НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ
У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОСТАНОВА
21.08.2024 № 1495
Про застосування санкцій до АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» за порушення Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, здійснення заходів державного регулювання та внесення змін до постанови НКРЕКП від 14 червня 2023 року № 1060
Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, у результаті розгляду 21 серпня 2024 року на засіданні, яке проводилось у формі відкритого слухання, Акта планової перевірки від 24 липня 2024 року № 284, проведеної відповідно до Плану здійснення заходів державного контролю суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, на 2024 рік, затвердженого постановою НКРЕКП від 22 листопада 2023 року № 2202, постанови НКРЕКП від 03 липня 2024 року № 1267 «Про збільшення строку проведення планової перевірки АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» та посвідчень на проведення планової перевірки від 20 червня 2024 року № 287, від 01 липня 2024 року № 320 та від 19 липня 2024 року № 7, установлено, що АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 22815333) порушено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії, затверджені постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1470 (далі – Ліцензійні умови з розподілу електричної енергії), та не дотримано вимоги нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, а саме:
Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, а саме:
підпункт 13 пункту 2.2 у частині виконання умов укладених договорів, які є обов’язковими для здійснення діяльності на ринку електричної енергії;
підпункт 48 пункту 2.2 у частині виконання інвестиційної програми в повному обсязі відповідно до запланованих згідно зі схваленою НКРЕКП інвестиційною програмою етапів, обсягів робіт, джерел та обсягів фінансування;
підпункт 60 пункту 2.2 (у редакції, що діяла до 16 січня 2024 року) у частині своєчасної та в повному обсязі оплати за послуги, що надаються на ринку електричної енергії;
підпункт 2 пункту 2.3 у частині забезпечення та здійснення комерційного обліку електричної енергії та обміну даними комерційного обліку відповідно до правил ринку та кодексу комерційного обліку, інших нормативно-правових актів та нормативних документів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії;
глави 2 Порядку розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 04 вересня 2018 року № 955 (далі – Порядок розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу), а саме:
пункту 2.9, згідно з яким пояснювальна записка до ІП повинна бути структурованою, сформованою відповідно до вимог цього Порядку та складатись із вступу та детального опису кожного заходу у розрізі розділів ІП,
підпункту 2.9.1 пункту 2.9 (у редакції, що діяла до 25 квітня 2024 року), згідно з яким вступ повинен містити:
1) інформацію про проведення відкритого обговорення на місцях з посиланням на відповідний протокол щодо відповідності заходів ІП поданому ПРСР та розробленому Плану заходів щодо підвищення достовірності даних для здійснення моніторингу якості послуг тощо;
2) інформацію (фактичні та заплановані рівні показників) щодо якості електропостачання (комерційна якість послуг, надійність (безперервність) та якість електричної енергії) та заходів, направлених на її підвищення, із зазначенням місць розміщення пристроїв фіксації/аналізу показників якості електричної енергії та планів щодо їх встановлення;
3) інформацію щодо технологічних порушень, що виникли протягом останніх трьох років на обладнанні оператора системи розподілу в мережах 35 кВ та вище та не усунуті станом на момент подання ІП на прогнозний період, із зазначенням організаційних причин виникнення зазначених порушень, зокрема внаслідок помилкових дій персоналу. При цьому зазначаються заплановані до виконання роботи, зокрема заходи ІП на прогнозний період;
4) інформацію щодо переліку об'єктів електромереж оператора системи розподілу з найбільшими показниками SAIDI з урахуванням вимог, визначених у цій главі, відсортовану за показником SAIDI від найвищого до найнижчого, з визначенням переліку заходів та термінів їх виконання для забезпечення зниження цих показників;
5) інформацію щодо фактичних та прогнозних витрат електричної енергії в системі розподілу та заходів, направлених на їх зниження, за результатами реалізації ІП;
6) інформацію щодо результатів виконання заходів на підставі розроблених у попередні періоди ТЕО (у тому числі з підвищення енергоефективності роботи розподільчих мереж/компенсації реактивної потужності) та заплановані заходи щодо подальшої їх реалізації з детальним графіком виконання цих заходів;
7) інформацію щодо виконання оператором системи розподілу заходів у частині забезпечення необхідного рівня потужності кінцевих користувачів, з урахуванням створення резерву потужності для забезпечення перспективного зростання споживання відповідно до вимог чинних нормативних документів, зокрема ДБН, та заплановані заходи щодо подальшої їх реалізації з графіком виконання цих заходів;
8) інформацію щодо впровадження, розвитку та модернізації вузлів та автоматизованих систем комерційного обліку електричної енергії оператора системи розподілу;
9) визначення загальних критеріїв пріоритезації заходів для включення до ІП;
10) інформацію щодо заходів, що передбачають підвищення рівня середньої напруги,
підпункту 2.9.2 пункту 2.9 (у редакції, що діяла до 25 квітня 2024 року), згідно з яким детальний опис кожного заходу у розрізі розділів ІП має бути оформлений у вигляді таблиці 7 додатка 2 до цього Порядку та містити, зокрема, таку інформацію:
1) назву та порядковий номер заходу ІП відповідно до таблиці 6 додатка 2 до цього Порядку. Назва заходу ІП повинна відповідати розробленій проєктно-кошторисній документації (за наявності) та має містити характер дій, що плануються до виконання (будівництво, реконструкція, технічне переоснащення, розроблення проєктно-кошторисної документації, улаштування, встановлення тощо);
2) характер робіт, що плануються до виконання (будівництво, реконструкція, технічне переоснащення, розроблення проєктно-кошторисної документації, закупівля тощо), та запланований термін виконання цього заходу;
3) пріоритетність заходу в межах розділу ІП із зазначенням основних критеріїв її визначення;
4) посилання на сторінку та пункт схваленого ПРСР, Плану заходів щодо підвищення достовірності даних для здійснення моніторингу якості послуг та інші документи (концепції, програми, плани, нормативно-правові акти тощо), що передбачають виконання заходу;
5) посилання на обґрунтовуючі матеріали, що підтверджують необхідність виконання заходу, зокрема:
акти, експертні звіти (висновки) щодо необхідності заміни відповідного обладнання, протоколи замірів (акти, відомості тощо), протоколи випробувань та вимірювань, розпорядчі документи органів державного нагляду/контролю та результати розгляду скарг, на підставі яких захід включається до ІП, тощо;
технічне завдання на проєктування, затверджене в установленому порядку;
схвалену, затверджену, погоджену належним чином проєктно-кошторисну документацію та відповідний наказ про її затвердження;
експертний висновок щодо розгляду проєктно-кошторисної документації;
6) інформацію щодо існуючого технічного стану відповідних об'єктів та їх складових частин із зазначенням останньої дати проведення ремонтних робіт, терміну їх експлуатації, типу та характеристик згідно з технічними паспортами;
7) обґрунтування необхідності та доцільності виконання заходу ІП із зазначенням очікуваного результату виконання цього заходу. До заходів ІП, за необхідності, мають бути додані схемні рішення, інші графічні та табличні матеріали, що підтверджують необхідність та доцільність виконання заходу;
8) опис робіт із зазначенням фізичних обсягів та вартості, що заплановані до виконання у прогнозному періоді, та основних техніко-економічних показників проєктів (із зазначенням, зокрема, типу та кількості основного обладнання та матеріалів, що плануються до заміни/встановлення). По заходах, що передбачають демонтаж обладнання/матеріалів, необхідно зазначати інформацію щодо кількості обладнання/матеріалів, що підлягає демонтажу згідно з актами технічного стану, відповідно до розробленої проєктно-кошторисної документації та кількості обладнання/матеріалів, що пропонується до встановлення на заміну демонтованих, із зазначенням інформації щодо подальшого застосування обладнання, що демонтується з причин, не пов'язаних із незадовільним технічним станом. По заходах, що мають перехідний характер, також зазначаються етапи виконання (план-графік, діаграма Ганта), фізичні обсяги та фінансування по роках із урахуванням фактичного виконання);
9) опис та розрахунок запланованого економічного ефекту від впровадження заходу (робіт) ІП,
пункту 2.10 (у редакції, що діяла до 25 квітня 2024 року), згідно з яким оператор системи розподілу додає до кожного заходу ІП обґрунтовуючі матеріали, що, зокрема мають містити:
1) проєктно-кошторисну документацію з виконання відповідних робіт, розроблену та затверджену відповідно до вимог чинного законодавства. При цьому обсяги робіт та ресурсів (матеріалів, обладнання тощо) у кошторисній документації повинні бути підтверджені відповідними обсягами у затвердженій проєктній частині;
2) експертні висновки щодо розгляду проєктно-кошторисної документації відповідно до вимог чинного законодавства;
3) накази про затвердження відповідної проєктно-кошторисної документації;
4) акти, експертні звіти (висновки) щодо необхідності заміни відповідного обладнання, технічні паспорти, протоколи замірів (акти, відомості тощо), протоколи випробувань та вимірювань, відповідні технічні завдання на проєктування, затверджені в установленому порядку із зазначенням стадії проєктування (ТЕО, проєкт, робочий проєкт тощо), та інші матеріали;
5) цінові (комерційні) пропозиції (прайси) виробників або їх офіційних представників в Україні, результати публічної закупівлі;
6) відповідні програми/концепції розвитку, що містять перелік запланованих за роками заходів;
пункту 2 постанови НКРЕКП від 21 грудня 2022 року № 1814 «Про встановлення тарифів на послуги з розподілу лектричної енергії
АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» із застосуванням стимулюючого регулювання», згідно з яким максимальний розмір заробітної плати, яка фінансується за рахунок тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, не може перевищувати десятикратний розмір середньої заробітної плати, урахованої у структурі тарифів на послуги з розподілу електричної енергії.
Відповідно до статей 17, 19 та 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», статті 77 Закону України «Про ринок електричної енергії» та Порядку (методики) визначення розміру штрафів, які накладаються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженого постановою НКРЕКП від 29 вересня 2023 року № 1800, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Застерегти АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 22815333) щодо недопущення надалі порушення Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії та недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, а саме:
Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, а саме:
підпункту 13 пункту 2.2 у частині виконання умов укладених договорів, які є обов’язковими для здійснення діяльності на ринку електричної енергії;
підпункту 48 пункту 2.2 у частині виконання інвестиційної програми в повному обсязі відповідно до запланованих згідно зі схваленою НКРЕКП інвестиційною програмою етапів, обсягів робіт, джерел та обсягів фінансування;
підпункту 60 пункту 2.2 (у редакції, що діяла до 16 січня 2024 року) у частині своєчасної та в повному обсязі оплати за послуги, що надаються на ринку електричної енергії;
підпункту 2 пункту 2.3 у частині забезпечення та здійснення комерційного обліку електричної енергії та обміну даними комерційного обліку відповідно до правил ринку та кодексу комерційного обліку, інших нормативно-правових актів та нормативних документів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії;
глави 2 Порядку розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу, а саме:
пункту 2.9, згідно з яким пояснювальна записка до ІП повинна бути структурованою, сформованою відповідно до вимог цього Порядку та складатись із вступу та детального опису кожного заходу у розрізі розділів ІП,
підпункту 2.9.1 пункту 2.9 (у редакції, що діяла до 25 квітня 2024 року), згідно з яким вступ повинен містити:
1) інформацію про проведення відкритого обговорення на місцях з посиланням на відповідний протокол щодо відповідності заходів ІП поданому ПРСР та розробленому Плану заходів щодо підвищення достовірності даних для здійснення моніторингу якості послуг тощо;
2) інформацію щодо місць розміщення пристроїв фіксації/аналізу показників якості електричної енергії та планів щодо їх встановлення, а також перелік об’єктів/обладнання електромереж оператора системи розподілу, у точках вимірювання яких показники якості електричної енергії не відповідають встановленим стандартам, відповідно до звіту за результатами проведеного моніторингу якості електричної енергії в системі розподілу, із зазначенням заходів та термінів їх виконання для забезпечення покращення цих показників з урахуванням вимог пункту 6.3.7 глави 6.3 розділу VI КСР;
3) інформацію щодо технологічних порушень, що виникли протягом останніх трьох років на обладнанні оператора системи розподілу в мережах 35 кВ та вище та не усунуті станом на момент подання ІП на прогнозний період, із зазначенням організаційних причин виникнення зазначених порушень, зокрема внаслідок помилкових дій персоналу. При цьому зазначаються заплановані до виконання роботи, зокрема заходи ІП на прогнозний період;
4) інформацію щодо переліку об’єктів електромереж оператора системи розподілу з найбільшими показниками SAIDI з урахуванням вимог, визначених у цій главі, відсортовану за показником SAIDI від найвищого до найнижчого, з визначенням переліку заходів та термінів їх виконання для забезпечення зниження цих показників;
5) інформацію щодо переліку скарг/звернень/претензій щодо незадовільної якості електричної енергії, визнаних обґрунтованими та вирішення яких потребує проведення складних робіт, актуальних станом на момент подання ІП, з урахуванням даних форми звітності № 10-НКРЕКП-якість-розподіл (річна) «Звіт щодо усунення причин незадовільної якості електричної енергії за скаргами споживачів», затвердженої постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року № 374, з визначенням переліку заходів та термінів їх виконання для забезпечення покращення показників якості електричної енергії;
6) інформацію щодо фактичних та прогнозних витрат електричної енергії в системі розподілу та заходів, направлених на їх зниження, за результатами реалізації ІП;
7) інформацію щодо результатів виконання заходів на підставі розроблених у попередні періоди ТЕО (у тому числі з підвищення енергоефективності роботи розподільчих мереж/компенсації реактивної потужності) та заплановані заходи щодо подальшої їх реалізації з детальним графіком виконання цих заходів;
8) інформацію щодо виконання оператором системи розподілу заходів у частині забезпечення необхідного рівня потужності кінцевих користувачів, з урахуванням створення резерву потужності для забезпечення перспективного зростання споживання відповідно до вимог чинних нормативних документів, зокрема ДБН, та заплановані заходи щодо подальшої їх реалізації з графіком виконання цих заходів;
9) інформацію щодо впровадження, розвитку та модернізації вузлів та автоматизованих систем комерційного обліку електричної енергії оператора системи розподілу;
10) визначення загальних критеріїв пріоритезації заходів для включення до ІП;
11) інформацію щодо заходів, що передбачають підвищення рівня середньої напруги,
підпункту 2.9.2 пункту 2.9 (у редакції, що діяла до 25 квітня 2024 року), згідно з яким детальний опис кожного заходу у розрізі розділів ІП має бути оформлений у вигляді таблиці 7 додатка 2 до цього Порядку та містити, зокрема, таку інформацію:
1) назву та порядковий номер заходу ІП відповідно до таблиці 6 додатка 2 до цього Порядку. Назва заходу ІП повинна відповідати розробленій проєктно-кошторисній документації (за наявності) та має містити характер дій, що плануються до виконання (будівництво, реконструкція, технічне переоснащення, розроблення проєктно-кошторисної документації, улаштування, встановлення тощо);
2) характер робіт, що плануються до виконання (будівництво, реконструкція, технічне переоснащення, розроблення проєктно-кошторисної документації, закупівля тощо), та запланований термін виконання цього заходу;
3) пріоритетність заходу в межах розділу ІП із зазначенням основних критеріїв її визначення;
4) посилання на сторінку та пункт схваленого ПРСР (із зазначенням передбаченого терміну виконання), План заходів щодо підвищення достовірності даних для здійснення моніторингу якості послуг, програму модернізації вузлів обліку електричної енергії по точках комерційного обліку всіх типів, по яких оператор системи розподілу є стороною, відповідальною за точку комерційного обліку, яка погоджена Адміністратором комерційного обліку, та інші документи (концепції, програми, плани, нормативно-правові акти тощо), що передбачають виконання заходу;
5) посилання на обґрунтовуючі матеріали, що підтверджують необхідність виконання заходу, зокрема:
акти, експертні звіти (висновки) щодо необхідності заміни відповідного обладнання, протоколи замірів (акти, відомості тощо), протоколи випробувань та вимірювань, розпорядчі документи органів державного нагляду/контролю та результати розгляду скарг, на підставі яких захід включається до ІП, цінові (комерційні) пропозиції (прайси), результати публічної закупівлі з указанням відповідного ідентифікатора закупівлі у вигляді гіперпосилання, тощо;
технічне завдання на проєктування, затверджене в установленому порядку;
схвалену, затверджену, погоджену належним чином проєктно-кошторисну документацію та відповідний наказ про її затвердження із зазначенням відповідної кошторисної вартості;
експертний висновок щодо розгляду проєктно-кошторисної документації із зазначенням відповідної кошторисної вартості;
6) інформацію щодо існуючого технічного стану відповідних об'єктів та їх складових частин із зазначенням останньої дати проведення ремонтних робіт, терміну їх експлуатації, типу та характеристик згідно з технічними паспортами;
7) обґрунтування необхідності та доцільності виконання заходу ІП із зазначенням очікуваного результату виконання цього заходу. До заходів ІП, за необхідності, мають бути додані схемні рішення, інші графічні та табличні матеріали, що підтверджують необхідність та доцільність виконання заходу;
8) опис робіт із зазначенням фізичних обсягів та вартості, що заплановані до виконання у прогнозному періоді, та основних техніко-економічних показників проєктів (із зазначенням, зокрема, типу та кількості основного обладнання та матеріалів, що плануються до заміни/встановлення). По заходах, що передбачають демонтаж обладнання/матеріалів, необхідно зазначати інформацію щодо кількості обладнання/матеріалів, що підлягає демонтажу згідно з актами технічного стану, відповідно до розробленої проєктно-кошторисної документації та кількості обладнання/матеріалів, що пропонується до встановлення на заміну демонтованих, із зазначенням інформації щодо подальшого застосування обладнання, що демонтується з причин, не пов’язаних із незадовільним технічним станом. По заходах, що мають перехідний характер, також зазначаються етапи виконання (план-графік, діаграма Ганта), фізичні обсяги та фінансування по роках із урахуванням фактичного виконання). Для заходів ІП також зазначаються відповідні цілі та показники (індикатори), що будуть досягнуті за результатом їх виконання, та орієнтовний термін проведення відповідної процедури закупівлі;
9) опис та розрахунок запланованого економічного ефекту від впровадження заходу (робіт) ІП,
пункту 2.10 (у редакції, що діяла до 25 квітня 2024 року), згідно з яким оператор системи розподілу додає до кожного заходу ІП обґрунтовуючі матеріали, що, зокрема мають містити:
1) проєктно-кошторисну документацію з виконання відповідних робіт, розроблену та затверджену відповідно до вимог чинного законодавства. При цьому обсяги робіт та ресурсів (матеріалів, обладнання тощо) у кошторисній документації повинні бути підтверджені відповідними обсягами у затвердженій проєктній частині;
2) експертні висновки щодо розгляду проєктно-кошторисної документації відповідно до вимог чинного законодавства;
3) накази про затвердження відповідної проєктно-кошторисної документації;
4) акти, експертні звіти (висновки) щодо необхідності заміни відповідного обладнання, програмних засобів, технічні паспорти, протоколи замірів (акти, відомості тощо), протоколи випробувань та вимірювань, відповідні технічні завдання на проєктування, затверджені в установленому порядку із зазначенням стадії проєктування (ТЕО, проєкт, робочий проєкт тощо), та інші матеріали;
5) цінові (комерційні) пропозиції (прайси) виробників або їх офіційних представників в Україні, результати публічної закупівлі (за наявності) (по заходах із впровадження та розвитку інформаційних технологій з указанням каталожних номерів відповідного обладнання та програмного забезпечення);
6) відповідні програми/концепції розвитку, що містять перелік запланованих за роками заходів.
2. Накласти штраф у розмірі 104 431 (сто чотири тисячі чотириста тридцять одна) гривня на АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 22815333) за недотримання вимог пункту 2 постанови НКРЕКП від 21 грудня 2022 року № 1814 «Про встановлення тарифів на послуги з розподілу електричної енергії АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» із застосуванням стимулюючого регулювання» згідно з яким максимальний розмір заробітної плати, яка фінансується за рахунок тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, не може перевищувати десятикратний розмір середньої заробітної плати, урахованої у структурі тарифів на послуги з розподілу електричної енергії.
Зазначена сума штрафу має бути сплачена до Державного бюджету України у 30-денний строк з дня одержання копії рішення про застосування санкцій (код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції»).
3. Відповідно до пункту 1 частини першої та пункту 1 частини другої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», у межах здійснення заходів державного регулювання, зобов’язати АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» відповідно до вимог Порядку розроблення та подання на схвалення планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм у термін до 01 жовтня 2024 року звернутися до НКРЕКП з пропозицією включити до Інвестиційної програми на 2024 рік статті «Додатково отриманий дохід за результатом діяльності 2022 – 2023 років» без додаткових джерел фінансування на загальну суму 18 445,62 тис. грн (без ПДВ), яка включає:
суму зекономлених при виконанні інвестиційної програми у 2022 році коштів у розмірі 0,04 тис. грн (без ПДВ);
суму зекономлених при виконанні інвестиційної програми у 2023 році коштів у розмірі 7, 58 тис. грн (без ПДВ);
50 % суми додатково отриманого у 2023 році доходу від надання в оренду/суборенду основних засобів (активів), які належать до основної діяльності у розмірі 2 959,89 тис. грн (без ПДВ);
50 % суми додатково отриманого у 2023 році доходу від плати за доступ до елементів інфраструктури об'єктів електроенергетики у розмірі 11 878,61 тис. грн (без ПДВ);
100 % доходу, отриманого від реалізації товарно-матеріальних цінностей, що були у використанні, у тому числі металобрухту, від діяльності з розподілу електричної енергії у 2023 році у розмірі 3 599,50 тис. грн.
4. Департаменту із регулювання відносин у сфері енергетики, у межах здійснення заходів державного регулювання, відповідно до пунктів 1, 13 частини першої та пункту 1 частини другої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг»:
1) підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» із застосуванням стимулюючого регулювання на 2025 рік шляхом їх зміни в бік збільшення на загальну суму 36 461,65 тис. грн (без ПДВ), урахувавши:
суму недоотриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії у 2023 році у розмірі 59 403,32 тис. грн (без ПДВ);
суму профіциту коштів щодо надходжень та витрат, пов’язаних з наданням послуг з приєднання АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» у 2023 році, у розмірі 648,01 тис. грн (без ПДВ);
суму необґрунтованого перевищення максимального розміру заробітної плати, яка фінансується за рахунок тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, що перевищує десятикратний розмір середньої заробітної плати, урахованої у структурі тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, відповідно до постанови НКРЕКП від 21 грудня 2022 року № 1814, у розмірі 22 293,66 тис. грн (без ПДВ);
2) у разі неврахування АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» в Інвестиційній програмі на 2024 рік суми додатково отриманого доходу за результатом діяльності 2022 – 2023 років, зазначеної у пункті 3 цієї постанови, при найближчому перегляді тарифів підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» із застосуванням стимулюючого регулювання шляхом їх зміни в бік зменшення на відповідну суму.
5. Підпункт 1 пункту 4 постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 14 червня 2023 року № 1060 «Про застереження АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії та здійснення заходів державного регулювання», викласти в такій редакції:
«1) підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що буде проводитися у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» із застосуванням стимулюючого регулювання на 2024 та 2025 роки шляхом їх зміни в бік збільшення на суму 55 398,22 тис. грн (без ПДВ), урахувавши:
на 2024 рік:
суму недоотриманого доходу від здійснення діяльності з розподілу електричної енергії у 2022 році в розмірі 24 851,15 тис. грн (без ПДВ) (визначену за результатами планової перевірки дотримання АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» вимог законодавства та ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії за 2022 рік);
суму дефіциту коштів щодо надходжень та витрат, пов’язаних з наданням послуг з приєднання АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» за 2021 рік у розмірі 6 522,79 тис. грн (без ПДВ);
суму дефіциту коштів щодо надходжень та витрат, пов’язаних з наданням послуг з приєднання АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» за 2022 рік у розмірі 12 235,86 тис. грн (без ПДВ);
витрати на виконання заходів з відновлення об'єктів електричних мереж за рахунок ремонтної програми у 2022 році у сумі 11 757,11 тис. грн;
на 2025 рік:
суму недоотриманого доходу від здійснення діяльності з розподілу електричної енергії у 2022 році в розмірі 31,31 тис. грн (без ПДВ) (визначену за результатами планової перевірки дотримання АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» вимог законодавства та ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії за 2023 рік).
За результатами здійснення заходу державного контролю в частині перевірки стану виконання у 2023 році заходів схваленої Інвестиційної програми АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» на 2022 рік уточнити підсумкову суму надлишково отриманого або недоотриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії у 2022 році АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО»;».
Голова НКРЕКП Юрій ВЛАСЕНКО