UA
EN
(044) 204 70 72
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ
У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ (НКРЕКП)
ОФІЦІЙНИЙ ВЕБ-САЙТ

 

 Реєстрація нового користувачаX  



Реєстрація нового користувача
Введіть реєстраційні дані


Логін (мінімум 3 символи)**:



Пароль (мінімум 6 символів)**:



Підтвердження пароля*:



Контрольне запитання*:



Відповідь на запитання*:



Прізвище Ім'я По-батькові*:



E-mail*:



Факс:



Телефон:



Введіть символи, зображені на малюнку:
 
 
* відмічені поля обов'язкові для заповнювання
** логін та пароль повинні містити тільки латинські символи та(або) цифри


 



Водопостачання та водовідведення
Головна сторінка  /  Водопостачання та водовідведення  /  Споживачі  /  Централізоване водопостачання та водовідведення  /  Якісні характеристики послуг з централізованого постачання холодної води, водовідведення



версія для друку


Дата розміщення на сайті: 05.04.2016

Якісні характеристики

послуг з централізованого постачання холодної води, водовідведення

 

Законом України «Про житлово-комунальні послуги» (далі – Закон) визначено, що державна політика у сфері житлово-комунальних послуг базується, зокрема, на принципі дотримання встановлених стандартів, нормативів, норм, порядків і правил щодо кількості та якості житлово-комунальних послуг. При цьому, статтею 7 Закону визначено, що до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг, зокрема, належить: забезпечення населення житлово-комунальними послугами необхідних рівня та якості; здійснення контролю за дотриманням законодавства щодо захисту прав споживачів у сфері житлово-комунальних послуг.

 

Відповідно до статей 18 та 21 Закону виконавець зобов’язаний забезпечувати своєчасність та відповідну якість житлово-комунальних послуг згідно із законодавством та умовами договору, в тому числі шляхом створення систем управління якістю відповідно до національних або міжнародних стандартів.

 

У разі порушення виконавцем умов договору споживач має право викликати його представника для складення та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо. Спори щодо задоволення претензій споживачів вирішуються в суді. Споживач має право на досудове вирішення спору шляхом задоволення пред’явленої претензії.

 

Вимогами Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630 визначено, що послуги повинні відповідати:

 

з централізованого постачання холодної води - вимогам щодо якості і тиску  води, а також розрахунковим нормам витрати води у точці розбору.

 

Місцеві органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування мають право тимчасово визначати інші норми споживання, кількісні та якісні показники та режими надання послуг в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.

 

Вимоги щодо кількісних і якісних показників послуг (таких як: безперебійне або за затвердженим режимом надання послуг з централізованого постачання холодної води, водовідведення протягом року; склад і властивості води згідно з державним стандартом на питну воду, вимогами санітарного законодавства та дозволами Держспоживстандарту) та зменшення плати у разі їх відхилення від нормативних визначені у додатку до Порядку проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.02.2010 № 151 (далі – Порядок).

 

Відповідно до вимог Порядку, у разі ненадання послуг або надання їх не в повному обсязі, зниження їх якості, зокрема відхилення їх кількісних і якісних показників від нормативних, виконавець/надавач послуг проводить перерахунок розміру плати за фактично надані послуги шляхом зменшення розміру плати за надання послуг з  урахуванням  вимог.

 

Крім того, слід зазначити, що згідно із вимогами Закону до повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, належить, зокрема, розроблення в межах повноважень стандартів, нормативів, норм, порядків та правил у сфері житлово-комунальних послуг.

 

Положенням про Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 квітня 2014 р. № 197, визначено, що Мінрегіон є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує, зокрема, формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства та відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, затверджує порядки, норми і правила у сфері житлово-комунального господарства, методики визначення норм споживання житлово-комунальних послуг (крім споживання природного газу та електроенергії), нормативів витрат і втрат ресурсів, що використовуються у житлово-комунальній сфері та нормативно-правові акти з питань контролю у сфері житлово-комунального господарства.

 

Витяг з Додатку

до Порядку проведення перерахунків розміру

плати за надання послуг з централізованого опалення,

постачання холодної та гарячої води і водовідведення

в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі,

зниження якості, затвердженого постановою

Кабінету Міністрів України від 17.02.2010 № 151

 

ВИМОГИ

щодо кількісних і якісних показників послуг та зменшення плати у разі їх відхилення від нормативних

 

Вид послуги

Кількісні і якісні показники

Відхилення від показників

Допустимий строк відхилення від показників

Зменшення плати за надані послуги у разі перевищення допустимого строку відхилення від їх показників

Розрахункова одиниця

Централізоване постачання холодної води

безперебійне або за затвердженим режимом надання послуг протягом року 

перерви у наданні послуг з централізованого постачання холодної води 

не більш як 6 годин на добу при цілодобовому водопостачанні та не більш як 30 відсотків загального часу постачання води за графіком (не більше ніж два рази на місяць) 

на 3,3 відсотка місячної плати за кожну добу перевищення допустимого строку відхилення 

на одну особу за місяць 

склад і властивості води згідно з державним стандартом на питну воду, вимогами санітарного законодавства та дозволами Держспоживстандарту 

невідповідність складу і властивостей води державному стандарту на питну воду вимогам санітарного законодавства та дозволам Держспоживстандарту 

не допускається (або згідно з абзацом першим пункту 7 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 р. № 630) 

на 20 відсотків за весь строк невідповідності складу і властивості води 

на одну особу за місяць або за 1 куб. метр холодної води 

Водовідведення

безперебійне водовідведення 

перерви у водовідведенні 

одна доба на місяць 

на 3,3 відсотка місячної плати за кожну добу перевищення допустимого строку відхилення 

на одну особу за місяць 

 





   НКРЕКП

03057 м. Київ, вул. Смоленська, 19            тел. (044) 204-48-27;
E-mail: box@nerc.gov.ua

© 2016 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП)