Дата оновлення: 03.06.2024
(У постанову вносяться зміни
постановами НКРЕКП від 20.03.2024 № 580, від 28.05.2024 № 1040)
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ
У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОСТАНОВА
19.09.2023 № 1704
Про накладення штрафу на ПРАТ «КІРОВОГРАДОБЛЕНЕРГО» за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії та здійснення заходів державного регулювання
Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, у результаті розгляду 19 вересня 2023 року на засіданні, яке проводилось у формі відкритого слухання, Акта планової перевірки від 21 серпня 2023 року № 354, проведеної на підставі Плану здійснення заходів державного контролю суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, на 2023 рік, затвердженого постановою НКРЕКП від 23 листопада 2022 року № 1550, відповідно до постанови НКРЕКП від 08 серпня 2023 року № 1468 «Про збільшення строку проведення планової перевірки ПРАТ «КІРОВОГРАДОБЛЕНЕРГО» та посвідчення на проведення планової перевірки від 17 липня 2023 року № 359, установлено, що ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «КІРОВОГРАДОБЛЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 23226362) не дотримано вимоги нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії, затверджені постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1470 (далі – Ліцензійні умови з розподілу електричної енергії), а саме:
пунктів 1 та 11 частини третьої статті 46 Закону України «Про ринок електричної енергії» в частині дотримання ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії та інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, укладання договорів, які є обов’язковими для здійснення діяльності на ринку електричної енергії та виконання умов таких договорів;
абзацу четвертого пункту 4.1.19 глави 4.1 розділу IV Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 310 (далі – Кодекс систем розподілу), згідно з яким для визначення відстані, відповідно до якої здійснюється розрахунок плати за лінійну частину приєднання при нестандартному приєднанні, що здійснюється за процедурою «під ключ», вимірюється найкоротша відстань по прямій лінії від прогнозованої точки приєднання електроустановок замовника до найближчої точки в існуючих (діючих) електричних мережах, що збігається зі ступенем напруги в точці приєднання;
Типового договору про надання послуг з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління, що є додатком 5 до Кодексу системи передачі, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 309 (далі – Типовий договір про надання послуг з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління), а саме:
пункту 2.5 глави 2 у частині здійснення розрахунку за надану Послугу на умовах часткової попередньої оплати вартості Послуги за поточний розрахунковий період згідно із визначеною договором системою платежів і розрахунків,
підпункту 3.2.1 пункту 3.2 глави 3 у частині здійснення своєчасних та в повному обсязі розрахунків розрахунки за цим Договором;
Типового договору про надання послуг з передачі електричної енергії, що є додатком 6 до Кодексу системи передачі, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 309 (далі – Типовий договір про надання послуг з передачі електричної енергії), а саме:
пункту 5.2 глави 5 у частині здійснення поетапної попередньої оплати планової вартості послуги ОСП відповідно до встановленого алгоритму,
пункту 5.5 глави 5 у частині здійснення розрахунку за фактичний обсяг послуг з передачі електричної енергії відповідно до умов договору,
підпункту 3 пункту 8.3 глави 8 у частині здійснення вчасної та у повному обсязі оплати за послугу з передачі електричної енергії на умовах, визначених цим Договором;
глави 2 Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, затвердженого постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року № 375 (далі – Порядок забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання), а саме:
пунктів 2.1 та 2.2 у частині дотримання загальних стандартів якості надання послуг, а саме рівня сервісу кол-центру протягом 30 секунд (відсоток дзвінків, з’єднаних з оператором кол-центру протягом 30 секунд) у звітному році - не менше 75 % та відсотку втрачених у черзі дзвінків кол-центру у звітному році - не більше 10 %,
підпункту 3 пункту 2.3 у частині розгляду у встановлений строк скарги/звернення/претензії споживача або групи споживачів (колективної скарги/звернення/претензії) щодо якості електричної енергії з наданням інформації, зазначеної у пункті 13.2.2 глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу, з дня отримання скарги/звернення/претензії,
підпункту 4 пункту 2.3 у частині відновлення електропостачання після початку перерви в електропостачанні, відновлення подачі напруги за відсутності напруги на одній фазі у споживачів з трифазною схемою живлення протягом 24 годин. Тривалість електропостачання після відновлення повинна становити не менше 30 хвилин;
пункту 1 (у редакції, що діяла до 04 липня 2021 року) постанови НКРЕКП від 17 грудня 2019 року № 2896 «Про встановлення для оператора системи передачі та операторів систем розподілу граничної нижньої межі обов’язкової купівлі електричної енергії на ринку «на добу наперед» (далі – постанова НКРЕКП від 17 грудня 2019 року № 2896), у частині дотримання граничної нижньої межі обов’язкової купівлі електричної енергії на ринку «на добу наперед» з метою компенсації технологічних втрат електричної енергії на її передачу та розподіл електричними мережами в розмірі 50 відсотків від обсягу фактичних технологічних втрат електричної енергії на її передачу або розподіл електричними мережами в цьому розрахунковому періоді;
Порядку розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 04 вересня 2018 року № 955 (далі – Порядок розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу), а саме:
пункту 2.9 глави 2 (у редакції, що діяла до 25 серпня 2022 року) та пункту 2.8 глави 2, згідно з якими ІП формується відповідно до розділів, визначених цим Порядком, із зазначенням обсягу фінансування по кожному з розділів (без урахування податку на додану вартість (далі - ПДВ)) та має містити:
1) інформацію про прогнозний загальний техніко-економічний стан оператора системи розподілу на дату закінчення чинної ІП з урахуванням виконання її заходів;
2) загальний перелік заходів по кожному розділу ІП, запланованих на прогнозний період;
3) детальний перелік заходів ІП, запланованих до виконання на прогнозний період, з урахуванням наскрізної пріоритезації заходів у межах розділів ІП, з розбивкою на етапи (квартали) з фінансуванням відповідно до планових квартальних обсягів надходжень коштів. При визначенні пріоритезації заходів необхідно враховувати те, що пріоритетнішим є захід, виконання якого є важливішим та/або має більший вплив на забезпечення підвищення рівня надійності, безпеки, економічності, зниження технологічних витрат електричної енергії та поліпшення якості надання послуг з розподілу електричної енергії, та не враховувати заходи зі створення трансформаторної потужності для реалізації стандартних приєднань, що включаються до ІП без зазначення конкретного місця встановлення (згідно з типовими проєктами, блочно за відповідними потужностями з урахуванням статистичних даних тощо);
4) пояснювальну записку з обґрунтуванням необхідності виконання заходів по кожному розділу ІП;
5) джерела фінансування ІП;
6) прогноз оператора системи розподілу щодо зниження технологічних витрат та втрат електричної енергії за результатами реалізації ІП,
пункту 2.18 глави 2 (у редакції, що діяла до 18 березня 2023 року), згідно з яким розгляд та схвалення заходів ІП за розділами: заходи зі зниження нетехнічних витрат електричної енергії; впровадження та розвиток автоматизованих систем диспетчерського управління (АСДУ); впровадження та розвиток інформаційних технологій; впровадження та розвиток систем зв’язку здійснюється НКРЕКП за наявності таких документів:
відповідних концепцій розвитку, що містять переліки запланованих за роками заходів та проектів (у тому числі заходів з кібербезпеки);
проектно-кошторисної документації з виконання відповідних робіт, розробленої та затвердженої відповідно до вимог чинного законодавства або статуту проекту з техніко-економічним обґрунтуванням. При цьому обсяги робіт та ресурсів (матеріалів, обладнання тощо) у кошторисній документації повинні бути підтверджені відповідними обсягами у затвердженій проектній частині;
наказів про затвердження відповідної проектно-кошторисної документації;
експертних висновків щодо розгляду проектно-кошторисної документації відповідно до вимог чинного законодавства;
актів, експертних звітів (висновків) щодо необхідності заміни відповідного обладнання, відповідних технічних завдань на проектування;
цінових (комерційних) пропозицій (прайсів) виробників або їх офіційних представників в Україні, результатів публічної закупівлі;
програми модернізації вузлів обліку електричної енергії по точках комерційного обліку всіх типів, по яких оператор системи розподілу є стороною, відповідальною за точку комерційного обліку,
пункту 4.8 глави 4, згідно з яким заходи, що були профінансовані оператором системи розподілу, але не передбачені схваленою ІП або передбачені схваленою ІП у меншій кількості, не враховуються як виконання ІП;
пункту 1.5 Методики (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та системи розподілу, затвердженої постановою НКРЕКП від 18 грудня 2018 року № 1965 (далі – Методика формування плати за приєднання до системи передачі та системи розподілу), згідно з яким оператори систем розподілу відповідають за достовірність даних, зазначених ними у формах звітності та в документах;
пункт 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, а саме:
підпункт 5 у частині виконання рішень НКРЕКП у строки, встановлені відповідним рішенням та законодавством,
підпункт 7 у частині надання до НКРЕКП достовірних документів (їх копій) та інформації (даних, відомостей, звітності), необхідних для виконання НКРЕКП своїх повноважень та функцій, в обсягах та у строки (не менше десяти робочих днів для надання копій документів, пояснень тощо), встановлені НКРЕКП,
підпункт 13 у частині укладення договорів, які є обов’язковими для здійснення ліцензованої діяльності, та виконання умов цих договорів,
підпункт 23 у частині дотримання показників якості послуг з розподілу електричної енергії, які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з розподілу електричної енергії, а також якості електричної енергії, перелік та величини яких затверджено НКРЕКП, у тому числі загальних стандартів якості електропостачання,
підпункт 24 у частині здійснення компенсації та/або відшкодування збитків користувачу системи та/або споживачу у разі недотримання ліцензіатом показників якості послуг з розподілу електричної енергії, визначених НКРЕКП та договором про надання послуг з розподілу,
підпункт 26 (у редакції, що діяла до 01 січня 2022 року) у частині надання послуги з приєднання електроустановки замовника до системи розподілу електричної енергії з урахуванням положень статті 21 Закону України «Про ринок електричної енергії» за умови дотримання замовником, вимог кодексу систем розподілу,
підпункт 46 у частині розроблення інвестиційної програми відповідно до Порядку розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу та подання її на схвалення НКРЕКП не пізніше 30 вересня року, що передує прогнозному періоду,
підпункт 54 (у редакції, що діяла до 05 серпня 2022 року) та підпункт 60 у частині своєчасної та в повному обсязі сплати за електричну енергію, куплену на ринку електричної енергії, та за послуги, що надаються на ринку електричної енергії.
Відповідно до статей 17, 19 та 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Відповідно до пунктів 11, 12 частини першої статті 17, статей 19 та 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» та статті 77 Закону України «Про ринок електричної енергії» накласти штраф у розмірі 85 000 (вісімдесят п’ять тисяч) гривень на ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «КІРОВОГРАДОБЛЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 23226362) за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, а саме:
пунктів 1 та 11 частини третьої статті 46 Закону України «Про ринок електричної енергії» в частині дотримання ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії та інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, укладання договорів, які є обов’язковими для здійснення діяльності на ринку електричної енергії та виконання умов таких договорів;
абзацу четвертого пункту 4.1.19 глави 4.1 розділу IV Кодексу систем розподілу, згідно з яким для визначення відстані, відповідно до якої здійснюється розрахунок плати за лінійну частину приєднання при нестандартному приєднанні, що здійснюється за процедурою «під ключ», вимірюється найкоротша відстань по прямій лінії від прогнозованої точки приєднання електроустановок замовника до найближчої точки в існуючих (діючих) електричних мережах, що збігається зі ступенем напруги в точці приєднання;
Типового договору про надання послуг з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління, а саме:
пункту 2.5 глави 2 у частині здійснення розрахунку за надану Послугу на умовах часткової попередньої оплати вартості Послуги за поточний розрахунковий період згідно із визначеною договором системою платежів і розрахунків,
підпункту 3.2.1 пункту 3.2 глави 3 у частині здійснення своєчасних та в повному обсязі розрахунків розрахунки за цим Договором;
Типового договору про надання послуг з передачі електричної енергії, а саме:
пункту 5.2 глави 5 у частині здійснення поетапної попередньої оплати планової вартості послуги ОСП відповідно до встановленого алгоритму,
пункту 5.5 глави 5 у частині здійснення розрахунку за фактичний обсяг послуг з передачі електричної енергії відповідно до умов договору,
підпункту 3 пункту 8.3 глави 8 у частині здійснення вчасної та у повному обсязі оплати за послугу з передачі електричної енергії на умовах, визначених цим Договором;
глави 2 Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, а саме:
пунктів 2.1 та 2.2 у частині дотримання загальних стандартів якості надання послуг, а саме рівня сервісу кол-центру протягом 30 секунд (відсоток дзвінків, з’єднаних з оператором кол-центру протягом 30 секунд) у звітному році - не менше 75 % та відсотку втрачених у черзі дзвінків кол-центру у звітному році - не більше 10 %,
підпункту 3 пункту 2.3 у частині розгляду у встановлений строк скарги/звернення/претензії споживача або групи споживачів (колективної скарги/звернення/претензії) щодо якості електричної енергії з наданням інформації, зазначеної у пункті 13.2.2 глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу, з дня отримання скарги/звернення/претензії,
підпункту 4 пункту 2.3 у частині відновлення електропостачання після початку перерви в електропостачанні, відновлення подачі напруги за відсутності напруги на одній фазі у споживачів з трифазною схемою живлення протягом 24 годин. Тривалість електропостачання після відновлення повинна становити не менше 30 хвилин;
пункту 1 (у редакції, що діяла до 04 липня 2021 року) постанови НКРЕКП від 17 грудня 2019 року № 2896 у частині дотримання граничної нижньої межі обов’язкової купівлі електричної енергії на ринку «на добу наперед» з метою компенсації технологічних втрат електричної енергії на її передачу та розподіл електричними мережами в розмірі 50 відсотків від обсягу фактичних технологічних втрат електричної енергії на її передачу або розподіл електричними мережами в цьому розрахунковому періоді;
Порядку розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу, а саме:
пункту 2.9 глави 2 (у редакції, що діяла до 25 серпня 2022 року) та пункту 2.8 глави 2, згідно з якими ІП формується відповідно до розділів, визначених цим Порядком, із зазначенням обсягу фінансування по кожному з розділів (без урахування податку на додану вартість (далі - ПДВ)) та має містити:
1) інформацію про прогнозний загальний техніко-економічний стан оператора системи розподілу на дату закінчення чинної ІП з урахуванням виконання її заходів;
2) загальний перелік заходів по кожному розділу ІП, запланованих на прогнозний період;
3) детальний перелік заходів ІП, запланованих до виконання на прогнозний період, з урахуванням наскрізної пріоритезації заходів у межах розділів ІП, з розбивкою на етапи (квартали) з фінансуванням відповідно до планових квартальних обсягів надходжень коштів. При визначенні пріоритезації заходів необхідно враховувати те, що пріоритетнішим є захід, виконання якого є важливішим та/або має більший вплив на забезпечення підвищення рівня надійності, безпеки, економічності, зниження технологічних витрат електричної енергії та поліпшення якості надання послуг з розподілу електричної енергії, та не враховувати заходи зі створення трансформаторної потужності для реалізації стандартних приєднань, що включаються до ІП без зазначення конкретного місця встановлення (згідно з типовими проєктами, блочно за відповідними потужностями з урахуванням статистичних даних тощо);
4) пояснювальну записку з обґрунтуванням необхідності виконання заходів по кожному розділу ІП;
5) джерела фінансування ІП;
6) прогноз оператора системи розподілу щодо зниження технологічних витрат та втрат електричної енергії за результатами реалізації ІП,
пункту 2.18 глави 2 (у редакції, що діяла до 18 березня 2023 року), згідно з яким розгляд та схвалення заходів ІП за розділами: заходи зі зниження нетехнічних витрат електричної енергії; впровадження та розвиток автоматизованих систем диспетчерського управління (АСДУ); впровадження та розвиток інформаційних технологій; впровадження та розвиток систем зв’язку здійснюється НКРЕКП за наявності таких документів:
відповідних концепцій розвитку, що містять переліки запланованих за роками заходів та проектів (у тому числі заходів з кібербезпеки);
проектно-кошторисної документації з виконання відповідних робіт, розробленої та затвердженої відповідно до вимог чинного законодавства або статуту проекту з техніко-економічним обґрунтуванням. При цьому обсяги робіт та ресурсів (матеріалів, обладнання тощо) у кошторисній документації повинні бути підтверджені відповідними обсягами у затвердженій проектній частині;
наказів про затвердження відповідної проектно-кошторисної документації;
експертних висновків щодо розгляду проектно-кошторисної документації відповідно до вимог чинного законодавства;
актів, експертних звітів (висновків) щодо необхідності заміни відповідного обладнання, відповідних технічних завдань на проектування;
цінових (комерційних) пропозицій (прайсів) виробників або їх офіційних представників в Україні, результатів публічної закупівлі;
програми модернізації вузлів обліку електричної енергії по точках комерційного обліку всіх типів, по яких оператор системи розподілу є стороною, відповідальною за точку комерційного обліку,
пункту 4.8 глави 4, згідно з яким заходи, що були профінансовані оператором системи розподілу, але не передбачені схваленою ІП або передбачені схваленою ІП у меншій кількості, не враховуються як виконання ІП;
пункту 1.5 Методики (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та системи розподілу, згідно з яким оператори систем розподілу відповідають за достовірність даних, зазначених ними у формах звітності та в документах;
пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, а саме:
підпункту 5 у частині виконання рішень НКРЕКП у строки, встановлені відповідним рішенням та законодавством,
підпункту 7 у частині надання до НКРЕКП достовірних документів (їх копій) та інформації (даних, відомостей, звітності), необхідних для виконання НКРЕКП своїх повноважень та функцій, в обсягах та у строки (не менше десяти робочих днів для надання копій документів, пояснень тощо), встановлені НКРЕКП,
підпункту 13 у частині укладення договорів, які є обов’язковими для здійснення ліцензованої діяльності, та виконання умов цих договорів,
підпункту 23 у частині дотримання показників якості послуг з розподілу електричної енергії, які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з розподілу електричної енергії, а також якості електричної енергії, перелік та величини яких затверджено НКРЕКП, у тому числі загальних стандартів якості електропостачання,
підпункту 24 у частині здійснення компенсації та/або відшкодування збитків користувачу системи та/або споживачу у разі недотримання ліцензіатом показників якості послуг з розподілу електричної енергії, визначених НКРЕКП та договором про надання послуг з розподілу,
підпункту 26 (у редакції, що діяла до 01 січня 2022 року) у частині надання послуги з приєднання електроустановки замовника до системи розподілу електричної енергії з урахуванням положень статті 21 Закону України «Про ринок електричної енергії» за умови дотримання замовником, вимог кодексу систем розподілу,
підпункту 46 у частині розроблення інвестиційної програми відповідно до Порядку розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу та подання її на схвалення НКРЕКП не пізніше 30 вересня року, що передує прогнозному періоду,
підпункту 54 (у редакції, що діяла до 05 серпня 2022 року) та підпункту 60 у частині своєчасної та в повному обсязі сплати за електричну енергію, куплену на ринку електричної енергії, та за послуги, що надаються на ринку електричної енергії.
Зазначена сума штрафу має бути сплачена до Державного бюджету України у 30-денний строк з дня одержання копії рішення про накладення штрафу (код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції»).
2. Прийняти до відома загальну суму коштів 98 595,89 тис. грн (без ПДВ) по 105-ти частково профінансованих та освоєних станом на 31 грудня 2022 року заходах схваленої Інвестиційної програми ПРАТ «КІРОВОГРАДОБЛЕНЕРГО» на 2022 рік.
3. Відповідно до пункту 1 частини першої та пункту 1 частини другої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», у межах здійснення заходів державного регулювання, зобов’язати ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «КІРОВОГРАДОБЛЕНЕРГО»:
1) урахувати в Інвестиційній програмі на 2024 рік статтю «Додатково отриманий дохід за результатом діяльності у 2021 та 2022 роках» без додаткових джерел фінансування на загальну суму 30 961,86 тис. грн (без ПДВ), яка включає:
суму зекономлених при виконанні інвестиційної програми у 2021 році коштів тарифу з розподілу електричної енергії у розмірі 2 798,18 тис. грн (без ПДВ);
50 % суми додатково отриманого у 2021 році доходу від надання в оренду/суборенду основних засобів (активів), які належать до основної діяльності у розмірі 1 423,87 тис. грн (без ПДВ);
50 % суми додатково отриманого доходу у 2021 році від плати за доступ до елементів інфраструктури об'єктів електроенергетики у розмірі 12 310,11 тис. грн (без ПДВ);
100 % доходу, отриманого від реалізації товарно-матеріальних цінностей, що були у використанні, у тому числі металобрухту, від діяльності з розподілу електричної енергії у 2021 році у розмірі 5 954,22 тис. грн (без ПДВ);
50 % від негативної (від'ємної) суми дельти за статтею «прибуток на регуляторну базу активів, яка створена на дату переходу до стимулюючого регулювання» у 2021 році у розмірі 397,00 тис. грн (без ПДВ);
50 % суми додатково отриманого доходу у 2022 році від надання в оренду/суборенду основних засобів (активів), які належать до основної діяльності у розмірі 839,84 тис. грн (без ПДВ);
50 % суми додатково отриманого доходу у 2022 році від плати за доступ до елементів інфраструктури об'єктів електроенергетики у розмірі 3 769,78 тис. грн (без ПДВ);
100 % доходу, отриманого від реалізації товарно-матеріальних цінностей, що були у використанні, у тому числі металобрухту, від діяльності з розподілу електричної енергії у 2022 році у розмірі 3 468,86 тис. грн (без ПДВ);
2) відповідно до вимог Порядку розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу у термін до 30 вересня 2023 року звернутися до НКРЕКП з пропозицією щодо включення до Інвестиційної програми на 2023 рік довиконання заходів, зазначених у пункті 2, на загальну суму 75 110,85 тис. грн (без ПДВ) у фізичних обсягах, що залишились недовиконаними, за рахунок джерел фінансування Інвестиційної програми на 2023 рік;
3) надати до 20 жовтня 2023 року до НКРЕКП та Сектору НКРЕКП у Кіровоградській області в електронному вигляді з накладенням кваліфікованого електронного підпису керівника ліцензіата (або іншої уповноваженої особи) уточнені за результатами перевірки реєстри, у яких виявленні розбіжності під час проведення планової перевірки.
4. Департаменту із регулювання відносин у сфері енергетики, у межах здійснення заходів державного регулювання, відповідно до пунктів 1, 13 частини першої та пункту 1 частини другої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг»:
1) підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що буде проводитися у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії ПРАТ «КІРОВОГРАДОБЛЕНЕРГО» із застосуванням стимулюючого регулювання на 2024 рік шляхом їх зміни в бік збільшення на суму 66 384,06 тис. грн (без ПДВ), врахувавши:
суму недоотриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії у 2021 році у розмірі 2 961,07 тис. грн (без ПДВ);
суму недоотримано доходу від здійснення ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії у 2022 році у розмірі 52 885,81 тис. грн (без ПДВ);
суму профіциту коштів щодо надходжень та витрат, пов’язаних з наданням послуг з приєднання ПРАТ «КІРОВОГРАДОБЛЕНЕРГО» за 2021 рік, у розмірі 2 290,82 тис. грн (без ПДВ);
суму профіциту коштів щодо надходжень та витрат, пов’язаних з наданням послуг з приєднання ПРАТ «КІРОВОГРАДОБЛЕНЕРГО» за 2022 рік, у розмірі 6 178,28 тис. грн (без ПДВ);
суму необ’єктивного перевищення вартості заходів інвестиційної програми за результатами діяльності 2021 року у двократному розмірі, а саме 203,34 тис. грн (без ПДВ);
обґрунтовані витрати (видатки) внаслідок військової агресії російської федерації проти України, на період дії воєнного стану в Україні, зокрема, витрати, пов’язані з наданням допомоги Збройним Силам України (ЗСУ), здійсненням видатків на забезпечення обороноздатності країни, здійсненням заходів із забезпечення підтримки мобілізованих працівників, відновленням об’єктів критичної інфраструктури, інших заходів, пов’язаних з ліквідацією наслідків бойових дій у розмірі 19 209,62 тис. грн.
За результатами здійснення заходу державного контролю в частині перевірки стану виконання у 2023 році заходів схваленої Інвестиційної програми ПРАТ «КІРОВОГРАДОБЛЕНЕРГО» на 2022 рік уточнити підсумкову суму надлишково отриманого або недоотриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії у 2022 році ПРАТ «КІРОВОГРАДОБЛЕНЕРГО»;
2) у разі неврахування ПРАТ «КІРОВОГРАДОБЛЕНЕРГО» в Інвестиційній програмі на 2024 рік суми додатково отриманого доходу за результатом діяльності у 2021 та 2022 роках, зазначеної у підпункті 1 пункту 3 цієї постанови, при найближчому перегляді тарифів підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії ПРАТ «КІРОВОГРАДОБЛЕНЕРГО» із застосуванням стимулюючого регулювання шляхом їх зміни в бік зменшення на загальну суму 30 961,86 тис. грн (без ПДВ);
3) у разі невключення ПРАТ «КІРОВОГРАДОБЛЕНЕРГО» до Інвестиційної програми з розподілу електричної енергії на 2023 рік заходів, зазначених у підпункті 2 пункту 3 цієї постанови, при найближчому перегляді тарифів підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії ПРАТ «КІРОВОГРАДОБЛЕНЕРГО» із застосуванням стимулюючого регулювання шляхом їх зміни в бік зменшення на суму профінансованих коштів схваленої Інвестиційної програми на 2022 рік у розмірі 98 595,89 тис. грн (без ПДВ).
Голова НКРЕКП Костянтин УЩАПОВСЬКИЙ