Портал в режимі тестування та наповнення
Меню

Дата оновлення: 08.07.2024

День оприлюднення на офіційному веб-сайті Регулятора: 18.06.2024
Постанова
від 14 червня 2024 р. № 1121
Київ
Про застосування санкцій до АТ «ВІННИЦЯОБЛЕНЕРГО» за порушення Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії та недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, здійснення заходів державного регулювання та внесення змін до постанови НКРЕКП від 10 травня 2023 року № 878

(У постанову вносяться зміни

постановою НКРЕКП від 03.07.2024 № 1266)

НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ

У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ


ПОСТАНОВА

14.06.2024 № 1121


Про застосування санкцій до АТ «ВІННИЦЯОБЛЕНЕРГО» за порушення Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії та недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, здійснення заходів державного регулювання та внесення змін до постанови НКРЕКП від 10 травня 2023 року № 878


Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, у результаті розгляду 14 червня 2024 року на засіданні, яке проводилось у формі відкритого слухання, Акта планової перевірки від 16 травня 2024 року № 199, проведеної відповідно до Плану здійснення заходів державного контролю суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, на 2024 рік, затвердженого постановою НКРЕКП від 22 листопада 2023 року № 2202, постанови НКРЕКП від 30 квітня 2024 року № 849 «Про збільшення строку проведення планової перевірки АТ «ВІННИЦЯОБЛЕНЕРГО» та посвідчень на проведення планової перевірки від 15 квітня 2024 року № 170 та від 23 квітня 2024 року № 185, установлено, що АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «ВІННИЦЯОБЛЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 00130694) порушено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії, затверджені постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1470 (далі – Ліцензійні умови з розподілу електричної енергії), та не дотримано вимоги нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, а саме:

пункт 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, а саме:

підпункт 5 у частині виконання рішення НКРЕКП у строки, встановлені відповідним рішенням та законодавством,

підпункт 7 у частині надання документів (їх копій), інформації (даних, відомостей, звітності), необхідних для виконання НКРЕКП своїх повноважень та функцій, в обсягах та у строки (не менше десяти робочих днів для надання копій документів, пояснень тощо), встановлені НКРЕКП,

підпункт 26 (у редакції, що діяла до 01 січня 2022 року) у частині надання послуги з приєднання електроустановки замовника до системи розподілу електричної енергії з урахуванням положень статті 21 Закону України «Про ринок електричної енергії» за умови дотримання замовником вимог кодексу систем розподілу,

підпункт 48 у частині виконання інвестиційної програми в повному обсязі відповідно до запланованих згідно зі схваленою НКРЕКП інвестиційною програмою етапів, обсягів робіт, джерел та обсягів фінансування;

Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 312 (далі – Правила роздрібного ринку електричної енергії), а саме:

пункту 2.1.9 глави 2.1 розділу ІІ, згідно з яким у разі нового будівництва або реконструкції об’єкта (електроустановки) договір споживача про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії укладається (якщо до реконструкції такий договір не укладався, втратив чинність тощо) за умови завершення процедури приєднання до електричних мереж (підписання акта про надану послугу),

підпункту 37 пункту 5.1.2 розділу V у частині надання щомісяця електропостачальнику інформації про значення попередніх та поточних показів засобу вимірюваної техніки по кожному EIC-коду та обсяги споживання, у тому числі за періодами часу доби;

розділу IV Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 310 (далі – Кодекс систем розподілу), а саме:

пункту 4.5.2 глави 4.5, згідно з яким інформація про видані технічні умови розміщується на офіційному вебсайті ОСР в електронному реєстрі технічних умов на приєднання;

пункту 4.8.5 глави 4.8, згідно з яким фактом виконання зобов’язання ОСР з приєднання об’єкта замовника (будівництва електричних мереж зовнішнього електропостачання об’єкта замовника від місця забезпечення потужності в точку приєднання) є факт подачі напруги в узгоджену точку приєднання та встановлення в точці приєднання ввідного пристрою із комутаційним апаратом (ввідним).

Факт надання послуги з приєднання підтверджується наданим ОСР замовнику повідомленням про надання послуги з приєднання;

пункту 2 постанови НКРЕКП від 21 грудня 2022 року № 1794 «Про встановлення тарифів на послуги з розподілу електричної енергії АТ «ВІННИЦЯОБЛЕНЕРГО» із застосуванням стимулюючого регулювання», згідно з яким максимальний розмір заробітної плати, яка фінансується за рахунок тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, не може перевищувати десятикратний розмір середньої заробітної плати, урахованої у структурі тарифів на послуги з розподілу електричної енергії;

глави 2 Порядку розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 04 вересня 2018 року № 955 (у редакції, що діяла до 25 квітня 2024 року) (далі – Порядок розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу), а саме:

пункту 2.9, згідно з яким пояснювальна записка до ІП повинна бути структурованою, сформованою відповідно до вимог цього Порядку та складатись із вступу та детального опису кожного заходу у розрізі розділів ІП,

пункту 2.10 у частині додавання до кожного заходу ІП обґрунтовуючих матеріалів, що, зокрема мають містити:

1) проєктно-кошторисну документацію з виконання відповідних робіт, розроблену та затверджену відповідно до вимог чинного законодавства. При цьому обсяги робіт та ресурсів (матеріалів, обладнання тощо) у кошторисній документації повинні бути підтверджені відповідними обсягами у затвердженій проєктній частині;

2) експертні висновки щодо розгляду проєктно-кошторисної документації відповідно до вимог чинного законодавства;

3) накази про затвердження відповідної проєктно-кошторисної документації;

4) акти, експертні звіти (висновки) щодо необхідності заміни відповідного обладнання, технічні паспорти, протоколи замірів (акти, відомості тощо), протоколи випробувань та вимірювань, відповідні технічні завдання на проєктування, затверджені в установленому порядку із зазначенням стадії проєктування (ТЕО, проєкт, робочий проєкт тощо), та інші матеріали;

5) цінові (комерційні) пропозиції (прайси) виробників або їх офіційних представників в Україні, результати публічної закупівлі;

6) відповідні програми/концепції розвитку, що містять перелік запланованих за роками заходів.

Відповідно до статей 17, 19 та 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», статті 77 Закону України «Про ринок електричної енергії» та Порядку (методики) визначення розміру штрафів, які накладаються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженого постановою НКРЕКП від 29 вересня 2023 року № 1800, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:


1. Застерегти АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ВІННИЦЯОБЛЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 00130694) щодо недопущення надалі порушення Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії та недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, а саме:

пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, а саме:

підпункту 5 у частині виконання рішення НКРЕКП у строки, встановлені відповідним рішенням та законодавством,

підпункту 26 (у редакції, що діяла до 01 січня 2022 року) у частині надання послуги з приєднання електроустановки замовника до системи розподілу електричної енергії з урахуванням положень статті 21 Закону України «Про ринок електричної енергії» за умови дотримання замовником вимог кодексу систем розподілу,

підпункту 48 у частині виконання інвестиційної програми в повному обсязі відповідно до запланованих згідно зі схваленою НКРЕКП інвестиційною програмою етапів, обсягів робіт, джерел та обсягів фінансування;

пункту 4.5.2 глави 4.5 розділу IV Кодексу систем розподілу, згідно з яким інформація про видані технічні умови розміщується на офіційному вебсайті ОСР в електронному реєстрі технічних умов на приєднання;

глави 2 Порядку розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу, а саме:

пункту 2.9, згідно з яким пояснювальна записка до ІП повинна бути структурованою, сформованою відповідно до вимог цього Порядку та складатись із вступу та детального опису кожного заходу у розрізі розділів ІП,

пункту 2.10 у частині додавання до кожного заходу ІП обґрунтовуючих матеріалів, що, зокрема мають містити:

1) проєктно-кошторисну документацію з виконання відповідних робіт, розроблену та затверджену відповідно до вимог чинного законодавства. При цьому обсяги робіт та ресурсів (матеріалів, обладнання тощо) у кошторисній документації повинні бути підтверджені відповідними обсягами у затвердженій проєктній частині;

2) експертні висновки щодо розгляду проєктно-кошторисної документації відповідно до вимог чинного законодавства;

3) накази про затвердження відповідної проєктно-кошторисної документації;

4) акти, експертні звіти (висновки) щодо необхідності заміни відповідного обладнання, технічні паспорти, протоколи замірів (акти, відомості тощо), протоколи випробувань та вимірювань, відповідні технічні завдання на проєктування, затверджені в установленому порядку із зазначенням стадії проєктування (ТЕО, проєкт, робочий проєкт тощо), та інші матеріали;

5) цінові (комерційні) пропозиції (прайси) виробників або їх офіційних представників в Україні, результати публічної закупівлі;

6) відповідні програми/концепції розвитку, що містять перелік запланованих за роками заходів.

2. Накласти штраф у розмірі 391 102 (триста дев’яносто одна тисяча сто дві) гривні на АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ВІННИЦЯОБЛЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 00130694) за порушення Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, та недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, а саме:

підпункту 7 пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії у частині надання документів (їх копій), інформації (даних, відомостей, звітності), необхідних для виконання НКРЕКП своїх повноважень та функцій, в обсягах та у строки (не менше десяти робочих днів для надання копій документів, пояснень тощо), встановлені НКРЕКП;

Правил роздрібного ринку електричної енергії, а саме:

пункту 2.1.9 глави 2.1 розділу ІІ, згідно з яким у разі нового будівництва або реконструкції об’єкта (електроустановки) договір споживача про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії укладається (якщо до реконструкції такий договір не укладався, втратив чинність тощо) за умови завершення процедури приєднання до електричних мереж (підписання акта про надану послугу),

підпункту 37 пункту 5.1.2 розділу V у частині надання щомісяця електропостачальнику інформації про значення попередніх та поточних показів засобу вимірюваної техніки по кожному EIC-коду та обсяги споживання, у тому числі за періодами часу доби;

пункту 4.8.5 глави 4.8 розділу IV Кодексу систем розподілу, згідно з яким фактом виконання зобов’язання ОСР з приєднання об’єкта замовника (будівництва електричних мереж зовнішнього електропостачання об’єкта замовника від місця забезпечення потужності в точку приєднання) є факт подачі напруги в узгоджену точку приєднання та встановлення в точці приєднання ввідного пристрою із комутаційним апаратом (ввідним).

Факт надання послуги з приєднання підтверджується наданим ОСР замовнику повідомленням про надання послуги з приєднання;

пункту 2 постанови НКРЕКП від 21 грудня 2022 року № 1794 «Про встановлення тарифів на послуги з розподілу електричної енергії АТ «ВІННИЦЯОБЛЕНЕРГО» із застосуванням стимулюючого регулювання», згідно з яким максимальний розмір заробітної плати, яка фінансується за рахунок тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, не може перевищувати десятикратний розмір середньої заробітної плати, урахованої у структурі тарифів на послуги з розподілу електричної енергії.

Зазначена сума штрафу має бути сплачена до Державного бюджету України у 30-денний строк з дня одержання копії рішення про застосування санкцій (код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції»).

3. Відповідно до пункту 1 частини першої та пункту 1 частини другої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», у межах здійснення заходів державного регулювання, зобов’язати АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ВІННИЦЯОБЛЕНЕРГО»:

1) відповідно до вимог Порядку розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу у термін до 01 серпня 2024 року звернутися до НКРЕКП з пропозицією щодо включення до Інвестиційної програми на 2024 рік статті «Додатково отриманий дохід за результатами діяльності у 2022 – 2023 років» без додаткових джерел фінансування на загальну суму 21 749,42 тис. грн (без ПДВ) яка включає:

суму зекономлених при виконанні інвестиційної програми у 2022 році коштів у розмірі 27,30 тис. грн (без ПДВ);

суму зекономлених при виконанні інвестиційної програми у 2023 році коштів у розмірі 211,50 тис. грн (без ПДВ);

50 % суми додатково отриманого у 2023 році доходу від надання в оренду/суборенду основних засобів (активів), які належать до основної діяльності у розмірі 3 255,81 тис. грн (без ПДВ);

50 % суми додатково отриманого доходу у 2023 році від плати за доступ до елементів інфраструктури об'єктів електроенергетики у розмірі 15 692,34 тис. грн (без ПДВ);

100 % доходу, отриманого від реалізації товарно-матеріальних цінностей, що були у використанні, у тому числі металобрухту, від діяльності з розподілу електричної енергії у 2023 році у розмірі 2 562,47 тис. грн (без ПДВ);

2) у строк до 15 липня 2024 року надати до НКРЕКП та Сектору НКРЕКП у Вінницькій області в електронному вигляді з накладенням кваліфікованого електронного підпису керівника ліцензіата (або іншої уповноваженої особи) уточнені за результатами перевірки реєстри, у яких виявленні розбіжності під час проведення планової перевірки.

4. Департаменту із регулювання відносин у сфері енергетики, у межах здійснення заходів державного регулювання, відповідно до пунктів 1, 13 частини першої та пункту 1 частини другої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг»:


1) підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься
у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії АТ «ВІННИЦЯОБЛЕНЕРГО» із застосуванням стимулюючого регулювання на 2025 рік шляхом їх зміни в бік збільшення на суму у розмірі 194 292,53 тис. грн (без ПДВ), врахувавши:

суму недоотриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії у 2023 році в розмірі 212 459,14 тис. грн (без ПДВ);

суму необґрунтованого перевищення максимального розміру заробітної плати, яка фінансується за рахунок тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, що перевищує десятикратний розмір середньої заробітної плати, урахованої у структурі тарифів на послуги з розподілу електричної енергії з урахуванням ЄСВ, відповідно до постанови НКРЕКП від 21 грудня 2022 року № 1794, у розмірі 18 166,61 тис. грн (без ПДВ);

2) у разі неврахування АТ «ВІННИЦЯОБЛЕНЕРГО» в Інвестиційній програмі на 2024 рік суми додатково отриманого доходу за результатами діяльності 2022 – 2023 років, зазначеної у підпункті 1 пункту 3 цієї постанови, при найближчому перегляді тарифів підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії АТ «ВІННИЦЯОБЛЕНЕРГО» із застосуванням стимулюючого регулювання шляхом їх зміни в бік зменшення на загальну суму 21 749,42 тис. грн (без ПДВ).

5. Підпункт 1 пункту 4 постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 10 травня 2023 року № 878 «Про накладення штрафу на АТ «ВІННИЦЯОБЛЕНЕРГО» за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії та здійснення заходів державного регулювання» викласти у такій редакції:

«1) підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії АТ «ВІННИЦЯОБЛЕНЕРГО» із застосуванням стимулюючого регулювання на 2024 та 2025 роки шляхом їх зміни в бік збільшення на суму недоотриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії у 2022 році у загальному розмірі 135 787,63 тис. грн (без ПДВ), врахувавши:

витрати з відновлення об’єктів електричних мереж або їх складових, пошкоджених внаслідок бойових дій (ракетних обстрілів), у сумі 1 004,70 тис. грн (без ПДВ);

витрати, що були понесені АТ «ВІННИЦЯОБЛЕНЕРГО» у 2022 році внаслідок військової агресії російської федерації проти України, у розмірі 3 350,00 тис. грн (без ПДВ);

суму недоотриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності у 2022 році, визначену з урахуванням підсумкової суми недофінансування інвестиційної програми на 2022 рік, у розмірі 131 406,23 тис. грн (без ПДВ) (визначену з урахуванням планової та позапланової перевірок дотримання АТ «ВІННИЦЯОБЛЕНЕРГО» вимог законодавства та ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, за результатами яких складено Акт планової перевірки від 11 квітня 2023 року № 188 та Акт позапланової перевірки від 15 січня 2024 року № 19);

суму недоотриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності у 2022 році у розмірі 26,70 тис. грн (без ПДВ) (визначену з урахуванням планової перевірки дотримання АТ «ВІННИЦЯОБЛЕНЕРГО» вимог законодавства та ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, за результатом якої складено Акт планової перевірки від 16 травня 2024 року № 199).

За результатами здійснення заходу державного контролю в частині перевірки стану виконання у 2023 році заходів схваленої Інвестиційної програми АТ «ВІННИЦЯОБЛЕНЕРГО» на 2022 рік уточнити підсумкову суму надлишково отриманого або недоотриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії у 2022 році АТ «ВІННИЦЯОБЛЕНЕРГО»;».


Голова НКРЕКП                                     Валерій ТАРАСЮК

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux