Дата оновлення: 24.07.2024
(У постанову вносяться зміни
постановами НКРЕКП від 19.09.2023 № 1712. від 19.07.2024 № 1334)
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ
У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОСТАНОВА
25.08.2023 № 1560
Про накладення штрафу на АТ «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО» за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії та здійснення заходів державного регулювання
Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, у результаті розгляду 25 серпня 2023 року на засіданні, яке проводилось у формі відкритого слухання, Акта планової перевірки від 27 липня 2023 року № 330, проведеної на підставі Плану здійснення заходів державного контролю суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, на 2023 рік, затвердженого постановою НКРЕКП від 23 листопада 2022 року № 1550, відповідно до постанови НКРЕКП від 12 липня 2023 року № 1288 «Про збільшення строку проведення планової перевірки АТ «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО» та посвідчень на проведення планової перевірки від 20 червня 2023 року № 328 та від 13 липня 2023 року № 355, установлено, що АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 00131819) не дотримано вимоги нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії, затверджені постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1470 (далі – Ліцензійні умови з розподілу електричної енергії), а саме:
пунктів 1 та 11 частини третьої статті 46 Закону України «Про ринок електричної енергії» щодо обов’язку оператора системи розподілу дотримуватися ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії та інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та виконувати умови укладених договорів, які є обов’язковими для здійснення діяльності на ринку електричної енергії;
Інструкції щодо заповнення форми звітності № 2-НКРЕКП-розподіл електричної енергії (квартальна) «Звіт про фінансові результати та виконання структури тарифів за видами діяльності», затвердженої постановою НКРЕКП від 28 лютого 2019 року № 282 (далі – Інструкція щодо заповнення форми звітності № 2-НКРЕКП-розподіл електричної енергії (квартальна)), а саме:
пункту 2.7 глави 2 у частині забезпечення достовірності інформації, зазначеної у формі звітності № 2-НКРЕКП-розподіл електричної енергії (квартальна),
пункту 2.9 глави 2, згідно з яким дані звіту мають бути наведені в тих одиницях виміру, які вказані в затвердженій формі звітності, зокрема, вартісні показники наводяться у тис. грн (з округленням до цілого числа),
підпунктів 1, 3 та 8 пункту 3.4 глави 3 у частині заповнення ліцензіатом розділу II «Інформація щодо регуляторного обліку», зокрема:
у рядку 215 «Операційні контрольовані витрати (розшифрувати в додатку 5), у т. ч.:» зазначаються операційні витрати ліцензіата, розмір яких залежить від його управлінських рішень. Розшифровка фактичних операційних контрольованих витрат наводиться в додатку 5,
у рядку 220 «Операційні неконтрольовані витрати (розшифрувати в додатку 5), у т. ч.:» зазначаються операційні витрати, на які ліцензіат не має безпосереднього впливу (податки, збори, обов'язкові платежі, розмір яких установлюється відповідно до законодавства України). Розшифровка фактичних операційних неконтрольованих витрат наводиться в додатку 5,
у рядку 225 «відрахування на соціальні заходи» зазначаються витрати на єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування персоналу;
пункту 3.1 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 10-НКРЕКП-якість-розподіл (річна) «Звіт щодо усунення причин незадовільної якості електричної енергії за скаргами споживачів», затвердженої постановою НКРЕКП 12 червня 2018 року № 374 (далі – Інструкція щодо заповнення форми звітності № 10-НКРЕКП-якість-розподіл (річна)), згідно з яким ліцензіат повинен забезпечити ведення реєстру скарг/звернень/претензій щодо незадовільної якості електричної енергії;
пункту 4.6 глави 4 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 11-НКРЕКП-якість-розподіл (квартальна) «Звіт щодо показників надійності (безперервності) електропостачання», затвердженої постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року № 374 (далі – Інструкція щодо заповнення форми звітності № 11-НКРЕКП-якість-розподіл (квартальна)), згідно з яким реєстр перерв в електропостачанні формується згідно з додатком 5 до цієї Інструкції;
пункту 7.7.3 глави 7.7 розділу VII Правил ринку, затверджених постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 307 (далі – Правила ринку), згідно з яким оплата платіжного документа з банківського рахунку учасника ринку на банківський рахунок АР здійснюється протягом двох робочих днів з дати направлення платіжного документа,
Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 312 (далі – Правила роздрібного ринку електричної енергії), а саме:
підпункту 21 пункту 5.1.2 глави 5.1 розділу V (у редакції, що діяла до 01 липня 2023 року) у частині проведення не рідше одного разу на 6 місяців контрольного огляду засобів комерційного обліку споживачів відповідно до затверджених графіків,
підпункту 3 пункту 6.1.10 глави 6.1 розділу VІ, згідно з яким адміністратор комерційного обліку не пізніше ніж до закінчення наступного робочого дня з дня отримання запиту на зміну електропостачальника має сформувати прогнозні обсяги споживання за точкою обліку (площадкою комерційного обліку) на заплановану дату зміни електропостачальника та повідомити попереднього електропостачальника споживача про отримання запиту на зміну електропостачальника, дату запланованої зміни електропостачальника та прогнозні обсяги споживання на цю дату,
пункту 7.1 розділу VII, згідно з яким електрична енергія споживачу, який не допускає порушень своїх договірних зобов'язань перед оператором системи передачі та/або оператором системи розподілу та електропостачальником, постачається безперервно, крім випадків, передбачених умовами договорів, укладених споживачами з електропостачальником та оператором системи, та нормативно-правовими актами, у тому числі цими Правилами,
пункту 8.4.1 глави 8.4 розділу VІІІ (у редакції, що діяла до 02 лютого 2023 року), згідно з яким у разі своєчасного (до виявлення порушення представниками оператора системи) письмового повідомлення споживачем оператора системи про виявлені ним пошкодження засобів вимірювальної техніки, пошкодження або зрив пломб (за умови відсутності явних ознак втручання в роботу засобів вимірювальної техніки) положення цієї глави не застосовуються,
пункту 8.4.13 глави 8.4 розділу VІІІ, згідно з яким у разі виявлення у побутового споживача порушень, зазначених у підпунктах 6 – 8 пункту 8.4.2 цієї глави, величина розрахункового добового обсягу споживання електричної енергії через проводи (кабелі), якими здійснене самовільне підключення (Wдоб.с.п., кВт·год), визначається за формулою 8 цієї глави;
глави 6.2 розділу VI Кодексу комерційного обліку електричної енергії, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 311 (далі – Кодекс комерційного обліку електричної енергії), а саме:
пункту 6.2.7, згідно з яким акт про недопуск до вузла обліку вважається дійсним, якщо його підписали більше одного уповноваженого представника оператора системи, користувач системи, а також представник ВТКО та/або сторони, яка контролює об'єкт, на якому встановлений вузол обліку. У разі їх відсутності або відмови підписувати акт про недопуск, в акті робиться відповідний запис. У цьому випадку акт вважається дійсним, якщо його підписали більше одного уповноваженого представника оператора системи та незаінтересована особа (за умови посвідчення цієї особи) або більше одного уповноваженого представника оператора системи за умови підтвердження відеозйомкою факту відсутності доступу до вузла обліку та ЗВТ користувача системи,
пункту 6.2.8, згідно з яким акт про недопуск до вузла обліку є підставою для припинення повністю або частково постачання (розподілу або передачі) електричної енергії користувачу системи у порядку, визначеному пунктом 7.5 розділу VII Правил роздрібного ринку та підпунктом 3 пункту 11.5.2 глави 11.5 розділу XI Кодексу системи розподілу;
Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 № 310 (далі – Кодекс систем розподілу), а саме:
пункту 4.2.4 глави 4.2 розділу IV (у редакції, що діяла до 19 серпня 2023 року), згідно з яким строк надання послуги зі стандартного приєднання для електроустановок замовника першого ступеня потужності становить 45 календарних днів, починаючи з наступного робочого дня від дати оплати замовником ОСР вартості приєднання відповідно до договору про приєднання. Для електроустановок замовника другого ступеня потужності цей строк становить 60 календарних днів, починаючи з наступного робочого дня від дати оплати замовником ОСР вартості приєднання відповідно до договору про приєднання,
пункту 4.4.3 глави 4.4 розділу IV, згідно з яким наданій замовником заяві з додатками до неї відповідно до пункту 4.4.2 цієї глави ОСР присвоює реєстраційний номер:
у разі особистого подання заяви або через уповноваженого належним чином представника – у день подання (у тому числі) на копії заяви замовника, що надається замовнику, ставиться реєстраційний номер ОСР;
у разі направлення заяви рекомендованим поштовим відправленням - не пізніше 1 робочого дня з дня отримання документів;
у разі направлення заяви в електронному вигляді - не пізніше 1 робочого дня з дня отримання документів,
пункту 4.5.5 глави 4.5 розділу IV (у редакції, що діяла до 01 червня 2021 року), згідно з яким технічні умови на стандартне приєднання, підписані ОСР, разом з проєктом договору про стандартне приєднання надаються замовнику ОСР протягом 10 робочих днів, починаючи з наступного робочого дня від дати реєстрації заяви про приєднання (у зазначений у заяві про приєднання спосіб обміну інформацією),
пункту 4.5.5 глави 4.5 розділу IV, згідно з яким технічні умови на стандартне приєднання надаються замовнику ОСР протягом 10 робочих днів з наступного робочого дня від дати реєстрації заяви та повного пакета документів, передбачених цим Кодексом, у зазначений у заяві про приєднання спосіб обміну інформацією,
пункту 11.5.19 глави 11.5 розділу XI, згідно з яким забороняється відключення користувачів (побутових споживачів) перед вихідними та святковими днями;
пунктів 2.1, 2.2, підпункту 3 пункту 2.3 та підпункту 4 пункту 2.3 глави 2 (у редакції, що діяла до 20 серпня 2021 року) Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, затвердженого постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року № 375 (далі – Порядок забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання) у частині обов’язку ОСР дотримуватися загальних та гарантованих стандартів якості надання послуг, до яких належать:
рівень сервісу кол-центру протягом 30 секунд (відсоток дзвінків, з’єднаних з оператором кол-центру протягом 30 секунд) у звітному році – не менше 75 %,
розгляд скарги/звернення/претензії споживача щодо якості надання ОСР послуг електричної енергії з наданням інформації, зазначеної у пункті 13.2.2 глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу, з дня отримання скарги/звернення/претензії:
у строк 15 днів без проведення вимірювань параметрів якості електричної енергії відповідно до вимог глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу;
у строк 30 днів у разі проведення вимірювань параметрів якості електричної енергії відповідно до вимог глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу,
у строк 45 днів у разі проведення вимірювань параметрів якості електричної енергії відповідно до вимог глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу для скарги/звернення/претензії від групи споживачів (колективної скарги/звернення/претензії),
відновлення електропостачання після початку перерви в електропостачанні протягом 24 годин;
Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами, затверджених постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року № 373 (далі – Мінімальні вимоги до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами), а саме:
пункту 2.5 у частині ведення електронної бази даних звернень абонентів, отриманих за допомогою засобів телекомунікації, із зазначенням, зокрема, теми звернення. Звернення поділяються за темами для ОСР згідно з інформацією щодо кількості прийнятих звернень кол-центром ОСР за тематикою (додаток 2 до цих Вимог),
пункту 3.2 у частині реєстрації усіх дзвінків до кол-центру ОСР з питань незадовільної якості електричної енергії відповідно до вимог ПРРЕЕ. Питання щодо якості електричної енергії, порушені у зверненні/скарзі/претензії, розглядаються в порядку, визначеному главою 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу;
підпункту 5 пункту 2.2 глави 2 Порядку встановлення (формування) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, затвердженого постановою НКРЕКП від 05 жовтня 2018 року № 1175 (далі – Порядок встановлення (формування) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії), згідно з яким для перегляду тарифів при переході на стимулююче регулювання ліцензіат подає до НКРЕКП заяву (за формою, наведеною в додатку 1 до цього Порядку), документи, визначені у пункті 2.1 цього Порядку, та додатково зокрема розрахунок регуляторної бази активів, яка сформована на дату переходу на стимулююче регулювання, з урахуванням пунктів 2.2 та 2.3 розділу II Порядку визначення регуляторної бази активів суб’єктів природних монополій у сфері електроенергетики, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, від 11 липня 2013 року № 899, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 липня 2013 року за № 1221/23753 (далі – Порядок визначення регуляторної бази активів), (у друкованій та електронній формах);
Порядку визначення регуляторної бази активів, а саме:
пункту 2.3, згідно з яким до складу регуляторної бази активів, яка створена на дату переходу до стимулюючого регулювання, включаються активи, що безпосередньо використовуються для провадження ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії,
пункту 2.7 (у редакції, що діяла до 05 липня 2023 року), згідно з яким не включається до складу регуляторної бази активів активи, для яких встановлені обмеження, – легкові автомобілі балансовою первісною вартістю понад 500 тис. грн за одиницю (без урахування податку на додану вартість) та легкові автомобілі, кількість яких перевищує 3 на 100 працівників,
пункту 2.9 (у редакції, що діяла до 20 серпня 2022 року) у частині нарахування амортизації на активи, які створені на дату переходу до стимулюючого регулювання, щокварталу із застосуванням прямолінійного методу;
Порядку розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 04 вересня 2018 року № 955 (у редакції, що діяла до 25 серпня 2022 року) (далі – Порядок розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу), а саме:
підпункту 4 пункту 2.9 глави 2, згідно з яким ІП формується відповідно до розділів, визначених цим Порядком, із зазначенням обсягу фінансування по кожному з розділів (без урахування ПДВ) та включає пояснювальну записку з обґрунтуванням необхідності проведення робіт по кожному розділу інвестиційної програми, яка містить, зокрема:
мету виконання запланованих заходів (робіт) у прогнозному періоді;
обґрунтування необхідності та доцільності проведення заходів (робіт) за кожним розділом інвестиційної програми;
посилання на нормативно-правові акти, які регламентують необхідність виконання таких заходів (робіт);
інформацію про схвалену, затверджену, погоджену належним чином проектно-кошторисну документацію;
інформацію щодо проведення експертизи проектно-кошторисної документації;
опис запланованого економічного ефекту від впровадження заходів (робіт) інвестиційної програми;
інформацію щодо заходів (робіт) із зазначенням їх етапів виконання та вартості, що заплановані до виконання у прогнозному періоді (по заходах, що мають перехідний характер, зазначаються етапи виконання по роках із урахуванням фактичного виконання),
пункту 2.10 глави 2, згідно з якими до кожного заходу ІП додаються обґрунтовувальні матеріали до запланованих робіт та закупівель товарів, які, зокрема, можуть містити цінові пропозиції (прайси) виробників або їх офіційних представників в Україні, результати публічної закупівлі, накази про затвердження проектної документації (або зведені кошториси до відповідних проектів), що передбачені ІП,
пункту 4.1 глави 4 у частині виконання схваленої НКРЕКП ІП в повному обсязі відповідно до запланованих етапів, обсягів робіт у кількісному вираженні та обсягів фінансування у вартісному вираженні,
пункту 4.2 глави 4, згідно з яким виконаними вважаються заходи ІП, матеріальні активи по яких прийняті на баланс та щодо яких здійснено повне фінансування.
Документи, що підтверджують виконання заходу ІП:
1) для основних засобів:
акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів, оформлений згідно з формою ОЗ-1, затвердженою наказом Міністерства статистики України від 29 грудня 1995 року № 352;
акт приймання-здачі відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об'єктів, оформлений згідно з формою ОЗ-2, затвердженою наказом Міністерства статистики України від 29 грудня 1995 року № 352;
2) для інших необоротних матеріальних активів (інші типові форми первинного обліку).
Заходи ІП мають виконуватися ліцензіатами з дотриманням вимог законодавства у сфері регулювання містобудівної діяльності.
Перехідні заходи ІП вважаються виконаними протягом прогнозованого періоду, якщо за результатами їх виконання складено акти виконаних робіт та/або акти приймання-передачі, здійснено оплату відповідно до цих актів на умовах, передбачених схваленою ІП;
пункту 1.5 Методики (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та системи розподілу, затвердженої постановою НКРЕКП від 18 грудня 2018 року № 1965 (далі – Методика (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та системи розподілу), згідно з яким оператори систем розподілу відповідають за достовірність даних, зазначених ними у формах звітності та в документах, а також що у звіті щодо стану надання оператором системи передачі та операторами систем розподілу послуг з приєднання відображається інформація про, зокрема замовників, для яких триває процедура надання послуги з приєднання;
Типового договору про надання послуг з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління, що є додатком 5 до Кодексу системи передачі, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 309 (далі – Типовий договір про надання послуг з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління), а саме:
пункту 2.5 у частині здійснення розрахунку за надану послугу на умовах часткової попередньої оплати вартості послуги за поточний розрахунковий період згідно із визначеною системою платежів і розрахунків,
підпункту 3.2.1 пункту 3.2 у частині своєчасних та в повному обсязі розрахунків за цим договором;
Типового договору про надання послуг з передачі електричної енергії, що є додатком 6 до Кодексу системи передачі, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 309 (далі – Типовий договір про надання послуг з передачі електричної енергії), а саме:
пункту 5.2 у частині здійснення поетапної попередньої оплати планової вартості послуги ОСП таким чином:
1 платіж – до 17:00 другого банківського дня розрахункового місяця у розмірі 1/5 від планової вартості Послуги, визначеної згідно з розділом 3 цього Договору. Подальша оплата здійснюється шляхом сплати 1/5 від планової вартості Послуги, яка визначена згідно з розділом 3 цього Договору, відповідно до такого алгоритму:
2 платіж – до 10 числа розрахункового місяця;
3 платіж – до 15 числа розрахункового місяця;
4 платіж – до 20 числа розрахункового місяця;
5 платіж – до 25 числа розрахункового місяця,
пункту 5.5 у частині здійснення розрахунку за фактичний обсяг послуги,
підпункту 3 пункту 8.3 у частині здійснення вчасної та у повному обсязі оплати за Послугу на умовах, визначених цим Договором;
Типового договору про врегулювання небалансів електричної енергії, що є додатком 1 до Правил ринку, затверджених постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 307 (далі – Типовий договір про врегулювання небалансів електричної енергії), а саме:
підпункту 5 пункту 3.5, згідно з яким СВБ зобов’язана здійснювати вчасно і в повному обсязі оплату за небаланс електричної енергії та платежів, сформованих ОСП для СВБ відповідно до Правил ринку,
пункту 5.1, згідно з яким виставлення рахунків та здійснення платежів щодо оплати вартості небалансів відбувається відповідно до процедур та графіків, передбачених Правилами ринку, та згідно з умовами цього договору;
пункту 1 постанови НКРЕКП від 17 грудня 2019 року № 2896 «Про встановлення для оператора системи передачі та операторів систем розподілу граничної нижньої межі обов’язкової купівлі електричної енергії на ринку «на добу наперед» (далі – постанова НКРЕКП від 17 грудня 2019 року № 2896), у частині дотримання в кожному розрахунковому періоді граничної нижньої межі обов’язкової купівлі електричної енергії на ринку «на добу наперед» з метою компенсації технологічних втрат електричної енергії на її передачу та розподіл електричними мережами в розмірі 50 відсотків (у редакції, що діяла до 04 липня 2021 року) та 95 відсотків (у редакції, що діяла до 09 серпня 2021 року) від обсягу фактичних технологічних втрат електричної енергії на її передачу або розподіл електричними мережами в цьому розрахунковому періоді;
пункт 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, а саме:
підпункт 7 у частині надання достовірних документів (їх копій) та інформації (даних, відомостей, звітності), необхідних для виконання НКРЕКП своїх повноважень та функцій, в обсягах та у строки (не менше десяти робочих днів для надання копій документів, пояснень тощо), встановлені НКРЕКП,
підпункт 13 у частині виконання умов укладених договорів, які є обов’язковими для здійснення діяльності на ринку електричної енергії,
підпункт 14 у частині дотримання визначених напрямків та обсягів використання коштів за статтями витрат відповідно до структури тарифу на розподіл електричної енергії, встановленої зокрема постановою НКРЕКП від 09 грудня 2020 року № 2356 «Про встановлення тарифів на послуги з розподілу електричної енергії АТ «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО»,
підпункт 24 у частині здійснення компенсації та/або відшкодування збитків користувачу системи та/або споживачу у разі недотримання ліцензіатом показників якості послуг з розподілу електричної енергії, визначених НКРЕКП та договором про надання послуг з розподілу,
підпункт 25 у частині забезпечення функціонування центрів обслуговування споживачів та кол-центру згідно з вимогами, встановленими нормативно-правовими актами НКРЕКП,
підпункт 26 (у редакції, що діяла до 01 січня 2022 року) у частині надання послуги з приєднання електроустановки замовника до системи розподілу електричної енергії з урахуванням положень статті 21 Закону України «Про ринок електричної енергії» за умови дотримання замовником вимог кодексу систем розподілу,
підпункт 31 у частині припинення електроживлення споживача у порядку та у випадках, визначених кодексом системи розподілу та правилами роздрібного ринку,
підпункт 45 у частині розроблення інвестиційної програми відповідно до Порядку розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу та подавати її на схвалення НКРЕКП не пізніше 30 вересня року, що передує прогнозному періоду,
підпункт 54 (у редакції, що діяла до 05 серпня 2022 року) та підпункт 60 у частині своєчасної та у повному обсязі сплати за послуги, що надаються на ринку електричної енергії.
Відповідно до статей 17, 19 та 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Відповідно до пунктів 11, 12 частини першої статті 17, статей 19 та 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» та статті 77 Закону України «Про ринок електричної енергії» накласти штраф у розмірі 255 000 (двісті п’ятдесят п’ять тисяч) гривень на АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 00131819) за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, а саме:
пунктів 1 та 11 частини третьої статті 46 Закону України «Про ринок електричної енергії» щодо обов’язку оператора системи розподілу дотримуватися ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії та інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії та виконувати умови укладених договорів, які є обов’язковими для здійснення діяльності на ринку електричної енергії;
Інструкції щодо заповнення форми звітності № 2-НКРЕКП-розподіл електричної енергії (квартальна), а саме:
пункту 2.7 глави 2 у частині забезпечення ліцензіатом достовірності інформації, зазначеної ним у формі звітності № 2-НКРЕКП-розподіл електричної енергії (квартальна),
пункту 2.9 глави 2, згідно з яким дані звіту мають бути наведені в тих одиницях виміру, які вказані в затвердженій формі звітності, зокрема, вартісні показникинаводятья у тис. грн (з округленням до цілого числа),
підпунктів 1, 3 та 8 пункту 3.4 глави 3 у частині заповнення ліцензіатом розділу II «Інформація щодо регуляторного обліку», зокрема:
у рядку 215 «Операційні контрольовані витрати (розшифрувати в додатку 5), у т. ч.:» зазначаються операційні витрати ліцензіата, розмір яких залежить від його управлінських рішень. Розшифровка фактичних операційних контрольованих витрат наводиться в додатку 5,
у рядку 220 «Операційні неконтрольовані витрати (розшифрувати в додатку 5), у т. ч.:» зазначаються операційні витрати, на які ліцензіат не має безпосереднього впливу (податки, збори, обов'язкові платежі, розмір яких установлюється відповідно до законодавства України). Розшифровка фактичних операційних неконтрольованих витрат наводиться в додатку 5,
у рядку 225 «відрахування на соціальні заходи» зазначаються витрати на єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування персоналу;
пункту 3.1 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 10-НКРЕКП-якість-розподіл (річна), згідно з яким кожний підрозділ ліцензіата повинен забезпечити ведення реєстру скарг/звернень/претензій щодо незадовільної якості електричної енергії;
пункту 4.6 глави 4 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 11-НКРЕКП (квартальна), згідно з яким реєстр перерв в електропостачанні формується згідно з додатком 5 до цієї Інструкції;
Правил роздрібного ринку електричної енергії, а саме:
підпункту 21 пункту 5.1.2 глави 5.1 розділу V (у редакції, що діяла до 01 липня 2023 року) у частині проведення не рідше одного разу на 6 місяців контрольного огляду засобів комерційного обліку споживачів відповідно до затверджених графіків,
підпункту 3 пункту 6.1.10 глави 6.1 розділу VІ, згідно з яким адміністратор комерційного обліку не пізніше ніж до закінчення наступного робочого дня з дня отримання запиту на зміну електропостачальника має сформувати прогнозні обсяги споживання за точкою обліку (площадкою комерційного обліку) на заплановану дату зміни електропостачальника та повідомити попереднього електропостачальника споживача про отримання запиту на зміну електропостачальника, дату запланованої зміни електропостачальника та прогнозні обсяги споживання на цю дату,
пункту 7.1 розділу VII, згідно з яким електрична енергія споживачу, який не допускає порушень своїх договірних зобов'язань перед оператором системи передачі та/або оператором системи розподілу та електропостачальником, постачається безперервно, крім випадків, передбачених умовами договорів, укладених споживачами з електропостачальником та оператором системи, та нормативно-правовими актами, у тому числі цими Правилами,
пункту 7.7.3 глави 7.7 розділу VII Правил ринку, згідно з яким оплата платіжного документа з банківського рахунку учасника ринку на банківський рахунок АР здійснюється протягом двох робочих днів з дати направлення платіжного документа;
глави 6.2 розділу VI Кодексу комерційного обліку електричної енергії, а саме:
пункту 6.2.7, згідно з яким акт про недопуск до вузла обліку вважається дійсним, якщо його підписали більше одного уповноваженого представника оператора системи, користувач системи, а також представник ВТКО та/або сторони, яка контролює об'єкт, на якому встановлений вузол обліку. У разі їх відсутності або відмови підписувати акт про недопуск, в акті робиться відповідний запис. У цьому випадку акт вважається дійсним, якщо його підписали більше одного уповноваженого представника оператора системи та незаінтересована особа (за умови посвідчення цієї особи) або більше одного уповноваженого представника оператора системи за умови підтвердження відеозйомкою факту відсутності доступу до вузла обліку та ЗВТ користувача системи,
пункту 6.2.8, згідно з яким акт про недопуск до вузла обліку є підставою для припинення повністю або частково постачання (розподілу або передачі) електричної енергії користувачу системи у порядку, визначеному пунктом 7.5 розділу VII Правил роздрібного ринку та підпунктом 3 пункту 11.5.2 глави 11.5 розділу XI Кодексу системи розподілу;
Кодексу систем розподілу, а саме:
пункту 4.2.4 глави 4.2 розділу IV (у редакції, що діяла до 19 серпня 2023 року), згідно з яким строк надання послуги зі стандартного приєднання для електроустановок замовника першого ступеня потужності становить 45 календарних днів, починаючи з наступного робочого дня від дати оплати замовником ОСР вартості приєднання відповідно до договору про приєднання. Для електроустановок замовника другого ступеня потужності цей строк становить 60 календарних днів, починаючи з наступного робочого дня від дати оплати замовником ОСР вартості приєднання відповідно до договору про приєднання,
пункту 4.4.3 глави 4.4 розділу IV, згідно з яким наданій замовником заяві з додатками до неї відповідно до пункту 4.4.2 цієї глави ОСР присвоює реєстраційний номер:
у разі особистого подання заяви або через уповноваженого належним чином представника – у день подання (у тому числі) на копії заяви замовника, що надається замовнику, ставиться реєстраційний номер ОСР;
у разі направлення заяви рекомендованим поштовим відправленням – не пізніше 1 робочого дня з дня отримання документів;
у разі направлення заяви в електронному вигляді – не пізніше 1 робочого дня з дня отримання документів,
пункту 4.5.5 глави 4.5 розділу IV (у редакції, що діяла до 01 червня 2021 року), згідно з яким технічні умови на стандартне приєднання, підписані ОСР, разом з проєктом договору про стандартне приєднання надаються замовнику ОСР протягом 10 робочих днів, починаючи з наступного робочого дня від дати реєстрації заяви про приєднання (у зазначений у заяві про приєднання спосіб обміну інформацією),
пункту 4.5.5 глави 4.5 розділу IV, згідно з яким технічні умови на стандартне приєднання надаються замовнику ОСР протягом 10 робочих днів з наступного робочого дня від дати реєстрації заяви та повного пакета документів, передбачених цим Кодексом, у зазначений у заяві про приєднання спосіб обміну інформацією,
пункту 11.5.19 глави 11.5 розділу XI, згідно з яким забороняється відключення користувачів (побутових споживачів) перед вихідними та святковими днями;
пунктів 2.1, 2.2, підпункту 3 пункту 2.3 глави 2 та підпункту 4 пункту 2.3 глави 2 (у редакції, що діяла до 20 серпня 2021 року) Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання у частині обов’язку ОСР дотримуватися загальних та гарантованих стандартів якості надання послуг, до яких належать:
рівень сервісу кол-центру протягом 30 секунд (відсоток дзвінків, з’єднаних з оператором кол-центру протягом 30 секунд) у звітному році – не менше 75 %,
розгляд скарги/звернення/претензії споживача щодо якості надання ОСР послуг електричної енергії з наданням інформації, зазначеної у пункті 13.2.2 глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу, з дня отримання скарги/звернення/претензії:
у строк 15 днів без проведення вимірювань параметрів якості електричної енергії відповідно до вимог глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу;
у строк 30 днів у разі проведення вимірювань параметрів якості електричної енергії відповідно до вимог глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу,
у строк 45 днів у разі проведення вимірювань параметрів якості електричної енергії відповідно до вимог глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу для скарги/звернення/претензії від групи споживачів (колективної скарги/звернення/претензії),
відновлення електропостачання після початку перерви в електропостачанні протягом 24 годин;
Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами, а саме:
пункту 2.5 у частині ведення електронної бази даних звернень абонентів, отриманих за допомогою засобів телекомунікації, із зазначенням, зокрема, теми звернення. Звернення поділяються за темами для ОСР згідно з інформацією щодо кількості прийнятих звернень кол-центром ОСР за тематикою (додаток 2 до цих Вимог),
пункту 3.2 у частині реєстрації усіх дзвінків до кол-центру ОСР з питань незадовільної якості електричної енергії відповідно до вимог ПРРЕЕ. Питання щодо якості електричної енергії, порушені у зверненні/скарзі/претензії, розглядаються в порядку, визначеному главою 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу;
підпункту 5 глави 2 Порядку встановлення (формування) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, згідно з яким для перегляду тарифів при переході на стимулююче регулювання ліцензіат подає до НКРЕКП заяву (за формою, наведеною в додатку 1 до цього Порядку), документи, визначені у пункті 2.1 цього Порядку, та додатково такі документи, зокрема розрахунок регуляторної бази активів, яка сформована на дату переходу на стимулююче регулювання, з урахуванням пунктів 2.2 та 2.3 розділу II Порядку визначення регуляторної бази активів (у друкованій та електронній формах);
Порядку визначення регуляторної бази активів, а саме:
пункту 2.3, згідно з яким до складу регуляторної бази активів, яка створена на дату переходу до стимулюючого регулювання, включаються активи, що безпосередньо використовуються для провадження ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії,
пункту 2.7 (у редакції, що діяла до 05 липня 2023 року), згідно з яким не включається до складу регуляторної бази активів активи, для яких встановлені обмеження, – легкові автомобілі балансовою первісною вартістю понад 500 тис. грн за одиницю (без урахування податку на додану вартість) та легкові автомобілі, кількість яких перевищує 3 на 100 працівників;
Порядку розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу, а саме:
підпункту 4 пункту 2.9 глави 2, згідно з яким ІП формується відповідно до розділів, визначених цим Порядком, із зазначенням обсягу фінансування по кожному з розділів (без урахування ПДВ) та включає пояснювальну записку з обґрунтуванням необхідності проведення робіт по кожному розділу інвестиційної програми, яка містить, зокрема:
мету виконання запланованих заходів (робіт) у прогнозному періоді;
обґрунтування необхідності та доцільності проведення заходів (робіт) за кожним розділом інвестиційної програми;
посилання на нормативно-правові акти, які регламентують необхідність виконання таких заходів (робіт);
інформацію про схвалену, затверджену, погоджену належним чином проектно-кошторисну документацію;
інформацію щодо проведення експертизи проектно-кошторисної документації;
опис запланованого економічного ефекту від впровадження заходів (робіт) інвестиційної програми;
інформацію щодо заходів (робіт) із зазначенням їх етапів виконання та вартості, що заплановані до виконання у прогнозному періоді (по заходах, що мають перехідний характер, зазначаються етапи виконання по роках із урахуванням фактичного виконання),
пункту 2.10 глави 2, згідно з яким до ІП додаються обґрунтовувальні матеріали до запланованих робіт та закупівель товарів, які, зокрема, можуть містити цінові пропозиції (прайси) виробників або їх офіційних представників в Україні, результати публічної закупівлі, накази про затвердження проектної документації (або зведені кошториси до відповідних проектів), що передбачені ІП,
пункту 4.1 глави 4 у частині виконання схваленої НКРЕКП ІП в повному обсязі відповідно до запланованих етапів, обсягів робіт у кількісному вираженні та обсягів фінансування у вартісному вираженні,
пункту 4.2 глави 4, згідно з яким виконаними вважаються заходи ІП, матеріальні активи по яких прийняті на баланс та щодо яких здійснено повне фінансування.
Документи, що підтверджують виконання заходу ІП:
1) для основних засобів:
акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів, оформлений згідно з формою ОЗ-1, затвердженою наказом Міністерства статистики України від 29 грудня 1995 року № 352;
акт приймання-здачі відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об'єктів, оформлений згідно з формою ОЗ-2, затвердженою наказом Міністерства статистики України від 29 грудня 1995 року № 352;
2) для інших необоротних матеріальних активів (інші типові форми первинного обліку).
Заходи ІП мають виконуватися ліцензіатами з дотриманням вимог законодавства у сфері регулювання містобудівної діяльності.
Перехідні заходи ІП вважаються виконаними протягом прогнозованого періоду, якщо за результатами їх виконання складено акти виконаних робіт та/або акти приймання-передачі, здійснено оплату відповідно до цих актів на умовах, передбачених схваленою ІП;
пункту 1.5 Методики (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та системи розподілу, згідно з яким оператори систем розподілу відповідають за достовірність даних, зазначених ними у формах звітності та в документах, а також що у звіті щодо стану надання оператором системи передачі та операторами систем розподілу послуг з приєднання відображається інформація про, зокрема замовників, для яких триває процедура надання послуги з приєднання;
Типового договору про надання послуг з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління, а саме:
пункту 2.5 у частині здійснення розрахунку за надану Послугу на умовах часткової попередньої оплати вартості Послуги за поточний розрахунковий період згідно із визначеною системою платежів і розрахунків,
підпункту 3.2.1 пункту 3.2 у частині своєчасних та в повному обсязі розрахунків за цим Договором;
Типового договору про надання послуг з передачі електричної енергії, а саме:
пункту 5.2 у частині здійснення поетапної попередньої оплати планової вартості послуги ОСП таким чином:
1 платіж – до 17:00 другого банківського дня розрахункового місяця у розмірі 1/5 від планової вартості Послуги, визначеної згідно з розділом 3 цього Договору. Подальша оплата здійснюється шляхом сплати 1/5 від планової вартості Послуги, яка визначена згідно з розділом 3 цього Договору, відповідно до такого алгоритму:
2 платіж – до 10 числа розрахункового місяця;
3 платіж – до 15 числа розрахункового місяця;
4 платіж – до 20 числа розрахункового місяця;
5 платіж – до 25 числа розрахункового місяця,
пункту 5.5 у частині здійснення розрахунку за фактичний обсяг Послуги,
підпункту 3 пункту 8.3 у частині здійснення вчасної та у повному обсязі оплати за Послугу на умовах, визначених цим Договором;
Типового договору про врегулювання небалансів електричної енергії, а саме:
підпункту 5 пункту 3.5, згідно з яким СВБ зобов’язана здійснювати вчасно і в повному обсязі оплату за небаланс електричної енергії та платежів, сформованих ОСП для СВБ відповідно до Правил ринку,
пункту 5.1, згідно з яким виставлення рахунків та здійснення платежів щодо оплати вартості небалансів відбувається відповідно до процедур та графіків, передбачених Правилами ринку, та згідно з умовами цього Договору;
постанови НКРЕКП від 17 грудня 2019 року № 2896 у частині дотримання в кожному розрахунковому періоді граничної нижньої межі обов’язкової купівлі електричної енергії на ринку «на добу наперед» з метою компенсації технологічних втрат електричної енергії на її передачу та розподіл електричними мережами в розмірі 50 відсотків (у редакції, що діяла до 04 липня 2021 року) та 95 відсотків (у редакції, що діяла до 09 серпня 2021 року) від обсягу фактичних технологічних втрат електричної енергії на її передачу або розподіл електричними мережами в цьому розрахунковому періоді;
пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, а саме:
підпункту 7 у частині надання достовірних документів (їх копій) та інформації (даних, відомостей, звітності), необхідних для виконання НКРЕКП своїх повноважень та функцій, в обсягах та у строки (не менше десяти робочих днів для надання копій документів, пояснень тощо), встановлені НКРЕКП,
підпункту 13 у частині виконання умов укладених договорів, які є обов’язковими для здійснення діяльності на ринку електричної енергії,
підпункту 14 у частині дотримання визначених напрямків та обсягів використання коштів за статтями витрат відповідно до структури тарифу на розподіл електричної енергії, встановленої зокрема постановою НКРЕКП від 09 грудня 2020 року № 2356 «Про встановлення тарифів на послуги з розподілу електричної енергії АТ «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО»,
підпункту 24 у частині здійснення компенсації та/або відшкодування збитків користувачу системи та/або споживачу у разі недотримання ліцензіатом показників якості послуг з розподілу електричної енергії, визначених НКРЕКП та договором про надання послуг з розподілу,
підпункту 25 у частині забезпечення функціонування центрів обслуговування споживачів та кол-центру згідно з вимогами, встановленими нормативно-правовими актами НКРЕКП,
підпункту 26 (у редакції, що діяла до 01 січня 2022 року) у частині надання послуги з приєднання електроустановки замовника до системи розподілу електричної енергії з урахуванням положень статті 21 Закону України «Про ринок електричної енергії» за умови дотримання замовником вимог кодексу систем розподілу,
підпункту 31 у частині припинення електроживлення споживача у порядку та у випадках, визначених кодексом системи розподілу та правилами роздрібного ринку,
підпункту 45 у частині розроблення інвестиційної програми відповідно до Порядку розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу та подавати її на схвалення НКРЕКП не пізніше 30 вересня року, що передує прогнозному періоду,
підпункту 54 (у редакції, що діяла до 05 серпня 2022 року) та підпункту 60 у частині своєчасної та у повному обсязі сплати за послуги, що надаються на ринку електричної енергії.
Зазначена сума штрафу має бути сплачена до Державного бюджету України у 30-денний строк з дня одержання копії рішення про накладення штрафу (код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції»).
2. Відповідно до пункту 1 частини першої та пункту 1 частини другої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», у межах здійснення заходів державного регулювання, зобов’язати АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО»:
1) у строк до 01 жовтня 2023 року урахувати в Інвестиційній програмі на 2023 рік статтю «Додатково отриманий дохід за результатом діяльності у 2021 та 2022 роках» без додаткових джерел фінансування на загальну суму 67 102,77 тис. грн (без ПДВ), яка включає:
суму зекономлених при виконанні інвестиційної програми у 2021 році коштів тарифу з розподілу електричної енергії у розмірі 17 860,01 тис. грн (без ПДВ),
50 % суми додатково отриманого доходу у 2021 році від надання в оренду/суборенду основних засобів (активів), які належать до основної діяльності у розмірі 3 273,01 тис. грн (без ПДВ);
50 % суми додатково отриманого доходу у 2021 році від плати за доступ до елементів інфраструктури об'єктів електроенергетики у розмірі 20 099,03 тис. грн (без ПДВ);
100 % доходу, отриманого у 2021 році від реалізації товарно-матеріальних цінностей, що були у використанні, у тому числі металобрухту, від діяльності з розподілу електричної енергії в розмірі 12 362,03 тис. грн (без ПДВ);
50 % суми додатково отриманого доходу у 2022 році від надання в оренду/суборенду основних засобів (активів), які належать до основної діяльності в розмірі 3 736,53 тис. грн (без ПДВ);
50 % суми додатково отриманого доходу у 2022 році від плати за доступ до елементів інфраструктури об'єктів електроенергетики у розмірі 1 780,96 тис. грн (без ПДВ);
100 % доходу, отриманого у 2022 році від реалізації товарно-матеріальних цінностей, що були у використанні, у тому числі металобрухту, від діяльності з розподілу електричної енергії у розмірі 6 512,20 тис. грн (без ПДВ).
50 % від негативної (від'ємної) суми дельти за статтею «прибуток на регуляторну базу активів, яка створена на дату переходу до стимулюючого регулювання» у 2022 році у розмірі 1 479,00 тис. грн (без ПДВ);
2) у строк до 01 жовтня 2023 року надати до НКРЕКП та Сектору НКРЕКП у Полтавській області в електронному вигляді з накладенням кваліфікованого електронного підпису керівника ліцензіата (або іншої уповноваженої особи) уточнені за результатами перевірки реєстри, у яких виявлені розбіжності під час проведення планової перевірки та розрахунок регуляторної бази активів, яка сформована на дату переходу до стимулюючого регулювання станом на 01 січня 2022 року;
3. Департаменту із регулювання відносин у сфері енергетики, у межах здійснення заходів державного регулювання, відповідно до пунктів 1, 13 частини першої та пункту 1 частини другої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг»:
1) підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що буде проводитися у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифу на послуги з розподілу електричної енергії АТ «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО» із застосуванням стимулюючого регулювання на 2024 рік шляхом його зміни в бік зменшення на суму 54 562,09 тис. грн (без ПДВ) врахувавши:
суму надлишково отриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії у 2021 році у розмірі 87 865,72 тис. грн (без ПДВ);
суму недоотриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії у 2022 році у розмірі 35 219,44 тис. грн (без ПДВ);
обґрунтовані витрати (видатки) внаслідок військової агресії російської федерації проти України, на період дії воєнного стану в Україні, зокрема, витрати, пов’язані з наданням допомоги Збройним Силам України (ЗСУ), здійсненням видатків на забезпечення обороноздатності країни, здійсненням заходів із забезпечення підтримки мобілізованих працівників, відновленням об’єктів критичної інфраструктури, інших заходів, пов’язаних з ліквідацією наслідків бойових дій у розмірі 15 950,43 тис. грн (без ПДВ);
суму профіциту коштів щодо надходжень та витрат, пов’язаних з наданням послуг з приєднання АТ «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО» за 2021 рік, у розмірі 16 717,97 тис. грн (без ПДВ);
суму профіциту коштів щодо надходжень та витрат, пов’язаних з наданням послуг з приєднання АТ «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО» за 2022 рік, у розмірі 1 006,38 тис. грн (без ПДВ);
суму необ'єктивного перевищення вартості заходів інвестиційної програми на 2021 рік у розмірі 141,89 тис грн (без ПДВ).
За результатами здійснення заходу державного контролю в частині перевірки стану виконання у 2023 році заходів схваленої Інвестиційної програми АТ «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО» на 2022 рік уточнити підсумкову суму надлишково отриманого або недоотриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії у 2022 році АТ «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО»;
2) у разі неврахування АТ «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО» у строк до 01 жовтня 2023 року в Інвестиційній програмі на 2023 рік суми додатково отриманого доходу за результатом діяльності у 2021 та 2022 роках підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифу на послуги з розподілу електричної енергії АТ «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО» із застосуванням стимулюючого регулювання шляхом його зміни в бік зменшення на суму 67 102,77 тис. грн (без ПДВ).
Голова НКРЕКП Костянтин УЩАПОВСЬКИЙ