня 2024 року) у частині своєчасної та в повному обсязі оплати за послуги, що надаються на ринку електричної енергії;

Порядку розроблення та подання на схвалення планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу, а саме:

пункту 2.9 глави 2 (у редакції, що діяла до 25 квітня 2024 року), згідно з яким пояснювальна записка до ІП повинна бути структурованою, сформованою відповідно до вимог цього Порядку та складатись із вступу та детального опису кожного заходу у розрізі розділів ІП,

пункту 2.10 глави 2 (у редакції, що діяла до 25 квітня 2024 року), згідно з яким оператор системи розподілу додає до кожного заходу ІП обґрунтовуючи матеріали, що, зокрема мають містити:

1) проєктно-кошторисну документацію з виконання відповідних робіт, розроблену та затверджену відповідно до вимог чинного законодавства. При цьому обсяги робіт та ресурсів (матеріалів, обладнання тощо) у кошторисній документації повинні бути підтверджені відповідними обсягами у затвердженій проєктній частині;

2) експертні висновки щодо розгляду проєктно-кошторисної документації відповідно до вимог чинного законодавства;

3) накази про затвердження відповідної проєктно-кошторисної документації;

4) акти, експертні звіти (висновки) щодо необхідності заміни відповідного обладнання, технічні паспорти, протоколи замірів (акти, відомості тощо), протоколи випробувань та вимірювань, відповідні технічні завдання на проєктування, затверджені в установленому порядку із зазначенням стадії проєктування (ТЕО, проєкт, робочий проєкт тощо), та інші матеріали;

5) цінові (комерційні) пропозиції (прайси) виробників або їх офіційних представників в Україні, результати публічної закупівлі;

6) відповідні програми/концепції розвитку, що містять перелік запланованих за роками заходів,

пункту 4.1 глави 4 у частині виконання схваленої Регулятором ІП у повному обсязі відповідно до запланованих етапів, обсягів робіт у кількісному вираженні, джерел та обсягів фінансування у вартісному вираженні, у тому числі для заходів, які мають перехідний характер;

пункт 2.3.12 глави 2.3 розділу ІІ Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою, згідно з яким разі виявлення оператором системи фактів споживання побутовим споживачем електричної енергії на непобутові потреби оператор системи складає акт про порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії, у якому вказується зобов’язання споживача здійснити заходи з усунення виявленого порушення шляхом негайного припинення споживання електричної енергії на непобутові потреби та організації комерційного обліку на непобутові потреби та/або укладення договору з електропостачальником за відповідним тарифом протягом місяця з дня складення акта про порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії. Оператор системи надає копію зазначеного акта про порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії відповідному електропостачальнику. У разі неусунення побутовим споживачем виявленого порушення у місячний строк постачання електричної енергії такому споживачу припиняється в установленому цими Правилами порядку;

абзацу четвертого пункту 9.2 Порядку контролю за дотриманням ліцензіатами, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов у частині надання всіх необхідних документів, пояснень, довідок, відомостей, матеріалів з питань, що виникають під час перевірки, у вигляді, наведеному в запиті комісії з перевірки, відповідно до закону у терміни/строки, що відповідають обсягу запитуваної інформації.

2. Накласти штраф у розмірі 111 384 (сто одинадцять тисяч триста вісімдесят чотири) гривні на ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ПРИКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 00131564) за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, а саме пункту 2 постанови НКРЕКП від 21 грудня
2022 року № 1806 «Про встановлення тарифів на послуги з розподілу електричної енергії АТ «ПРИКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО» із застосуванням стимулюючого регулювання» згідно з яким максимальний розмір заробітної плати, яка фінансується за рахунок тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, не може перевищувати десятикратний розмір середньої заробітної плати, урахованої у структурі тарифів на послуги з розподілу електричної енергії.

Зазначена сума штрафу має бути сплачена до Державного бюджету України у 30-денний строк з дня одержання копії рішення про застосування санкцій (код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції»).

3. Прийняти до відома загальну суму коштів 29 380,05 тис. грн (без ПДВ) по одному частково профінансованому та освоєному станом на 31 грудня 2023 року заходу схваленої Інвестиційної програми АТ «ПРИКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО» на 2023 рік.

4. Відповідно до пункту 1 частини першої та пункту 1 частини другої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», у межах здійснення заходів державного регулювання, зобов’язати ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ПРИКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО»:

1) відповідно до вимог Порядку розроблення та подання на схвалення планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу у термін до 01 вересня 2024 року звернутися до НКРЕКП з пропозицією щодо включення до Інвестиційної програми на 2024 рік статті «Додатково отриманий дохід за результатами діяльності у 2023 році» без додаткових джерел фінансування на загальну суму 17 240,86 тис. грн (без ПДВ) яка включає:

суму зекономлених при виконанні інвестиційної програми у 2023 році коштів у розмірі 3 380,48 тис. грн (без ПДВ);

50 % суми додатково отриманого у 2023 році доходу від надання в оренду/суборенду основних засобів (активів), які належать до основної діяльності у розмірі 2 242,66 тис. грн (без ПДВ);

50 % суми додатково отриманого доходу у 2023 році від плати за доступ до елементів інфраструктури об'єктів електроенергетики у розмірі 8 556,74 тис. грн (без ПДВ);

100 % доходу, отриманого від реалізації товарно-матеріальних цінностей, що були у використанні, у тому числі металобрухту, від діяльності з розподілу електричної енергії у 2023 році у розмірі 3 060,98 тис. грн (без ПДВ);

2) відповідно до вимог Порядку розроблення та подання на схвалення планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу у термін до 01 вересня 2024 року звернутися до НКРЕКП з пропозицією щодо включення до Інвестиційної програми на 2024 рік довиконання заходу, зазначеного у пункті 3 цієї постанови, на загальну суму 10 178,64 тис. грн (без ПДВ) у фізичних обсягах, що залишились недовиконаними, за рахунок джерел фінансування Інвестиційної програми на 2024 рік;

3) у строк до 01 серпня 2024 року надати до НКРЕКП та Сектору НКРЕКП у Івано-Франківській області в електронному вигляді з накладенням кваліфікованого електронного підпису керівника ліцензіата (або іншої уповноваженої особи) уточнені за результатами перевірки реєстри, у яких виявленні розбіжності під час проведення планової перевірки.

5. Департаменту із регулювання відносин у сфері енергетики, у межах здійснення заходів державного регулювання, відповідно до пунктів 1, 13 частини першої та пункту 1 частини другої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг»:

1) підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії АТ «ПРИКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО» із застосуванням стимулюючого регулювання на 2025 рік шляхом їх зміни в бік збільшення на суму у розмірі 209 182,70 тис. грн (без ПДВ), врахувавши:

суму недоотриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії у 2023 році в розмірі 178 513,73 тис. грн (без ПДВ);

суму дефіциту коштів щодо надходжень та витрат, пов’язаних з наданням послуг з приєднання АТ «ПРИКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО» за 2023 рік, у розмірі 30 919,70 тис. грн (без ПДВ);

суму необґрунтованого перевищення максимального розміру заробітної плати, яка фінансується за рахунок тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, що перевищує десятикратний розмір середньої заробітної плати, урахованої
у структурі тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, відповідно до постанови НКРЕКП від 21 грудня 2022 року № 1806, у розмірі 250,73 тис. грн (без ПДВ).

За результатами здійснення заходу державного контролю в частині перевірки стану виконання у 2024 році заходів схваленої інвестиційної програми
АТ «ПРИКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО» на 2023 рік уточнити підсумкову суму надлишково отриманого або недоотриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії у 2023 році АТ «ПРИКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО»;

2) у разі неврахування АТ «ПРИКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО» в Інвестиційній програмі на 2024 рік суми додатково отриманого доходу за результатами діяльності у 2023 році, зазначеної у підпункті 1 пункту 4 цієї постанови, при найближчому перегляді тарифів підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії АТ «ПРИКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО» із застосуванням стимулюючого регулювання шляхом їх зміни в бік зменшення на загальну суму 17 240,86 тис. грн (без ПДВ);

3) у разі неврахування АТ «ПРИКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО» в Інвестиційній програмі на 2024 рік заходу, зазначеного у пункті 3 цієї постанови, при найближчому перегляді тарифів підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії АТ «ПРИКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО» із застосуванням стимулюючого регулювання шляхом їх зміни в бік зменшення на загальну суму 29 380,05 тис. грн (без ПДВ).


Голова НКРЕКП                                    Валерій ТАРАСЮК

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux