Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
День оприлюднення на офіційному веб-сайті Регулятора: 28.11.2022
Постанова
від 25 листопада 2022 р. № 1554
Київ
Про накладення штрафу на НЕК «УКРЕНЕРГО» за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з передачі електричної енергії та здійснення заходів державного регулювання

НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ

У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ


ПОСТАНОВА

25.11.2022 № 1554


Про накладення штрафу на НЕК «УКРЕНЕРГО» за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з передачі електричної енергії та здійснення заходів державного регулювання


Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, у результаті розгляду 25 листопада 2022 року на засіданні, яке проводилось у формі відкритого слухання, Акта планової перевірки від 28 жовтня 2022 року № 301, проведеної відповідно до Плану здійснення заходів державного контролю суб'єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, на 2022 рік, затвердженого постановою НКРЕКП від 17 листопада 2021 року № 2222, постанови НКРЕКП від 11 жовтня 2022 року № 1296 «Про збільшення строку проведення планової перевірки НЕК «УКРЕНЕРГО» та на підставі посвідчень на проведення планової перевірки від 23 вересня 2022 року № 327, від 12 жовтня 2022 року № 348 та від 18 жовтня 2022 року № 352, установлено, що ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 00100227) не дотримано вимоги нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з передачі електричної енергії, затверджені постановою НКРЕКП від 09 листопада 2017 року № 1388 (далі – Ліцензійні умови з передачі електричної енергії), а саме:

пунктів 1 та 6 частини третьої статті 33 Закону України «Про ринок електричної енергії» щодо обов’язку оператора системи передачі дотримуватися ліцензійних умов провадження господарської діяльності з передачі електричної енергії та інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та укладати договори, які є обов’язковими для провадження діяльності на ринку електричної енергії, та виконувати умови цих договорів;

Порядку формування інвестиційних програм ліцензіатів з передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами та з виробництва теплової та/або електричної енергії на атомних електростанціях, гідроелектростанціях та гідроакумулюючих електростанціях, затвердженого постановою НКРЕКП від 30 червня 2015 року № 1972 (далі – Порядок формування інвестиційних програм ліцензіатів з передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами та з виробництва теплової та/або електричної енергії на атомних електростанціях, гідроелектростанціях та гідроакумулюючих електростанціях), а саме:

пункту 4.1 розділу IV щодо обов’язку ліцензіата виконувати схвалену НКРЕКП інвестиційну програму в повному обсязі відповідно до запланованих етапів, обсягів робіт у кількісному вираженні та обсягів фінансування у вартісному вираженні з урахуванням фактичного наповнення джерел фінансування,

пункту 4.4 розділу IV, яким встановлено, що при зміні (збільшенні або зменшенні) вартості виконання заходів, передбачених схваленою інвестиційною програмою, до п’яти відсотків ліцензіат може самостійно зробити перерозподіл фінансування між цими заходами в межах одного розділу за умови незмінності фізичних обсягів цих заходів;

Інструкції щодо заповнення форми звітності № 1-НКРЕКП-передача електричної енергії (квартальна) «Звіт про фінансові результати та виконання структури тарифу за видами діяльності», затвердженої постановою НКРЕКП від 20 грудня 2019 року № 2897 (далі – Інструкція щодо заповнення форми звітності № 1-НКРЕКП-передача електричної енергії (квартальна)), а саме:

пункту 2.2 глави 2, яким встановлено, що форма звітності № 1-НКРЕКП-передача електричної енергії (квартальна) складається станом на останнє число звітного періоду наростаючим підсумком з початку звітного року і подається до НКРЕКП та її територіального органу у відповідному регіоні за місцезнаходженням ліцензіата за I квартал, I півріччя, 9 місяців не пізніше 30 числа місяця, наступного за звітним періодом, за рік – до 01 березня року, наступного за звітним,

пункту 2.3 глави 2, яким встановлено, що форма звітності № 1-НКРЕКП-передача електричної енергії (квартальна) та додатки до неї направляються ліцензіатом до НКРЕКП на паперових носіях за адресою: 03057, м. Київ, вул. Смоленська, 19 та в електронному вигляді (файл Excel згідно з формою, розробленою НКРЕКП) електронною поштою на адресу: zvit2r@nerc.gov.ua, а також на паперових носіях до територіального органу НКРЕКП у відповідному регіоні за місцезнаходженням ліцензіата або через онлайн-сервіс подання звітності НКРЕКП на Єдиному державному порталі адміністративних послуг;

Інструкції щодо заповнення форми звітності № 6-НКРЕКП-моніторинг-передача (місячна) «Звіт про обсяги купівлі-продажу електричної енергії на ринках електричної енергії», затвердженої постановою НКРЕКП від 29 березня 2019 року № 450 (далі – Інструкція щодо заповнення форми звітності № 6-НКРЕКП-моніторинг-передача (місячна)), а саме:

пункту 2.1 глави 2, яким встановлено, що форму звітності № 6 ОСП подає щороку не пізніше ніж через 25 днів після завершення звітного періоду,

пункту 2.3 глави 2, яким визначено, що форма звітності № 6 надсилається ОСП до НКРЕКП в електронному вигляді у форматі «xls» або «xlsx» на адресу: monitoring_r@nerc.gov.ua у двох примірниках, зокрема з накладенням кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи ліцензіата та/або кваліфікованої електронної печатки ліцензіата з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги»;

Правил ринку, затверджених постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 307 (далі – Правила ринку), а саме:

пункту 1.14.3 глави 1.14 розділу І, яким, зокрема встановлено, що результати тендеру доводяться ОСП до відома Регулятора. Аудит роботи системи управління ринком проводиться раз на рік, а за потреби може бути ініційованим Регулятором у будь-який час,

пункту 10.10 розділу Х (у редакції, що діяла до 07 травня 2022 року), яким встановлено, що для виробників електричної енергії, крім мікро-, міні-, малих гідроелектростанцій та електричних станцій, що виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії, та імпортерів у кожному розрахунковому періоді доби постачання гранична нижня межа обов’язкової заявки щодо продажу електричної енергії на РДН становить 10 відсотків від сумарного обсягу відпуску електричної енергії всіма одиницями відпуску такого виробника в цьому розрахунковому періоді. ОСП забезпечує щодекадну перевірку дотримання учасниками ринку вимоги цього абзацу та повідомляє Регулятору про випадки її порушення учасниками ринку;

Кодексу системи передачі, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 309 (далі – Кодекс системи передачі), а саме:

підпункту 7.4.3 пункту 7.4 глави 7 розділу III, яким встановлено, що технічні умови на приєднання, підписані ОСП, разом з проєктом договору про приєднання надаються Замовнику не пізніше 10 робочих днів від дня реєстрації заяви,

підпункту 7.5.2 пункту 7.5 глави 7 розділу III, яким встановлено, що вихідні дані для розроблення ТЕО надаються ОСП на підставі заяви, типова форма якої наведена в додатку 2 до цього Кодексу, протягом 10 робочих днів від дня отримання заяви,

підпункту 9.3.1 пункту 9.3 глави 9 розділу V, яким встановлено, що значення рівнів напруги в точках приєднання електроустановок ОСР та споживачів до системи передачі мають залишатися у межах таких припустимих діапазонів:

нормальні відхилення напруги не повинні перевищувати ± 5 % номінальної напруги;

максимальні відхилення напруги не повинні перевищувати ± 10 % номінальної напруги,

пункту 5.5 глави 5 розділу XI, яким встановлено, що договір про надання послуг з передачі електричної енергії укладається за типовою формою, яка затверджується Регулятором;

Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, затвердженого постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року № 375 (далі – Порядок забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання), а саме:

підпункту 17 пункту 3.2 глави 3, яким встановлено, що розгляд звернень/скарг/претензій споживачів проводиться протягом 30 днів з дати отримання звернення/скарги/претензії,

пункту 6.7 глави 6 (у редакції, що діяла до 20 серпня 2021 року), яким встановлено, що оператор системи/електропостачальник самостійно визначає факт недотримання гарантованих стандартів якості електропостачання, визначає споживача(ів), яким він має надати компенсацію за недотримання гарантованих стандартів якості електропостачання та надає таку компенсацію без додаткового звернення зі сторони споживача, крім недотримання гарантованих стандартів якості, визначених підпунктом 21 пункту 2.3 глави 2 та підпунктами 5 та 6 пункту 4.3 глави 4 цього Порядку, компенсація за недотримання яких надається за зверненням споживача, що розглядається протягом 30 днів,

пункту 6.7 глави 6, яким встановлено, що оператор системи/електропостачальник самостійно визначає факт недотримання гарантованих стандартів якості електропостачання, визначає споживача(ів), яким він має надати компенсацію за недотримання гарантованих стандартів якості електропостачання, та надає таку компенсацію без додаткового звернення зі сторони споживача, крім недотримання гарантованих стандартів якості, визначених підпунктом 22 пункту 2.3 глави 2 та підпунктами 5 та 6 пункту 4.3 глави 4 цього Порядку, компенсація за недотримання яких надається за зверненням споживача, що розглядається протягом 30 днів,

пункту 6.10 глави 6, яким встановлено, що у разі невиконання оператором системи вимог пунктів 6.1, 6.2 та 6.4 цієї глави щодо строків надання компенсацій за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг сума відповідної компенсації подвоюється та має бути врахована при розрахунках зі споживачем/електропостачальником у найближчому розрахунковому періоді;

Порядку купівлі гарантованим покупцем електричної енергії, виробленої з альтернативних джерел енергії, затвердженого постановою НКРЕКП від 26 квітня 2019 року № 641 (далі – Порядок купівлі гарантованим покупцем електричної енергії, виробленої з альтернативних джерел енергії), а саме:

пункту 13.4 глави 3, яким встановлено, що ОСП здійснює 100 % оплату ПУП вартості наданої послуги відповідно до акта приймання-передачі протягом трьох робочих днів з дати затвердження Регулятором розміру вартості послуги із забезпечення збільшення частки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії, наданої ПУП у розрахунковому місяці,

пункту 12.2 глави 12, яким встановлено, що до 14 числа (включно) розрахункового місяця ОСП здійснює повну оплату авансового платежу гарантованому покупцю, розмір якого дорівнює різниці між вартістю придбаної електричної енергії гарантованим покупцем у виробників за «зеленим» тарифом та вартістю реалізованої електричної енергії на РДН, ВДР та за двосторонніми договорами за перші 10 днів розрахункового місяця;

пункту 1 постанови НКРЕКП від 17 грудня 2019 року № 2896 «Про встановлення для оператора системи передачі та операторів систем розподілу граничної нижньої межі обов’язкової купівлі електричної енергії на ринку «на добу наперед» (далі – постанова № 2896) у частині дотримання оператором системи передачі в кожному розрахунковому періоді граничної нижньої межі обов’язкової купівлі електричної енергії на ринку «на добу наперед» з метою компенсації технологічних втрат електричної енергії на її передачу електричними мережами;

підпункту 1 пункту 1 постанови НКРЕКП від 17 лютого 2021 року № 254 «Про подання фінансової звітності суб’єктами господарювання у сферах енергетики та комунальних послуг до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» (далі – постанова № 254), яким встановлено, що суб’єкти господарювання у сферах енергетики та комунальних послуг, регулювання, моніторинг та контроль за діяльністю яких здійснюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, зобов’язані до 30 числа місяця, що настає за звітним кварталом, подавати фінансову звітність № 1 «Баланс (звіт про фінансовий стан)» та № 2 «Звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід)»;

пункту 2 постанови НКРЕКП від 09 грудня 2020 року № 2353 «Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії ПРАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2021 рік» (далі – постанова № 2353), яким передбачено обов’язок ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» перераховувати та обліковувати кошти, що визначені як джерела фінансування Інвестиційної програми ПРАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2021 рік (амортизація, плата за реактивну електроенергію та прибуток на капітальні інвестиції), на окремому банківському рахунку та не використовувати ці кошти до прийняття НКРЕКП рішення про схвалення Інвестиційної програми ПРАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2021 рік;

пункту 2 постанови НКРЕКП від 09 грудня 2020 року № 2354 «Про встановлення тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління ПРАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2021 рік» (далі – постанова № 2354), яким передбачено обов’язок ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» перераховувати та обліковувати кошти, що визначені як джерела фінансування Інвестиційної програми ПРАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2021 рік (амортизація, плата за реактивну електроенергію та прибуток на капітальні інвестиції), на окремому банківському рахунку та не використовувати ці кошти до прийняття НКРЕКП рішення про схвалення Інвестиційної програми ПРАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2021 рік;

пункту 3.3 глави 3 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 17-НКРЕКП-якість-передача (річна) «Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг з передачі електричної енергії», затвердженої постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року № 374 (далі – Інструкція щодо заповнення форми звітності № 17-НКРЕКП-якість-передача (річна)), яким встановлено зокрема, що до реєстру вносяться всі випадки надання послуг споживачам та замовникам (при наданні послуги з приєднання до електричних мереж електроустановок, призначених для споживання) та надання відповідей на звернення споживачів, а також у частині внесення до графи 9 дати завершення надання послуги;

пункту 7 постанови НКРЕКП від 08 квітня 2020 року № 766 «Про дії учасників ринку електричної енергії у період дії карантину та обмежувальних заходів, пов'язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі – постанова № 766), яким встановлено, що для кожного учасника ринку, крім виробників та гарантованого покупця, обсяг максимального продажу електричної енергії у торговій зоні «ОЕС України» на РДН і ВДР вираховується як різниця між обсягами купівлі за ДД та імпорту і обсягами продажу за ДД та експорту, зареєстрованими станом на 10:00 за один день до торгового дня (d-1);

пункт 2.2 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії щодо здійснення господарської діяльності з передачі електричної енергії відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії», інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії;

підпункт 2 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії (у редакції, що діяла до 07 жовтня 2022 року) щодо обов’язку ліцензіата повідомляти НКРЕКП про всі зміни даних, які були зазначені в його заяві та документах, що додавалися до заяви про отримання ліцензії, не пізніше ніж через один місяць з дня настання таких змін;

підпункт 6 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії (у редакції, що діяла до 28 жовтня 2022 року) щодо обов’язку ліцензіата надавати до НКРЕКП документи, інформацію, дані та звітність, необхідні для виконання НКРЕКП своїх функцій та повноважень, у формі, обсягах та у строки, встановлені НКРЕКП;

підпункт 8 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата укладати договори, які є обов’язковими для провадження діяльності на ринку електричної енергії, та виконувати умови цих договорів;

підпункт 15 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата дотримуватися визначених напрямків та обсягів використання коштів за статтями витрат відповідно до структури тарифу на послуги з передачі електричної енергії та на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління, встановленої, зокрема постановою № 2353 та постановою № 2354;

підпункт 22 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата дотримуватися показників якості електропостачання, які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з передачі, а також якість електричної енергії, величини та перелік яких визначаються НКРЕКП;

підпункт 27 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата виконувати рішення НКРЕКП у строки, встановлені відповідним рішенням та чинним законодавством;

підпункт 28 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії, яким встановлено обов’язок ліцензіата забезпечувати уникнення конфлікту інтересів при виконанні функцій диспетчерського (оперативно-технологічного) управління, передачі електричної енергії, адміністратора розрахунків та адміністратора комерційного обліку згідно з програмою заходів з недопущення конфлікту інтересів, розробленою ліцензіатом та погодженою НКРЕКП, а саме недотримання Програми заходів з недопущення конфлікту інтересів Приватного акціонерного товариства «Національна енергетична компанія «Укренерго» при наданні послуг з передачі електричної енергії, здійсненні диспетчерського (оперативно-технологічного) управління режимами роботи ОЕС України, виконанні функцій адміністратора розрахунків та адміністратора комерційного обліку, затвердженої постановою НКРЕКП від 25 листопада 2020 року № 2172 (далі – Програма заходів з недопущення конфлікту інтересів Приватного акціонерного товариства «Національна енергетична компанія «Укренерго»), а саме:

пунктів 2.2, 2.4 та 2.5 глави 2 щодо незалежності у прийнятті рішень посадовими особами структурних підрозділів ОСП,

пункту 6.1 глави 6 щодо розроблення та затвердження внутрішніх розпорядчих документів (рішення, накази, розпорядження, регламенти, правила, положення, посадові інструкції тощо) або внесення змін до існуючих внутрішніх розпорядчих документів), спрямованих на належне та ефективне виконання функцій з передачі електричної енергії, здійсненні диспетчерського (оперативно-технологічного) управління режимами роботи ОЕС України, виконання функцій адміністратора розрахунків та адміністратора комерційного обліку,

пункту 9.1 глави 9 щодо забезпечення моніторингу дотримання Програми заходів;

підпункт 42 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії (у редакції, що діяла до 05 серпня 2022 року) щодо обов’язку ліцензіата виконувати функції, пов’язані з покладенням на нього спеціальних обов’язків для забезпечення загальносуспільного інтересу зі збільшення частки виробництва енергії з альтернативних джерел, підвищення ефективності комбінованого виробництва електричної та теплової енергії, інших спеціальних обов'язків;

підпункт 43 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії (у редакції, що діяла до 28 жовтня 2021 року) щодо обов’язку ліцензіата використовувати кошти, отримані за рахунок діяльності з передачі електричної енергії, за цільовим призначенням та з дотриманням принципів здійснення закупівель відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі»;

підпункт 43 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії (у редакції, що діяла до 05 серпня 2022 року) щодо обов’язку ліцензіата придбавати для забезпечення загальносуспільних інтересів послуги, які надаються йому на обов’язковій основі суб’єктами ринку, визначеними відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії», на підставі договору про надання послуг для забезпечення загальносуспільних інтересів, типова форма якого затверджується НКРЕКП;

підпункт 53 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії (у редакції, що діяла до 05 серпня 2022 року) щодо обов’язку ліцензіата розробляти у встановленому НКРЕКП порядку інвестиційну програму на підставі плану розвитку системи передачі на наступні 10 років та подавати її до НКРЕКП разом із розрахунком тарифу на послуги з передачі електричної енергії, забезпечувати її своєчасне та повне виконання.

Відповідно до статей 17, 19 та 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:


1. Відповідно до пунктів 11 та 12 частини першої статті 17, статей 19 та 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» та статті 77 Закону України «Про ринок електричної енергії» накласти штраф у розмірі 170 000 (сто сімдесят тисяч) гривень на ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 00100227) за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з передачі електричної енергії, а саме:

пунктів 1 та 6 частини третьої статті 33 Закону України «Про ринок електричної енергії» щодо обов’язку оператора системи передачі дотримуватися ліцензійних умов провадження господарської діяльності з передачі електричної енергії та інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та укладати договори, які є обов’язковими для провадження діяльності на ринку електричної енергії, та виконувати умови цих договорів;

Порядку формування інвестиційних програм ліцензіатів з передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами та з виробництва теплової та/або електричної енергії на атомних електростанціях, гідроелектростанціях та гідроакумулюючих електростанціях, а саме:

пункту 4.1 розділу IV щодо обов’язку ліцензіата виконувати схвалену НКРЕКП інвестиційну програму в повному обсязі відповідно до запланованих етапів, обсягів робіт у кількісному вираженні та обсягів фінансування у вартісному вираженні з урахуванням фактичного наповнення джерел фінансування,

пункту 4.4 розділу IV, яким встановлено, що при зміні (збільшенні або зменшенні) вартості виконання заходів, передбачених схваленою інвестиційною програмою, до п’яти відсотків ліцензіат може самостійно зробити перерозподіл фінансування між цими заходами в межах одного розділу за умови незмінності фізичних обсягів цих заходів;

Інструкції щодо заповнення форми звітності № 1-НКРЕКП-передача електричної енергії (квартальна), а саме:

пункту 2.2 глави 2, яким встановлено, що форма звітності № 1-НКРЕКП-передача електричної енергії (квартальна) складається станом на останнє число звітного періоду наростаючим підсумком з початку звітного року і подається до НКРЕКП та її територіального органу у відповідному регіоні за місцезнаходженням ліцензіата за I квартал, I півріччя, 9 місяців не пізніше 30 числа місяця, наступного за звітним періодом, за рік – до 01 березня року, наступного за звітним,

пункту 2.3 глави 2, яким встановлено, що форма звітності № 1-НКРЕКП-передача електричної енергії (квартальна) та додатки до неї направляються ліцензіатом до НКРЕКП на паперових носіях за адресою: 03057, м. Київ, вул. Смоленська, 19 та в електронному вигляді (файл Excel згідно з формою, розробленою НКРЕКП) електронною поштою на адресу: zvit2r@nerc.gov.ua, а також на паперових носіях до територіального органу НКРЕКП у відповідному регіоні за місцезнаходженням ліцензіата або через онлайн-сервіс подання звітності НКРЕКП на Єдиному державному порталі адміністративних послуг;

Інструкції щодо заповнення форми звітності № 6-НКРЕКП-моніторинг-передача (місячна), а саме:

пункту 2.1 глави 2, яким встановлено, що форму звітності № 6 ОСП подає щороку не пізніше ніж через 25 днів після завершення звітного періоду,

пункту 2.3 глави 2, яким визначено, що форма звітності № 6 надсилається ОСП до НКРЕКП в електронному вигляді у форматі «xls» або «xlsx» на адресу: monitoring_r@nerc.gov.ua у двох примірниках, зокрема з накладенням кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи ліцензіата та/або кваліфікованої електронної печатки ліцензіата з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги»;

Правил ринку, а саме:

пункту 1.14.3 глави 1.14 розділу І, яким, зокрема встановлено, що результати тендеру доводяться ОСП до відома Регулятора. Аудит роботи системи управління ринком проводиться раз на рік, а за потреби може бути ініційованим Регулятором у будь-який час,

пункту 10.10 розділу Х (у редакції, що діяла до 07 травня 2022 року), яким встановлено, що для виробників електричної енергії, крім мікро-, міні-, малих гідроелектростанцій та електричних станцій, що виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії, та імпортерів у кожному розрахунковому періоді доби постачання гранична нижня межа обов’язкової заявки щодо продажу електричної енергії на РДН становить 10 відсотків від сумарного обсягу відпуску електричної енергії всіма одиницями відпуску такого виробника в цьому розрахунковому періоді. ОСП забезпечує щодекадну перевірку дотримання учасниками ринку вимоги цього абзацу та повідомляє Регулятору про випадки її порушення учасниками ринку;

Кодексу системи передачі, а саме:

підпункту 7.4.3 пункту 7.4 глави 7 розділу III, яким встановлено, що технічні умови на приєднання, підписані ОСП, разом з проєктом договору про приєднання надаються Замовнику не пізніше 10 робочих днів від дня реєстрації заяви,

підпункту 7.5.2 пункту 7.5 глави 7 розділу III, яким встановлено, що вихідні дані для розроблення ТЕО надаються ОСП на підставі заяви, типова форма якої наведена в додатку 2 до цього Кодексу, протягом 10 робочих днів від дня отримання заяви,

підпункту 9.3.1 пункту 9.3 глави 9 розділу V, яким встановлено, що значення рівнів напруги в точках приєднання електроустановок ОСР та споживачів до системи передачі мають залишатися у межах таких припустимих діапазонів:

нормальні відхилення напруги не повинні перевищувати ± 5 % номінальної напруги;

максимальні відхилення напруги не повинні перевищувати ± 10 % номінальної напруги,

пункту 5.5 глави 5 розділу XI, яким встановлено, що договір про надання послуг з передачі електричної енергії укладається за типовою формою, яка затверджується Регулятором;

Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, а саме:

підпункту 17 пункту 3.2 глави 3, яким встановлено, що розгляд звернень/скарг/претензій споживачів проводиться протягом 30 днів з дати отримання звернення/скарги/претензії,

пункту 6.7 глави 6 (у редакції, що діяла до 20 серпня 2021 року), яким встановлено, що оператор системи/електропостачальник самостійно визначає факт недотримання гарантованих стандартів якості електропостачання, визначає споживача(ів), яким він має надати компенсацію за недотримання гарантованих стандартів якості електропостачання, та надає таку компенсацію без додаткового звернення зі сторони споживача, крім недотримання гарантованих стандартів якості, визначених підпунктом 21 пункту 2.3 глави 2 та підпунктами 5 та 6 пункту 4.3 глави 4 цього Порядку, компенсація за недотримання яких надається за зверненням споживача, що розглядається протягом 30 днів,

пункту 6.7 глави 6, яким встановлено, що оператор системи/електропостачальник самостійно визначає факт недотримання гарантованих стандартів якості електропостачання, визначає споживача(ів), яким він має надати компенсацію за недотримання гарантованих стандартів якості електропостачання, та надає таку компенсацію без додаткового звернення зі сторони споживача, крім недотримання гарантованих стандартів якості, визначених підпунктом 22 пункту 2.3 глави 2 та підпунктами 5 та 6 пункту 4.3 глави 4 цього Порядку, компенсація за недотримання яких надається за зверненням споживача, що розглядається протягом 30 днів,

пункту 6.10 глави 6, яким встановлено, що у разі невиконання оператором системи вимог пунктів 6.1, 6.2 та 6.4 цієї глави щодо строків надання компенсацій за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг сума відповідної компенсації подвоюється та має бути врахована при розрахунках зі споживачем/електропостачальником у найближчому розрахунковому періоді;

Порядку купівлі гарантованим покупцем електричної енергії, виробленої з альтернативних джерел енергії, а саме:

пункту 13.4 глави 3, яким встановлено, що ОСП здійснює 100 % оплату ПУП вартості наданої послуги відповідно до акта приймання-передачі протягом трьох робочих днів з дати затвердження Регулятором розміру вартості послуги із забезпечення збільшення частки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії, наданої ПУП у розрахунковому місяці,

пункту 12.2 глави 12, яким встановлено, що до 14 числа (включно) розрахункового місяця ОСП здійснює повну оплату авансового платежу гарантованому покупцю, розмір якого дорівнює різниці між вартістю придбаної електричної енергії гарантованим покупцем у виробників за «зеленим» тарифом та вартістю реалізованої електричної енергії на РДН, ВДР та за двосторонніми договорами за перші 10 днів розрахункового місяця;

пункту 1 постанови № 2896 у частині дотримання оператором системи передачі в кожному розрахунковому періоді граничної нижньої межі обов’язкової купівлі електричної енергії на ринку «на добу наперед» з метою компенсації технологічних втрат електричної енергії на її передачу електричними мережами;

підпункту 1 пункту 1 постанови № 254, яким встановлено, що суб’єкти господарювання у сферах енергетики та комунальних послуг, регулювання, моніторинг та контроль за діяльністю яких здійснюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, зобов’язані до 30 числа місяця, що настає за звітним кварталом, подавати фінансову звітність № 1 «Баланс (звіт про фінансовий стан)» та № 2 «Звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід)»;

пункту 2 постанови № 2353, яким передбачено обов’язок ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» перераховувати та обліковувати кошти, що визначені як джерела фінансування Інвестиційної програми ПРАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2021 рік (амортизація, плата за реактивну електроенергію та прибуток на капітальні інвестиції), на окремому банківському рахунку та не використовувати ці кошти до прийняття НКРЕКП рішення про схвалення Інвестиційної програми ПРАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2021 рік;

пункту 2 постанови № 2354, яким передбачено обов’язок ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» перераховувати та обліковувати кошти, що визначені як джерела фінансування Інвестиційної програми ПРАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2021 рік (амортизація, плата за реактивну електроенергію та прибуток на капітальні інвестиції), на окремому банківському рахунку та не використовувати ці кошти до прийняття НКРЕКП рішення про схвалення Інвестиційної програми ПРАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2021 рік;

пункту 3.3 глави 3 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 17-НКРЕКП-якість-передача (річна), яким встановлено. зокрема, що до реєстру вносяться всі випадки надання послуг споживачам та замовникам (при наданні послуги з приєднання до електричних мереж електроустановок, призначених для споживання) та надання відповідей на звернення споживачів, а також у частині внесення до графи 9 дати завершення надання послуги;

пункту 7 постанови № 766, яким встановлено, що для кожного учасника ринку, крім виробників та гарантованого покупця, обсяг максимального продажу електричної енергії у торговій зоні «ОЕС України» на РДН і ВДР вираховується як різниця між обсягами купівлі за ДД та імпорту і обсягами продажу за ДД та експорту, зареєстрованими станом на 10:00 за один день до торгового дня (d-1);

пункту 2.2 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії щодо здійснення господарської діяльності з передачі електричної енергії відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії», інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії;

підпункту 2 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії (у редакції, що діяла до 07 жовтня 2022 року) щодо обов’язку ліцензіата повідомляти НКРЕКП про всі зміни даних, які були зазначені в його заяві та документах, що додавалися до заяви про отримання ліцензії, не пізніше ніж через один місяць з дня настання таких змін;

підпункту 6 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії (у редакції, що діяла до 28 жовтня 2022 року) щодо обов’язку ліцензіата надавати до НКРЕКП документи, інформацію, дані та звітність, необхідні для виконання НКРЕКП своїх функцій та повноважень, у формі, обсягах та у строки, встановлені НКРЕКП;

підпункту 8 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата укладати договори, які є обов’язковими для провадження діяльності на ринку електричної енергії, та виконувати умови цих договорів;

підпункту 15 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата дотримуватися визначених напрямків та обсягів використання коштів за статтями витрат відповідно до структури тарифу на послуги з передачі електричної енергії та на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління, встановленої, зокрема постановою № 2353 та постановою № 2354;

підпункту 22 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата дотримуватися показників якості електропостачання, які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з передачі, а також якість електричної енергії, величини та перелік яких визначаються НКРЕКП;

підпункту 27 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата виконувати рішення НКРЕКП у строки, встановлені відповідним рішенням та чинним законодавством;

підпункту 28 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії, яким встановлено обов’язок ліцензіата забезпечувати уникнення конфлікту інтересів при виконанні функцій диспетчерського (оперативно-технологічного) управління, передачі електричної енергії, адміністратора розрахунків та адміністратора комерційного обліку згідно з програмою заходів з недопущення конфлікту інтересів, розробленою ліцензіатом та погодженою НКРЕКП а саме: недотримання Програми заходів з недопущення конфлікту інтересів Приватного акціонерного товариства «Національна енергетична компанія «Укренерго», а саме:

пунктів 2.2, 2.4 та 2.5 глави 2 щодо незалежності у прийнятті рішень посадовими особами структурних підрозділів ОСП,

пункту 6.1 глави 6 щодо розроблення та затвердження внутрішніх розпорядчих документів (рішення, накази, розпорядження, регламенти, правила, положення, посадові інструкції тощо) або внесення змін до існуючих внутрішніх розпорядчих документів), спрямованих на належне та ефективне виконання функцій з передачі електричної енергії, здійсненні диспетчерського (оперативно-технологічного) управління режимами роботи ОЕС України, виконання функцій адміністратора розрахунків та адміністратора комерційного обліку,

пункту 9.1 глави 9 щодо забезпечення моніторингу дотримання Програми заходів;

підпункту 42 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії (у редакції, що діяла до 05 серпня 2022 року) щодо обов’язку ліцензіата виконувати функції, пов’язані з покладенням на нього спеціальних обов’язків для забезпечення загальносуспільного інтересу зі збільшення частки виробництва енергії з альтернативних джерел, підвищення ефективності комбінованого виробництва електричної та теплової енергії, інших спеціальних обов'язків;

підпункту 43 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії (у редакції, що діяла до 28 жовтня 2021 року) щодо обов’язку ліцензіата використовувати кошти, отримані за рахунок діяльності з передачі електричної енергії, за цільовим призначенням та з дотриманням принципів здійснення закупівель відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі»;

підпункту 43 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії (у редакції, що діяла до 05 серпня 2022 року) щодо обов’язку ліцензіата придбавати для забезпечення загальносуспільних інтересів послуги, які надаються йому на обов’язковій основі суб’єктами ринку, визначеними відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії», на підставі договору про надання послуг для забезпечення загальносуспільних інтересів, типова форма якого затверджується НКРЕКП;

підпункту 53 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії (у редакції, що діяла до 05 серпня 2022 року) щодо обов’язку ліцензіата розробляти у встановленому НКРЕКП порядку інвестиційну програму на підставі плану розвитку системи передачі на наступні 10 років та подавати її до НКРЕКП разом із розрахунком тарифу на послуги з передачі електричної енергії, забезпечувати її своєчасне та повне виконання.

Зазначена сума штрафу має бути сплачена до Державного бюджету України у 30-денний строк з дня одержання копії рішення про накладення штрафу (код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції»).

2. Відповідно до пункту 1 частини першої та пункту 1 частини другої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», у межах здійснення заходів державного регулювання, зобов’язати ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» урахувати в Інвестиційній програмі з передачі електричної енергії на 2023 рік статтю «Додатково отриманий дохід за результатом діяльності у 2021 році» без додаткових джерел фінансування на загальну суму 86 921,85 тис. грн (без ПДВ), яка включає:

суму зекономлених при виконанні інвестиційної програми у 2021 році коштів тарифу з передачі електричної енергії у розмірі 25 374,62 тис. грн (без ПДВ),

суму зекономлених при виконанні інвестиційної програми у 2021 році коштів тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління у розмірі 4 923,23 тис. грн (без ПДВ),

100 % доходу, отриманого від реалізації товарно-матеріальних цінностей, у тому числі металобрухту, від діяльності з передачі електричної енергії у розмірі 45 106,68 тис. грн (без ПДВ),

100 % доходу, отриманого від реалізації товарно-матеріальних цінностей, у тому числі металобрухту, які належать до діяльності з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління у розмірі 11 517,32 тис. грн (без ПДВ).

3. Департаменту із регулювання відносин у сфері енергетики, у межах здійснення заходів державного регулювання, відповідно до пунктів 1, 13 частини першої та пункту 1 частини другої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг»:

1) підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифу на передачу електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2023 – 2024 роки шляхом його зміни в бік зменшення на суму 7 865 784,44 тис. грн (без ПДВ), урахувавши:

суму профінансованих та неосвоєних коштів Інвестиційної програми на 2021 рік у розмірі 6 959,85 тис. грн (без ПДВ),

суму необ’єктивного перевищення вартості заходів Інвестиційної програми на 2021 рік понад 10 % у розмірі 247,83 тис. грн (без ПДВ),

вартість профінансованих робіт, не передбачених у рамках реалізації заходів схваленої Інвестиційної програми на 2021 рік, у розмірі 4 176,57 тис. грн (без ПДВ),

підсумкову суму недоотриманого доходу від здійснення діяльності з передачі електричної енергії у 2021 році у розмірі 756 568,81 тис. грн (без ПДВ),

суму недофінансування статі «витрати на послугу зі зменшення навантаження виробником, який здійснює продаж електричної енергії за «зеленим» тарифом або за аукціонною ціною» у розмірі 611 280,00 тис. грн (без ПДВ),

суму недофінансування статі «витрати на виконання спеціальних обов'язків для забезпечення загальносуспільних інтересів із забезпечення збільшення частки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел» у розмірі 7 999 689,00 тис. грн (без ПДВ);

2) підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління шляхом його зміни в бік збільшення на підсумкову суму недоотриманого доходу від здійснення діяльності з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління у 2021 році у розмірі 613 806,83 тис. грн (без ПДВ);

3) підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2023 – 2025 роки шляхом його зміни в бік зменшення на негативну суму збору за небаланс електричної енергії (субрахунок UA-1) за 2021 рік у розмірі 2 301 241,77 тис. грн (без ПДВ);

4) у разі неврахування НЕК «УКРЕНЕРГО» в Інвестиційній програмі на 2023 рік суми додатково отриманого доходу за результатами діяльності у 2021 році, зазначеної у пункті 2 цієї постанови, підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифу на передачу електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО» шляхом його зміни в бік зменшення на суму 86 921,85 тис. грн (без ПДВ).


Голова НКРЕКП                   К.Ущаповський

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux