Портал в режимі тестування та наповнення
Меню

День оприлюднення на офіційному веб-сайті Регулятора: 18.11.2021

День оприлюднення на офіційному веб-сайті Регулятора: 18.11.2021
Постанова
від 17 листопада 2021 р. № 2168
Київ
Про відмову у видачі ліцензії з постачання природного газу ТОВ «БНК-УКРАЇНА»

 

НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ

У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ

 

ПОСТАНОВА

17.11.2021         № 2168

 

Про відмову у видачі ліцензії з постачання природного газу ТОВ «БНК-УКРАЇНА»

 

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП), на засіданні, яке проводилось у формі відкритого слухання, 17 листопада 2021 року розглянула заяву ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БНК-УКРАЇНА» (далі – ТОВ «БНК-УКРАЇНА»), код ЄДРПОУ 36949031, про отримання ліцензії з постачання природного газу від 27 жовтня 2021 року та додані до неї документи, та встановила.

Відповідно до  підпунктів 1 та 2 пункту 4.2 глави 4  Порядку ліцензування  видів господарської діяльності, державне регулювання яких здійснюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженого постановою НКРЕКП від 03 березня 2020 року № 548 (далі – Порядок),  підставою  для  прийняття  рішення  про відмову у  видачі  ліцензії  за результатом розгляду заяви і підтвердних документів про отримання ліцензії є: встановлення невідповідності здобувача ліцензії ліцензійним умовам, у тому числі заява або хоча б один із документів, що додається до  заяви про отримання ліцензії, складені не за встановленою формою або не містять даних, які обов'язково вносяться до них згідно з цим Порядком або ліцензійними умовами; наявність інформації про здійснення контролю за діяльністю суб'єкта господарювання у значенні, наведеному у статті 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції», резидентами держав, що здійснюють збройну агресію проти України, у значенні, наведеному у статті 1 Закону України «Про оборону України».

Пунктом 1.2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання природного газу, затверджених постановою НКРЕКП від 16 лютого 2017 року № 201 (далі – Ліцензійні умови), визначено, що Ліцензійні умови є обов'язковими для суб'єктів господарювання незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності, які провадять або мають намір провадити господарську діяльність з постачання природного газу.

Пунктом 1.3 Ліцензійних умов визначено, що засіб провадження господарської діяльності – будівлі і приміщення, що знаходяться у власності чи користуванні ліцензіата, для організації прийому і обслуговування споживачів та персональний вебсайт ліцензіата в мережі Інтернет, засоби комунікацій із споживачами (телефон,  E-mail).

Відповідно до положень пункту 2.6 Ліцензійних умов здобувач ліцензії  повинен розміщувати на своєму вебсайті: чинну редакцію Правил постачання природного газу та договір постачання природного газу, який пропонується споживачам; загальні умови постачання, права та обов'язки постачальника та споживача, акти законодавства, якими регулюються відносини між постачальником та споживачем, наявні способи досудового вирішення спорів з постачальником, типові договори на постачання природного газу побутовим споживачам (у разі наміру постачати природний газу побутовим споживачам), затверджені НКРЕКП; процедуру вирішення спорів постачальником і контактну інформацію підрозділів здобувача ліцензії, відповідальних за розв'язання спорів (телефони, e-mail, режим роботи, адреса, прізвище, ім'я та по батькові відповідальних працівників тощо).

 

Разом з тим уся необхідна інформація на вебсайті здобувача ліцензії − ТОВ «БНК-УКРАЇНА» (www.beloil.com.ua) відсутня.

Також звертаємо увагу, що відповідно до пункту 2.8 Ліцензійних умов при провадженні господарської діяльності з постачання природного газу ліцензіат повинен дотримуватися вимог щодо недопущення під час провадження ліцензованої діяльності здійснення над суб'єктом господарювання контролю у значенні, наведеному у статті 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції», резидентами держав, що здійснюють збройну агресію проти України, у значенні, наведеному у статті 1 Закону України «Про оборону України», та/або дії яких створюють умови для виникнення воєнного конфлікту та застосування воєнної сили проти України.

Слід відмітити, що ТОВ «БНК-УКРАЇНА» не в повному обсязі заповнено Інформацію про підтвердження відсутності здійснення контролю за діяльністю суб’єкта господарювання у значенні, наведеному у статті 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції», резидентами держав, що здійснюють збройну агресію проти України у значенні, наведеному у статті 1 Закону України «Про оборону України» (далі – Інформація), зокрема, не вказано інформацію про учасників (акціонерів) третього − п’ятого рівнів, які володіють часткою (паєм, акціями) у статутному (складеному, пайовому) капіталі здобувача ліцензії.

Крім цього, згідно з наданою ТОВ «БНК-УКРАЇНА» Інформацією опосередкований контроль над ТОВ «БНК-УКРАЇНА» здійснюють юридичні особи, що є резидентами  Російської Федерації.

Відповідно до абзацу п’ятого статті 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції»  контроль – вирішальний  вплив однієї чи декількох пов'язаних юридичних та/або фізичних осіб на господарську діяльність суб'єкта господарювання чи його частини, який здійснюється безпосередньо або через інших осіб, зокрема завдяки: праву володіння чи користування всіма активами чи їх значною частиною; праву, яке забезпечує вирішальний вплив на формування складу, результати голосування та рішення органів управління суб'єкта господарювання; укладенню договорів і контрактів, які дають можливість визначати умови господарської діяльності, давати обов'язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління суб'єкта господарювання тощо.

Законом України «Про оборону України» визначено, що збройна агресія – застосування іншою державою або групою держав збройної сили проти України. Збройною агресією проти України вважається, зокрема, вторгнення або напад збройних сил іншої держави або групи держав на територію України, а також окупація або анексія частини території України.

У рішенні Ради національної безпеки і оборони України від 25 березня 2021 року «Про Стратегію воєнної безпеки України», уведеного в дію Указом Президента України від 25 березня 2021 року № 121/2021, зазначається, що воєнна безпека України є однією із засадничих умов реалізації права українського народу на самовизначення, збереження держави Україна та забезпечення її сталого розвитку на основі найвищих цінностей демократії, верховенства права, свободи, гідності, безпеки і процвітання громадян усіх національностей. Головним безпековим аспектом у воєнній сфері на національному рівні залишається розв'язана Російською Федерацією гібридна війна проти України, яка ведеться у формі комбінації різноманітних дій щодо прихованого застосування регулярних військ (сил), незаконних збройних формувань і терористичних організацій, використання пропаганди, саботажу, терору, вчинення диверсій, навмисного завдавання шкоди громадянам, юридичним особам та об'єктам державної власності в Україні.

Крім цього, у зверненні до Організації Об’єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБСЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних парламентів держав світу про визнання Російської Федерації державою-агресором, затвердженому постановою Верховної Ради України від 27 січня 2015 року № 129-VIII, Верховною Радою України визнано Російську Федерацію державою-агресором.

Згідно з пунктом 1 статті 3 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» одним з основних завдань Антимонопольного комітету України є здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на засадах рівності суб'єктів господарювання перед законом та пріоритету прав споживачів, запобігання, виявлення і припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції.

У сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції Антимонопольний комітет України має повноваження визначати наявність або відсутність контролю між суб'єктами господарювання або їх частинами та склад групи суб'єктів господарювання, що є єдиним суб'єктом господарювання (пункт 12 частини першої статті 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України»). 

Ураховуючи вищевикладене, здобувач ліцензії  ТОВ «БНК-УКРАЇНА» не відповідає вимогам пунктів 1.2, 1.3, 2.6 та 2.8 Ліцензійних умов, встановлених для провадження виду господарської діяльності, зазначеного в заяві про отримання ліцензії.

Відповідно до абзацу другого підпункту 5 пункту 4.2 глави 4 Порядку у разі відмови у видачі ліцензії на підставі встановлення невідповідності здобувача ліцензії ліцензійним умовам здобувач ліцензії після усунення причин, що стали підставою для прийняття такого рішення, може подати до НКРЕКП нову заяву про отримання ліцензії.

У разі наміру ТОВ «БНК-УКРАЇНА» звернутися із новою заявою про отримання ліцензії з постачання природного газу НКРЕКП пропонує усунути причини, що стали підставою для прийняття рішення про відмову у видачі ліцензії, а саме: забезпечити функціонування вебсайту із зазначенням на ньому інформації, визначеної у підпунктах 1 − 4 пункту 2.6 Ліцензійних умов; надати уточнену Інформацію за формою, наведеною в додатку 3 до Ліцензійних умов, із зазначенням у ній інформації про учасників (акціонерів) третього − п’ятого рівнів, які прямо або опосередковано володіють часткою (паєм, акціями) у статутному (складеному, пайовому) капіталі здобувача ліцензії, а також надати підтвердження від Антимонопольного комітету України щодо відсутності здійснення контролю за діяльністю ТОВ «БНК-УКРАЇНА» у значенні, наведеному у статті 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції», резидентами держав, що здійснюють збройну агресію проти України, у значенні, наведеному у статті 1 Закону України «Про оборону України». 

З огляду на викладене та відповідно до Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», підпунктів 1 та 2 пункту 4.2 глави 4 Порядку ліцензування видів господарської діяльності, державне регулювання яких здійснюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженого постановою НКРЕКП від 03 березня 2020 року № 548, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:

 

Відмовити ТОВАРИСТВУ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БНК-УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 36949031) у видачі ліцензії на право провадження господарської діяльності з постачання природного газу у зв’язку з невідповідністю здобувача ліцензії ліцензійним умовам, встановленим для провадження виду господарської діяльності, зазначеного в заяві про отримання ліцензії та наявністю інформації про здійснення контролю за діяльністю суб'єкта господарювання у значенні, наведеному у статті 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції», резидентами держав, що здійснюють збройну агресію проти України, у значенні, наведеному у статті 1 Закону України «Про оборону України».

 

Голова НКРЕКП               В.Тарасюк

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux