(У постанову вносяться зміни
постановою НКРЕКП від 28.09.2018 № 1081)
ОБҐРУНТУВАННЯ ПРИЙНЯТТЯ ПОСТАНОВИ
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ
У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОСТАНОВА
16.01.2018 № 43
Про накладення штрафу на ПРАТ «ЕК «ЖИТОМИРОБЛЕНЕРГО» за порушення Ліцензійних умов з передачі електричної енергії, Ліцензійних умов з постачання електричної енергії та невиконання рішення НКРЕКП
Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, у результаті розгляду 16 січня 2017 року на засіданні, яке проводилось у формі відкритого слухання, Акта планової перевірки дотримання ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ «ЖИТОМИРОБЛЕНЕРГО» Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами і Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом від 06 листопада 2017 року № 190, проведеної Сектором НКРЕКП у Житомирській області відповідно до Плану здійснення заходів державного контролю суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, на 2017 рік, затвердженого постановою НКРЕКП від 01 грудня 2016 року № 2125 (зі змінами), на підставі постанови НКРЕКП від 19 вересня 2017 року № 1145 «Про проведення планових виїзних перевірок суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, у ІV кварталі 2017 року» та посвідчення на перевірку від 02 жовтня 2017 року № 225, установлено, що ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ «ЖИТОМИРОБЛЕНЕРГО» (місто Житомир, вулиця Пушкінська, будинок 32/8, код ЄДРПОУ 22048622, п/р № 26008002011613 у Першому інвестиційному банку, місто Київ, МФО 300506, голова правління — Шекета Олексій Михайлович):
1. Порушило Умови та Правила здійснення підприємницької діяльності з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами, затверджені постановою НКРЕ від 13 червня 1996 року № 15 (далі – Ліцензійні умови з передачі електричної енергії), і Умови та Правила здійснення підприємницької діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом, затверджені постановою НКРЕ від 13 червня 1996 року № 15/1 (далі – Ліцензійні умови з постачання електричної енергії), а саме:
підпункти 3.1.1 пунктів 3.1 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії та Ліцензійних умов з постачання електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата надавати НКРЕКП звітність, передбачену Мінфіном та Держкомстатом України, та додаткову звітність з ліцензованої діяльності, визначену НКРЕКП в установленому порядку;
підпункт 3.4.1 пункту 3.4 Ліцензійних умов з постачання електричної енергії та підпункт 3.5.1 пункту 3.5 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата діяти згідно з законодавством України та іншими нормативними документами, зокрема:
Методикою визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електричною енергією, затвердженою постановою НКРЕ від 04 травня
2006 року № 562, а саме:
абзацом третім підпункту «а» пункту 3.3, яким встановлено, якщо споживач установив пристрій, що занижує покази приладу обліку, учинив інші дії, що призвели до споживання необлікованої електричної енергії, виявити які представники постачальника електричної енергії під час проведення контрольного огляду приладу обліку мали можливість, споживачу робиться перерахунок за спожиту електричну енергію з дня останнього контрольного огляду приладу обліку до дня виявлення порушення, але не більше загальної кількості днів за шість календарних місяців, що передували дню виявлення порушення,
пунктами 4.6 та 4.7, якими встановлено, що в акті про порушення зазначаються всі необхідні для розрахунку згідно з вимогами цієї Методики параметри, що характеризують електроустановку споживача, схему підключення електроустановки споживача та її графічне зображення із зазначенням: меж балансової належності; перерізів та матеріалу всіх проводів (кабелів), наявних у схемі підключення; фазування приладу обліку на дату оформлення акта про порушення та в акті про порушення заповнюються всі графи та рядки без пропусків. Виправлення чи підчищення не допускаються. Текст повинен бути однозначним, без можливості подвійного тлумачення;
пунктом 5.2 розділу V Методики розрахунку плати за приєднання електроустановок до електричних мереж, затвердженої постановою НКРЕ від 12 лютого 2013 року № 115, яким встановлено, що кожний об’єкт електроенергетики, що кодифікований та внесений до переліку об’єктів електроенергетики, електропередавальна організація з відповідною прив’язкою до місцевості вносить у геодезичну інформаційно-технічну систему об’єктів електроенергетики на території здійснення ліцензованої діяльності. До геодезичної інформаційно-технічної системи об’єктів електроенергетики вноситься також технічна інформація (топологія мереж, межі охоронних зон, технічна характеристика об’єктів), необхідна для управління експлуатацією та розвитком електричних мереж та ідентифікації типу приєднання (стандартне/нестандартне);
пунктом 38 Правил користування електричною енергією для населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 1999 року № 1357, у частині проведення планової повірки, ремонту і заміни приладів обліку в терміни, встановлені нормативно-технічними документами та договором.
2. Не виконало рішення НКРЕКП, а саме постанову НКРЕКП від 24 грудня 2015 року № 3056 «Про встановлення тарифів на розподіл електричної енергії (передачу електричної енергії місцевими (локальними) електромережами) та тарифів на постачання електричної енергії за регульованим тарифом для ПАТ «ЕК «Житомиробленерго» (зі змінами) в частині дотримання встановленої структури тарифів на розподіл електричної енергії (передачу електричної енергії місцевими (локальними) електромережами) та постачання електричної енергії за регульованим тарифом.
Відповідно до статей 19 та 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» та статті 77 Закону України «Про ринок електричної енергії» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Накласти штраф у розмірі 85 000 (вісімдесят п’ять тисяч) гривень на ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ «ЖИТОМИРОБЛЕНЕРГО» (місто Житомир, вулиця Пушкінська, будинок 32/8, код ЄДРПОУ 22048622, п/р № 26008002011613 у Першому інвестиційному банку м. Київ, МФО 300506, голова правління – Шекета Олексій Михайлович) за:
порушення підпунктів 3.1.1 пунктів 3.1 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії та Ліцензійних умов з постачання електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата надавати НКРЕКП звітність, передбачену Мінфіном та Держкомстатом України, та додаткову звітність з ліцензованої діяльності, визначену НКРЕКП в установленому порядку;
порушення підпункту 3.4.1 пункту 3.4 Ліцензійних умов з постачання електричної енергії та підпункту 3.5.1 пункту 3.5 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата діяти згідно з законодавством України та іншими нормативними документами, зокрема:
Методикою визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електричною енергією, затвердженою постановою НКРЕ від 04 травня 2006 року № 562, а саме:
абзацом третім підпункту «а» пункту 3.3, яким встановлено, якщо споживач установив пристрій, що занижує покази приладу обліку, учинив інші дії, що призвели до споживання необлікованої електричної енергії, виявити які представники постачальника електричної енергії під час проведення контрольного огляду приладу обліку мали можливість, споживачу робиться перерахунок за спожиту електричну енергію з дня останнього контрольного огляду приладу обліку до дня виявлення порушення, але не більше загальної кількості днів за шість календарних місяців, що передували дню виявлення порушення,
пунктами 4.6 та 4.7, якими встановлено, що в акті про порушення зазначаються всі необхідні для розрахунку згідно з вимогами цієї Методики параметри, що характеризують електроустановку споживача, схему підключення електроустановки споживача та її графічне зображення із зазначенням: меж балансової належності; перерізів та матеріалу всіх проводів (кабелів), наявних у схемі підключення; фазування приладу обліку на дату оформлення акта про порушення та в акті про порушення заповнюються всі графи та рядки без пропусків. Виправлення чи підчищення не допускаються. Текст повинен бути однозначним, без можливості подвійного тлумачення;
пунктом 5.2 розділу V Методики розрахунку плати за приєднання електроустановок до електричних мереж, затвердженої постановою НКРЕ від 12 лютого 2013 року № 115, яким встановлено, що кожний об’єкт електроенергетики, що кодифікований та внесений до переліку об’єктів електроенергетики, електропередавальна організація з відповідною прив’язкою до місцевості вносить у геодезичну інформаційно-технічну систему об’єктів електроенергетики на території здійснення ліцензованої діяльності. До геодезичної інформаційно-технічної системи об’єктів електроенергетики вноситься також технічна інформація (топологія мереж, межі охоронних зон, технічна характеристика об’єктів), необхідна для управління експлуатацією та розвитком електричних мереж та ідентифікації типу приєднання (стандартне/нестандартне);
пунктом 38 Правил користування електричною енергією для населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 1999 року № 1357, у частині проведення планової повірки, ремонту і заміни приладів обліку в терміни, встановлені нормативно-технічними документами та договором;
невиконання рішення НКРЕКП, а саме постанови НКРЕКП від 24 грудня 2015 року № 3056 «Про встановлення тарифів на розподіл електричної енергії (передачу електричної енергії місцевими (локальними) електромережами) та тарифів на постачання електричної енергії за регульованим тарифом для ПАТ «ЕК «Житомиробленерго» (зі змінами) в частині дотримання встановленої структури тарифів на розподіл електричної енергії (передачу електричної енергії місцевими (локальними) електромережами) та постачання електричної енергії за регульованим тарифом.
Зазначена сума штрафу має бути сплачена до Державного бюджету України у 30-денний строк з дня одержання копії рішення про накладення штрафу (код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції»).
2. При найближчому перегляді тарифів на розподіл електричної енергії та постачання електричної енергії для ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ «ЖИТОМИРОБЛЕНЕРГО» розглянути питання щодо коригування у сторону зменшення структури тарифів на суму коштів, отриманих у результаті недофінансування витрат, затверджених структурою тарифів, з урахуванням сум перевищення фактичних витрат від планових показників, отриманих за результатами діяльності з розподілу електричної енергії та постачання електричної енергії за регульованим тарифом у 2016 році, у розмірі 3 986 тис. грн (без ПДВ).
3. Зобов’язати ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ «ЖИТОМИРОБЛЕНЕРГО»:
1) урахувати в Інвестиційній програмі з розподілу електричної енергії та постачання електричної енергії на 2018 рік суму додатково отриманого доходу від ліцензованої діяльності у 2016 році в розмірі 14 355,55 тис. грн (без ПДВ), економію коштів у сумі 31,49 тис. грн (без ПДВ), що склалась при виконанні (фінансуванні та освоєнні) заходів Інвестиційної програми з передачі та постачання електричної енергії на 2016 рік, та суму додатково отриманого доходу у розмірі 3 461 тис. грн (без ПДВ), що склалась за результатами аналізу обсягів технологічних витрат електроенергії в електричних мережах, без додаткових джерел фінансування, передбачивши їх виконання до 01 жовтня 2018 року, про що після закінчення зазначеного терміну виконання протягом 15 робочих днів письмово повідомити (з наданням належним чином завірених та структурованих копій підтвердних документів, у тому числі актів виконаних робіт та актів вводу в експлуатацію, окремо по кожному заходу) НКРЕКП та Сектор НКРЕКП у Житомирській області.
У разі неврахування та/або невиконання заходів Інвестиційної програми з розподілу електричної енергії та постачання електричної енергії на 2018 рік на зазначені суми у визначені терміни та/або ненадання відповідного письмового повідомлення, передбаченого в абзаці першому цього підпункту, у визначений строк при найближчому перегляді тарифів на розподіл електричної енергії та постачання електричної енергії для ПРАТ «ЕК «ЖИТОМИРОБЛЕНЕРГО» розглянути питання щодо коригування у сторону зменшення структури тарифів на суму зазначених коштів;
2) у строк до 01 березня 2018 року провести навчання та інструктаж працівників ПРАТ «ЕК «ЖИТОМИРОБЛЕНЕРГО», посадові інструкції яких передбачають складання Актів про порушення споживачами вимог ПКЕЕ або ПКЕЕН, щодо дотримання вимог Методики визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електричною енергією, затвердженої постановою НКРЕ від 04 травня 2006 року № 562, про що після закінчення зазначеного терміну протягом 15 робочих днів письмово повідомити (з наданням належним чином завірених копій підтвердних документів) НКРЕКП та Сектор НКРЕКП у Житомирській області;
3) у строк до 01 серпня 2018 року:
привести свої дії у відповідність до вимог статті 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» та пункту 38 Правил користування електричною енергією для населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 1999 року № 1357, у частині проведення планової повірки, ремонту і заміни приладів обліку, які знаходяться у побутових споживачів і щодо яких настав термін обов’язкової державної повірки;
забезпечити функціонування геодезичної інформаційно-технічної системи об’єктів електроенергетики в повному обсязі відповідно до вимог розділу V Методики розрахунку плати за приєднання електроустановок до електричних мереж, затвердженої постановою НКРЕ від 12 лютого 2013 року № 115 (зі змінами), про що у строк до 20 серпня 2018 року письмово повідомити з наданням належним чином завірених копій підтвердних документів НКРЕКП та Сектор НКРЕКП у Житомирській області.
Голова НКРЕКП Д.Вовк