Портал в режимі тестування та наповнення
Меню

Дата оновлення: 22.07.2024

День оприлюднення на офіційному веб-сайті Регулятора: 25.08.2023
Постанова
від 23 серпня 2023 р. № 1544
Київ
Про накладення штрафу на АТ «УКРЗАЛІЗНИЦЯ» за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії та здійснення заходів державного регулювання

(У постанову вносяться зміни

постановою НКРЕКП від 17.07.2024 № 1320)


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ

У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ


ПОСТАНОВА

23.08.2023 № 1544


Про накладення штрафу на АТ «УКРЗАЛІЗНИЦЯ» за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії та здійснення заходів державного регулювання


Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, у результаті розгляду 23 серпня 2023 року на засіданні, яке проводилось у формі відкритого слухання, Акта планової перевірки від 26 липня 2023 року № 329, проведеної на підставі Плану здійснення заходів державного контролю суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, на 2023 рік, затвердженого постановою НКРЕКП від 23 листопада 2022 року № 1550, відповідно до постанови НКРЕКП від 12 липня 2023 року № 1286 «Про збільшення строку проведення планової перевірки АТ «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» та посвідчень на проведення планової перевірки від 20 червня 2023 року № 327 та від 13 липня 2023 року № 354, установлено, що АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» (код ЄДРПОУ 40075815) не дотримано вимоги нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії, затверджені постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1470 (далі – Ліцензійні умови з розподілу електричної енергії), а саме:

пунктів 1, 5 та 11 частини третьої статті 46 Закону України «Про ринок електричної енергії» щодо обов’язку оператора системи розподілу дотримуватися ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії та інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, при застосуванні процедур зміни/заміни електропостачальника надавати новому електропостачальнику інформацію про споживачів, приєднаних до його системи розподілу, яким здійснював продаж попередній електропостачальник, в обсягах та порядку, визначених Регулятором, та виконувати умови укладених договорів, які є обов’язковими для здійснення діяльності на ринку електричної енергії;

глави 2 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 2а-НКРЕКП-розподіл електричної енергії (місячна) «Звітні дані про обсяги розподілу електричної енергії та технологічні витрати електричної енергії за 1 та 2 класами напруги», затвердженої постановою НКРЕКП від 20 грудня 2019 року № 2897 (далі – Інструкція щодо заповнення форми звітності № 2а-НКРЕКП-розподіл електричної енергії (місячна)), а саме:

пункту 2.2 (у редакції, що діяла до 27 травня 2021 року), згідно з яким форма звітності № 2а-НКРЕКП-розподіл електричної енергії (місячна) складається станом на останнє число звітного періоду і подається до НКРЕКП та її територіального органу у відповідному регіоні за місцезнаходженням ліцензіата до 25 числа місяця, наступного за звітним періодом,

пункту 2.2, згідно з яким форма звітності № 2а-НКРЕКП-розподіл електричної енергії (місячна) складається станом на останнє число звітного періоду і подається до НКРЕКП до 25 числа місяця, наступного за звітним періодом;

глави 2 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 2-НКРЕКП-розподіл електричної енергії (квартальна) «Звіт про фінансові результати та виконання структури тарифів за видами діяльності», затвердженої постановою НКРЕКП від 28 лютого 2019 року № 282 (далі – Інструкція щодо заповнення форми звітності № 2-НКРЕКП-розподіл електричної енергії (квартальна)), а саме:

пункту 2.2 (у редакції, що діяла до 27 травня 2021 року), згідно з яким форма звітності № 2-НКРЕКП-розподіл електричної енергії (квартальна) складається станом на останнє число звітного періоду наростаючим підсумком з початку звітного року і подається до НКРЕКП та її територіального органу у відповідному регіоні за місцезнаходженням ліцензіата за I квартал, I півріччя, 9 місяців не пізніше 30 числа місяця, наступного за звітним періодом, за рік – до 01 березня року, наступного за звітним. Також ліцензіати додатково подають до НКРЕКП щоквартально інформацію щодо чистого доходу (виручки) від здійснення ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії. Інформація подається до НКРЕКП та її територіального органу у відповідному регіоні за місцезнаходженням ліцензіата окремим листом на паперовому носії та в електронному вигляді за I, II, III квартали до 26 числа місяця, наступного за звітним кварталом, за IV квартал – до 01 лютого року, наступного за звітним періодом,

пункту 2.7 у частині забезпечення ліцензіатом достовірності інформації, зазначеної ним у формі звітності № 2-НКРЕКП-розподіл електричної енергії (квартальна);

пункту 2.2 глави 2 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 11-НКРЕКП-якість-розподіл (квартальна) «Звіт щодо показників надійності (безперервності) електропостачання», затвердженої постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року № 374 (далі – Інструкція щодо заповнення форми звітності № 11-НКРЕКП-якість-розподіл (квартальна)), згідно з яким форма звітності № 11-НКРЕКП-якість-розподіл складається станом на останнє число звітного періоду і подається ліцензіатом до НКРЕКП не пізніше ніж через 20 днів після звітного періоду;

глави 5 Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами, затверджених постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року № 373 (далі – Мінімальні вимоги до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами), а саме:

пункту 5.2 (у редакції, що діяла до 17 травня 2022 року), згідно з яким ОСР, кількість споживачів яких перевищує 100 000, надають інформацію щодо показників якості та кількості надання послуг кол-центрами за формою згідно з додатком 4 до цих Вимог щокварталу, не пізніше ніж через 30 днів після звітного кварталу,

пункту 5.2, згідно з яким ОСР, кількість споживачів яких перевищує 100 000, надають інформацію щодо показників якості та кількості надання послуг кол-центрами щокварталу, не пізніше ніж через 30 днів після звітного кварталу. Щороку до 30 січня, крім інформації за IV квартал, надається інформація щодо показників якості надання послуг кол-центрами в цілому за рік,

пункту 5.4, згідно з яким ОСР надають до НКРЕКП інформацію щодо кількості прийнятих кол-центром звернень за тематикою за формою згідно з додатком 2 до цих Вимог щокварталу, не пізніше ніж через 30 днів після звітного кварталу, поштою на паперових носіях,

пункту 5.5, згідно з яким ОСР щороку до 20 лютого року, наступного за звітним, надають до НКРЕКП витяг з електронної бази даних звернень абонентів кол-центру за темою «Т3» «Якість послуг електропостачання» та згідно з формою, наведеною у додатку 5 до цих Вимог;

глави 2 Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, затвердженого постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року № 375 (далі – Порядок забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання), а саме:

пунктів 2.1, 2.2 та підпунктів 3 та 4 пункту 2.3 в частині обов’язку ОСР дотримуватися загальних та гарантованих стандартів якості надання послуг, до яких належать:

рівень сервісу кол-центру протягом 30 секунд (відсоток дзвінків, з’єднаних з оператором кол-центру протягом 30 секунд) у звітному році – не менше 75 %,

розгляд скарги/звернення/претензії споживача щодо якості надання ОСР послуг електричної енергії з наданням інформації, зазначеної у пункті 13.2.2 глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу, з дня отримання скарги/звернення/претензії:

у строк 15 днів без проведення вимірювань параметрів якості електричної енергії відповідно до вимог глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу;

у строк 30 днів у разі проведення вимірювань параметрів якості електричної енергії відповідно до вимог глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу,

відновлення електропостачання після початку перерви в електропостачанні, відновлення подачі напруги за відсутності напруги на одній фазі у споживачів з трифазною схемою живлення протягом 22 годин,

пункту 2.1 та підпункту 4 пункту 2.3 (у редакції, що діяла до 20 серпня 2021 року) в частині обов’язку ОСР дотримуватися гарантованих стандартів якості надання послуг, до яких належить, зокрема відновлення електропостачання після початку перерви в електропостачанні протягом 24 годин;

Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 310 (далі – Кодекс систем розподілу), а саме:

пункту 4.2.4 глави 4.2 розділу IV, згідно з яким строк надання послуги зі стандартного приєднання для електроустановок замовника першого ступеня потужності становить 45 календарних днів, починаючи з наступного робочого дня від дати оплати замовником ОСР вартості приєднання відповідно до договору про приєднання. Для електроустановок замовника другого ступеня потужності цей строк становить 60 календарних днів, починаючи з наступного робочого дня від дати оплати замовником ОСР вартості приєднання відповідно до договору про приєднання,

пункту 4.4.4 глави 4.4 розділу IV (у редакції, що діяла до 04 листопада 2022 року), згідно з яким при отриманні неповного комплекту документів або неналежно оформлених документів, направлених поштовим відправленням (або в електронному вигляді), ОСР приймає всі отримані документи, вносить відповідну інформацію до реєстру заяв та протягом 2 робочих днів, починаючи з наступного робочого дня від дати реєстрації заяви про приєднання від дня отримання заяви інформує замовника у спосіб, указаний ним у заяві, про зауваження щодо повноти та належного оформлення документів з обґрунтуванням причин наведених зауважень,

пункту 4.4.6 глави 4.4 розділу IV, згідно з яким для стандартного приєднання «під ключ» ОСР направляє замовнику в зазначений ним спосіб технічні умови на приєднання разом з розрахунком вартості плати за приєднання до електричних мереж та рахунком на оплату плати за приєднання,

пункту 4.5.5 глави 4.5 розділу IV, згідно з яким технічні умови на стандартне приєднання надаються замовнику ОСР протягом 10 робочих днів з наступного робочого дня від дати реєстрації заяви та повного пакета документів, передбачених цим Кодексом, у зазначений у заяві про приєднання спосіб обміну інформацією,

пункту 11.5.12 глави 11.5 розділу XI, згідно з яким попередження про припинення електроживлення надсилається ОСР одночасно електропостачальнику та відповідному споживачу електричної енергії за 5 робочих днів до запланованої дати обмеження/припинення розподілу електричної енергії.

ОСР повинен відновити електроживлення протягом 5 робочих днів з дати отримання звернення електропостачальника щодо відновлення електроживлення;

розділу VIII Кодексу комерційного обліку електричної енергії, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 311 (далі – Кодекс комерційного обліку електричної енергії), а саме:

пункту 8.2.1 глави 8.2, згідно з яким ППКО (у ролі ОЗД) повинен забезпечити щодобове автоматичне зчитування даних з лічильників з можливістю дистанційного доступу (зокрема основних, дублюючих і верифікаційних) та перевірку якості результатів вимірювання в межах своєї відповідальності для таких ТКО:

1) ТКО типу «межа мережі», «одиниця надання послуг з балансування» та «одиниця генерації»;

2) ТКО типу «одиниця споживання», що була обладнана вузлом обліку з можливістю дистанційного зчитування лічильника,

пункту 8.3.1 глави 8.3, згідно з яким ППКО (у ролі ОЗД), у разі неможливості отримати результати вимірювання для ТКО в автоматичному режимі, повинен негайно вжити всіх можливих заходів для отримання цих даних в установлені строки та в повному обсязі, зокрема для виявлення і, якщо це можливо, усунення причини відсутності даних;

пункту 6.1.10 глави 6.1 розділу VI Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 312 (далі – Правила роздрібного ринку електричної енергії) (у редакції, що діяла до 12 серпня 2022 року), згідно з яким адміністратор комерційного обліку не пізніше ніж на наступний день з дня отримання запиту на зміну електропостачальника має сформувати прогнозні обсяги споживання за точкою обліку (площадкою комерційного обліку) на заплановану дату зміни електропостачальника та:

1) перевірити інформацію про споживача та його об’єкт (об’єкти);

2) повідомити нового електропостачальника про можливість (відсутність можливості) здійснення зміни електропостачальника;

3) повідомити попереднього електропостачальника споживача про отримання запиту на зміну електропостачальника, дату запланованої зміни електропостачальника та прогнозні обсяги споживання на цю дату;

пункту 1.5 глави 1 Методики (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та системи розподілу, затвердженої постановою НКРЕКП від 18 грудня 2018 року № 1965 (далі – Методика (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та системи розподілу), згідно з яким оператори систем розподілу відповідають за достовірність даних, зазначених ними у формах звітності та в документах;

Порядку тимчасового приєднання електроустановок до системи розподілу у період дії в Україні воєнного стану, затвердженого постановою НКРЕКП від 26 березня 2022 року № 352 (далі – Порядок тимчасового приєднання електроустановок до системи розподілу у період дії в Україні воєнного стану), а саме:

пункту 5, згідно з яким оператор системи розподілу не має права відмовити в тимчасовому приєднанні електроустановок замовника до системи розподілу за умови дотримання замовником вимог цього Порядку та з урахуванням вимог пункту 4 цього Порядку,

пункту 9, згідно з яким оператор системи розподілу у наданій замовником заяві про тимчасове приєднання з додатками до неї у день її подання присвоює реєстраційний номер,

пункту 10 (у редакції, що діяла до 18 жовтня 2022 року), згідно з яким оператор системи розподілу не пізніше ніж на п’ятий календарний день з дати реєстрації заяви про тимчасове приєднання та всіх необхідних документів надає замовнику проєкт договору про тимчасове приєднання, орієнтовний розрахунок вартості приєднання, а також проєкт технічних умов на тимчасове приєднання, за формою, наведеною у додатку 2 до Порядку, підписані оператором системи розподілу, у зазначений у заяві про приєднання спосіб обміну інформацією;

Типового договору про надання послуг з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління, що є додатком 5 до Кодексу системи передачі, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 309 (далі – Типовий договір про надання послуг з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління), а саме:

пункту 2.5 у частині здійснення розрахунку за надану Послугу на умовах часткової попередньої оплати вартості Послуги за поточний розрахунковий період згідно із визначеною системою платежів і розрахунків,

підпунктів 3.2.1 та 3.2.3 пункту 3.2 у частині обов’язку користувача своєчасно та в повному обсязі здійснювати розрахунки за цим Договором та забезпечити наявність обладнання зв’язку для передачі в режимі реального часу, з належним захистом, від оператора системи розподілу інформації;

Типового договору про надання послуг з передачі електричної енергії, що є додатком 6 до Кодексу системи передачі, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 309 (далі – Типовий договір про надання послуг з передачі електричної енергії), а саме:

пункту 5.2 у частині здійснення попередньої оплати планової вартості послуги ОСП відповідно до встановленого цим пунктом алгоритму,

підпункту 3 пункту 8.3 у частині вчасної та у повному обсязі оплати за послугу на умовах, визначених цим Договором;

підпункту 5 пункту 3.5 Типового договору про врегулювання небалансів електричної енергії, що є додатком 1 до Правил ринку, затверджених постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 307 (далі – Типовий договір про врегулювання небалансів електричної енергії), згідно з яким СВБ зобов’язана здійснювати вчасно і в повному обсязі оплату за небаланс електричної енергії та платежів, сформованих ОСП для СВБ відповідно до Правил ринку;

пункту 6 постанови НКРЕКП від 26 квітня 2022 року № 352 «Про затвердження Порядку тимчасового приєднання електроустановок до системи розподілу у період дії в Україні воєнного стану» (у редакції, що діяла
до 07 червня 2022 року) (далі – постанова НКРЕКП від 26 квітня 2022 року № 352) у частині обов’язку операторів систем розподілу складати станом на останнє число кожного місяця наростаючим підсумком з дня набрання чинності цією постановою інформацію щодо поданих замовниками заяв та стану надання ОСР послуг з тимчасового приєднання за формою, наведеною в додатку до цієї постанови, та подавати її до НКРЕКП до 10 числа місяця, наступного за звітним.

Операторам систем розподілу складати станом на останнє число кожного місяця наростаючим підсумком з початку базового періоду інформацію щодо надання послуг з приєднання за договорами про приєднання, укладеними відповідно до вимог розділу IV Кодексу (графи 1 – 63 та 109 – 125 Звіту з моніторингу надання ОСП/ОСР послуг з приєднання, що є додатком 1 до Методики), та подавати її до НКРЕКП до 10 числа місяця, наступного за звітним;

постанови НКРЕКП від 17 грудня 2019 року № 2896 «Про встановлення для оператора системи передачі та операторів систем розподілу граничної нижньої межі обов’язкової купівлі електричної енергії на ринку «на добу наперед» (далі – постанова НКРЕКП від 17 грудня 2019 року № 2896), а саме:

пункту 1 (у редакції, що діяла до 04 липня 2021 року) у частині дотримання в кожному розрахунковому періоді граничної нижньої межі обов'язкової купівлі електричної енергії на ринку «на добу наперед» з метою компенсації технологічних втрат електричної енергії на її розподіл електричними мережами в розмірі 50 відсотків від обсягу фактичних технологічних втрат електричної енергії на її розподіл електричними мережами в цьому розрахунковому періоді,

пункту 1 (у редакції, що діяла до 09 серпня 2021 року) у частині дотримання в кожному розрахунковому періоді граничної нижньої межі обов'язкової купівлі електричної енергії на ринку «на добу наперед» з метою компенсації технологічних втрат електричної енергії на її розподіл електричними мережами в розмірі 95 відсотків від обсягу фактичних технологічних втрат електричної енергії на її розподіл електричними мережами в цьому розрахунковому періоді;

Порядку розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 04 вересня 2018 року № 955 (далі – Порядок розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу), а саме:

пункту 2.8 (у редакції, що діяла до 18 березня 2023 року) у частині формування ІП відповідно до розділів, визначених цим Порядком, із зазначенням обсягу фінансування по кожному з розділів (без урахування податку на додану вартість (далі – ПДВ)) та включає:

1) інформацію про прогнозний загальний техніко-економічний стан ліцензіата на дату закінчення чинної ІП з урахуванням заходів чинної ІП;

2) опис робіт, запланованих на прогнозний період;

3) перелік робіт, послуг, обладнання, матеріалів, апаратного та програмного забезпечення, запланованих для виконання або закупівлі у прогнозному періоді, з урахуванням наскрізної пріоритезації заходів у межах розділів ІП, з розбивкою на етапи (квартали) з фінансуванням відповідно до планових квартальних обсягів надходжень коштів. При визначенні пріоритезації заходів пріоритетнішим є захід, виконання якого є важливішим та/або має більший вплив на забезпечення підвищення рівня надійності, економічності, зниження технологічних витрат електричної енергії та поліпшення якості надання послуг з розподілу електричної енергії, та не враховувати заходи зі створення трансформаторної потужності, що включаються до ІП без зазначення конкретного місця встановлення (згідно з типовими проєктами, блочно за відповідними потужностями з урахуванням статистичних даних тощо);

4) пояснювальну записку з обґрунтуванням необхідності проведення робіт по кожному розділу інвестиційної програми, яка містить, зокрема:

вступ, у якому зазначається:

інформація щодо проведення відкритого обговорення на місцях з посиланням на відповідний протокол щодо відповідності заходів ІП наданому ПРСР ліцензіата та розробленому Плану заходів щодо підвищення достовірності даних для здійснення моніторингу якості послуг тощо;

інформація (фактичні та заплановані рівні показників) щодо якості електропостачання (комерційна якість послуг, надійність (безперервність) та якість електроенергії) та заходів, направлених на її підвищення, із зазначенням розміщення пристроїв фіксації/аналізу показників якості електричної енергії та планів щодо їх встановлення;

інформація щодо переліку об’єктів електромереж ліцензіата з найбільшими показниками SAIDI з урахуванням вимог, визначених у цій главі, відсортовану за показником SAIDI від найвищого до найнижчого, з визначенням переліку заходів та термінів їх виконання для забезпечення зниження цих показників;

інформація щодо фактичних та прогнозних витрат електричної енергії в системі розподілу та заходів, направлених на їх зниження за результатами реалізації ІП;

інформація щодо результатів виконання розроблених у попередні періоди ТЕО (у тому числі з підвищення енергоефективності роботи розподільчих мереж/компенсації реактивної потужності) та заплановані заходи щодо подальшої їх реалізації з детальним графіком виконання цих заходів;

інформація щодо виконання ліцензіатом заходів у частині забезпечення необхідного рівня потужності кінцевих користувачів, з урахуванням створення резерву потужності для забезпечення перспективного зростання споживання, відповідно до вимог чинних нормативних документів, зокрема ДБН, та заплановані заходи щодо подальшої їх реалізації з графіком виконання цих заходів;

інформація щодо впровадження та модернізації автоматизованих систем комерційного обліку електричної енергії ліцензіата;

обґрунтування пріоритезації включення до ІП заходів та їх відповідність програмам/концепціям розвитку ліцензіата;

обґрунтування заходів щодо підвищення рівня напруги;

мета виконання запланованих заходів (робіт) у прогнозному періоді;

обґрунтування необхідності та доцільності проведення заходів (робіт) за кожним розділом інвестиційної програми з описом існуючого технічного стану відповідних об'єктів та їх складових частин, зазначенням останньої дати проведення ремонтних робіт, терміну їх експлуатації, типу та характеристик;

посилання на нормативно-правові акти, які регламентують необхідність виконання таких заходів (робіт);

інформація про схвалену, затверджену, погоджену належним чином проєктно-кошторисну документацію та інші необхідні обґрунтовуючі матеріали по всіх заходах ІП;

інформація щодо проведення експертизи проєктно-кошторисної документації;

опис запланованого економічного ефекту від впровадження заходів (робіт) інвестиційної програми;

інформація щодо заходів (робіт) із зазначенням їх етапів виконання, фізичних обсягів та вартості, що заплановані до виконання у прогнозному періоді (по заходах, що мають перехідний характер, зазначаються етапи виконання, фізичні обсяги та фінансування по роках із урахуванням фактичного виконання);

5) джерела фінансування ІП;

6) прогноз ліцензіата щодо зниження технологічних витрат та втрат електричної енергії за результатами реалізації ІП,

пункту 2.9 (у редакції, що діяла до 25 серпня 2022 року) у частині формування ІП відповідно до розділів, визначених цим Порядком, із зазначенням обсягу фінансування по кожному з розділів (без урахування податку на додану вартість (далі – ПДВ)) та включає:

1) інформацію про прогнозний загальний техніко-економічний стан ліцензіата на дату закінчення чинної ІП з урахуванням заходів чинної ІП;

2) опис робіт, запланованих на прогнозний період;

3) перелік робіт, основного обладнання, матеріалів, апаратного та програмного забезпечення та послуг, запланованих для виконання у прогнозному періоді, з розбивкою на етапи (квартали) з фінансуванням відповідно до планових квартальних обсягів надходжень коштів;

4) пояснювальну записку з обґрунтуванням необхідності проведення робіт по кожному розділу інвестиційної програми, яка містить, зокрема:

мету виконання запланованих заходів (робіт) у прогнозному періоді;

обґрунтування необхідності та доцільності проведення заходів (робіт) за кожним розділом інвестиційної програми;

посилання на нормативно-правові акти, які регламентують необхідність виконання таких заходів (робіт);

інформацію про схвалену, затверджену, погоджену належним чином проєктно-кошторисну документацію;

інформацію щодо проведення експертизи проєктно-кошторисної документації;

опис запланованого економічного ефекту від впровадження заходів (робіт) інвестиційної програми;

інформацію щодо заходів (робіт) із зазначенням їх етапів виконання та вартості, що заплановані до виконання у прогнозному періоді (по заходах, що мають перехідний характер, зазначаються етапи виконання по роках із урахуванням фактичного виконання);

5) джерела фінансування ІП;

6) прогноз ліцензіата щодо зниження технологічних витрат та втрат електричної енергії за результатами реалізації ІП,

пункту 2.9 (у редакції, що діяла до 18 березня 2023 року), згідно з яким до ІП додаються обґрунтовуючі матеріали до запланованих робіт та закупівель товарів, які, зокрема мають містити:

1) проєктно-кошторисну документацію з виконання відповідних робіт, розроблену та затверджену відповідно до вимог чинного законодавства. При цьому обсяги робіт та ресурсів (матеріалів, обладнання тощо) у кошторисній документації повинні бути підтверджені відповідними обсягами у затвердженій проєктній частині;

2) експертні висновки щодо розгляду проєктно-кошторисної документації відповідно до вимог чинного законодавства;

3) накази про затвердження відповідної проєктно-кошторисної документації;

4) акти, експертні звіти (висновки) щодо необхідності заміни відповідного обладнання, технічні паспорти, протоколи замірів (акти, відомості тощо), протоколи випробувань та вимірювань, відповідні технічні завдання на проєктування та інші матеріали;

5) цінові (комерційні) пропозиції (прайси) виробників або їх офіційних представників в Україні, результати публічної закупівлі;

6) відповідні програми/концепції розвитку, що містять перелік запланованих за роками заходів.

Також до ІП додається зведений реєстр номенклатури обладнання та матеріалів (відповідно до довідника, розміщеного на офіційному вебсайті НКРЕКП), які заплановані для закупівлі протягом прогнозного періоду та/або фактично здійснені протягом базового періоду, з кількісними та вартісними показниками,

пункту 2.10 (у редакції, що діяла до 25 серпня 2022 року), згідно з яким до ІП ліцензіатом додаються обґрунтовуючі матеріали до запланованих робіт та закупівель товарів, які, зокрема можуть містити цінові пропозиції (прайси) виробників або їх офіційних представників в Україні, результати публічної закупівлі, накази про затвердження проєктної документації (або зведені кошториси до відповідних проєктів), що передбачені ІП.

Також до ІП додається зведений реєстр номенклатури обладнання та матеріалів (відповідно до довідника, розміщеного на офіційному вебсайті НКРЕКП), які заплановані для закупівлі протягом прогнозного періоду та/або фактично здійснені протягом базового періоду, з кількісними та вартісними показниками,

пункту 3.10 (у редакції, що діяла до 25 серпня 2022 року) у частині забезпечення достовірності наданої НКРЕКП інформації,

пункту 4.1 (у редакції, що діяла до 18 березня 2023 року) у частині виконання схваленої НКРЕКП ІП у повному обсязі відповідно до запланованих етапів, обсягів робіт у кількісному вираженні, джерел та обсягів фінансування у вартісному вираженні, у тому числі для заходів, які мають перехідний характер,

пункту 4.4 (у редакції, що діяла до 18 березня 2023 року), згідно з яким при зміні (збільшенні або зменшенні) вартості виконання заходів, передбачених схваленою ІП, до 5 % ліцензіат може самостійно зробити перерозподіл фінансування між цими заходами в межах одного розділу за умови незмінності фізичних обсягів цих заходів;

Ліцензійні умови з розподілу електричної енергії, а саме:

підпункт 5 пункту 2.2 у частині виконання рішення НКРЕКП у строки, встановлені відповідним рішенням та законодавством,

підпункт 7 пункту 2.2 у частині надання до НКРЕКП достовірних документів (їх копії) та інформацію (дані, відомості, звітність), необхідних для виконання НКРЕКП своїх повноважень та функцій, в обсягах та у строки (не менше десяти робочих днів для надання копій документів, пояснень тощо), встановлені НКРЕКП,

підпункт 13 пункту 2.2 у частині укладення договорів, які є обов'язковими для здійснення ліцензованої діяльності, та виконання умов цих договорів,

підпункт 14 пункту 2.2 у частині дотримання визначених напрямків та обсягів використання коштів за статтями витрат відповідно до встановленої рішенням НКРЕКП структури тарифу на розподіл електричної енергії,

підпункт 16 пункту 2.2 у частині використання коштів, отриманих за рахунок діяльності з розподілу електричної енергії, за цільовим призначенням та з дотриманням принципів здійснення закупівель відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі»,

підпункт 23 пункту 2.2 у частині дотримання показників якості послуг з розподілу електричної енергії, які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з розподілу електричної енергії, а також якість електричної енергії, перелік та величини яких затверджено НКРЕКП, у тому числі загальних стандартів якості електропостачання,

підпункт 24 пункту 2.2 у частині здійснення компенсації та/або відшкодування збитків користувачу системи та/або споживачу у разі недотримання ліцензіатом показників якості послуг з розподілу електричної енергії, визначених НКРЕКП та договором про надання послуг з розподілу,

підпункт 26 пункту 2.2 (у редакції, що діяла до 01 січня 2022 року) у частині надання послуги з приєднання електроустановки замовника до системи розподілу електричної енергії з урахуванням положень статті 21 Закону України «Про ринок електричної енергії» за умови дотримання замовником вимог кодексу систем розподілу,

підпункт 31 пункту 2.2 у частині припинення електроживлення споживача у порядку та у випадках, визначених кодексом системи розподілу та правилами роздрібного ринку,

підпункт 32 пункту 2.2 у частині відновлення електроживлення споживача у порядку та у випадках, визначених кодексом системи розподілу та правилами роздрібного ринку,

підпункт 42 (у редакції, що діяла до 01 січня 2022 року), підпункт 41 (у редакції, що діяла до 05 серпня 2022 року) та підпункт 47 пункту 2.2 у частині виконання заходів ремонтної програми з ремонтів основних фондів у повному обсязі відповідно до обсягів фінансування, передбачених відповідною статтею структури тарифу, у тому числі ремонти для усунення аварійних відключень, на виконання приписів контролюючих органів та обґрунтованих скарг споживачів,

підпункт 43 пункту 2.2 (у редакції, що діяла до 01 січня 2022 року) у частині виконання інвестиційної програми в повному обсязі відповідно до запланованих етапів, обсягів робіт та обсягів фінансування згідно із схваленою НКРЕКП інвестиційною програмою;

підпункт 47 пункту 2.2 (у редакції, що діяла до 01 січня 2022 року) у частині дотримання стандартів операційної безпеки та своєчасного і ефективного здійснення обміну інформацією про функціонування електричних мереж згідно із стандартами операційної безпеки,

підпункт 55 (у редакції, що діяла до 01 січня 2022 року), підпункт 54 (у редакції, що діяла до 05 серпня 2022 року) та підпункт 60 пункту 2.2 у частині сплати своєчасно та в повному обсязі за електричну енергію, куплену на ринку електричної енергії, та за послуги, що надаються на ринку електричної енергії,

підпункт 2 пункту 2.3 у частині забезпечення та здійснення комерційного обліку електричної енергії та обміну даними комерційного обліку відповідно до правил ринку та кодексу комерційного обліку, інших нормативно-правових актів та нормативних документів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії.

Відповідно до статей 17, 19 та 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:


1. Відповідно до пунктів 11, 12 частини першої статті 17, статей 19 та 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» та статті 77 Закону України «Про ринок електричної енергії» накласти штраф у розмірі 170 000 (сто сімдесят тисяч) гривень на АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» (код ЄДРПОУ 40075815) за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, а саме:

пунктів 1, 5 та 11 частини третьої статті 46 Закону України «Про ринок електричної енергії» щодо обов’язку оператора системи розподілу дотримуватися ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії та інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, при застосуванні процедур зміни/заміни електропостачальника надавати новому електропостачальнику інформацію про споживачів, приєднаних до його системи розподілу, яким здійснював продаж попередній електропостачальник, в обсягах та порядку, визначених Регулятором, та виконувати умови укладених договорів, які є обов’язковими для здійснення діяльності на ринку електричної енергії;

глави 2 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 2а-НКРЕКП-розподіл електричної енергії (місячна), а саме:

пункту 2.2 (у редакції, що діяла до 27 травня 2021 року), згідно з яким форма звітності № 2а-НКРЕКП-розподіл електричної енергії (місячна) складається станом на останнє число звітного періоду і подається до НКРЕКП та її територіального органу у відповідному регіоні за місцезнаходженням ліцензіата до 25 числа місяця, наступного за звітним періодом,

пункту 2.2, згідно з яким форма звітності № 2а-НКРЕКП-розподіл електричної енергії (місячна) складається станом на останнє число звітного періоду і подається до НКРЕКП до 25 числа місяця, наступного за звітним періодом;

глави 2 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 2-НКРЕКП-розподіл електричної енергії (квартальна), а саме:

пункту 2.2 (у редакції, що діяла до 27 травня 2021 року), згідно з яким форма звітності № 2-НКРЕКП-розподіл електричної енергії (квартальна) складається станом на останнє число звітного періоду наростаючим підсумком з початку звітного року і подається до НКРЕКП та її територіального органу у відповідному регіоні за місцезнаходженням ліцензіата за I квартал, I півріччя, 9 місяців не пізніше 30 числа місяця, наступного за звітним періодом, за рік – до 01 березня року, наступного за звітним. Також ліцензіати додатково подають до НКРЕКП щоквартально інформацію щодо чистого доходу (виручки) від здійснення ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії. Інформація подається до НКРЕКП та її територіального органу у відповідному регіоні за місцезнаходженням ліцензіата окремим листом на паперовому носії та в електронному вигляді за I, II, III квартали до 26 числа місяця, наступного за звітним кварталом, за IV квартал – до 01 лютого року, наступного за звітним періодом,

пункту 2.7 у частині забезпечення ліцензіатом достовірності інформації, зазначеної ним у формі звітності № 2-НКРЕКП-розподіл електричної енергії (квартальна);

пункту 2.2 глави 2 Інструкції щодо заповнення форми звітності
№ 11-НКРЕКП-якість-розподіл (квартальна), згідно з яким форма звітності № 11-НКРЕКП-якість-розподіл складається станом на останнє число звітного періоду і подається ліцензіатом до НКРЕКП не пізніше ніж через 20 днів після звітного періоду;

глави 5 Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами, а саме:

пункту 5.2 (у редакції, що діяла до 17 травня 2022 року), згідно з яким ОСР, кількість споживачів яких перевищує 100 000, надають інформацію щодо показників якості та кількості надання послуг кол-центрами за формою згідно з додатком 4 до цих Вимог щокварталу, не пізніше ніж через 30 днів після звітного кварталу,

пункту 5.2, згідно з яким ОСР, кількість споживачів яких перевищує 100 000, надають інформацію щодо показників якості та кількості надання послуг кол-центрами щокварталу, не пізніше ніж через 30 днів після звітного кварталу. Щороку до 30 січня, крім інформації за IV квартал, надається інформація щодо показників якості надання послуг кол-центрами в цілому за рік,

пункту 5.4, згідно з яким ОСР надають до НКРЕКП інформацію щодо кількості прийнятих кол-центром звернень за тематикою за формою згідно з додатком 2 до цих Вимог щокварталу, не пізніше ніж через 30 днів після звітного кварталу, поштою на паперових носіях,

пункту 5.5, згідно з яким ОСР щороку до 20 лютого року, наступного за звітним, надають до НКРЕКП витяг з електронної бази даних звернень абонентів кол-центру за темою «Т3» «Якість послуг електропостачання» та згідно з формою, наведеною у додатку 5 до цих Вимог;

глави 2 Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, а саме:

пунктів 2.1, 2.2 та підпунктів 3 та 4 пункту 2.3 в частині обов’язку ОСР дотримуватися загальних та гарантованих стандартів якості надання послуг, до яких належать:

рівень сервісу кол-центру протягом 30 секунд (відсоток дзвінків, з’єднаних з оператором кол-центру протягом 30 секунд) у звітному році – не менше 75 %,

розгляд скарги/звернення/претензії споживача щодо якості надання ОСР послуг електричної енергії з наданням інформації, зазначеної у пункті 13.2.2 глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу, з дня отримання скарги/звернення/претензії:

у строк 15 днів без проведення вимірювань параметрів якості електричної енергії відповідно до вимог глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу;

у строк 30 днів у разі проведення вимірювань параметрів якості електричної енергії відповідно до вимог глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу,

відновлення електропостачання після початку перерви в електропостачанні, відновлення подачі напруги за відсутності напруги на одній фазі у споживачів з трифазною схемою живлення протягом 22 годин,

пункту 2.1 та підпункту 4 пункту 2.3 (у редакції, що діяла до 20 серпня 2021 року) в частині обов’язку ОСР дотримуватися гарантованих стандартів якості надання послуг, до яких належить, зокрема відновлення електропостачання після початку перерви в електропостачанні протягом 24 годин;

Кодексу систем розподілу, а саме:

пункту 4.2.4 глави 4.2 розділу IV, згідно з яким строк надання послуги зі стандартного приєднання для електроустановок замовника першого ступеня потужності становить 45 календарних днів, починаючи з наступного робочого дня від дати оплати замовником ОСР вартості приєднання відповідно до договору про приєднання. Для електроустановок замовника другого ступеня потужності цей строк становить 60 календарних днів, починаючи з наступного робочого дня від дати оплати замовником ОСР вартості приєднання відповідно до договору про приєднання,

пункту 4.4.4 глави 4.4 розділу IV (у редакції, що діяла до 04 листопада 2022 року), згідно з яким при отриманні неповного комплекту документів або неналежно оформлених документів, направлених поштовим відправленням (або в електронному вигляді), ОСР приймає всі отримані документи, вносить відповідну інформацію до реєстру заяв та протягом 2 робочих днів, починаючи з наступного робочого дня від дати реєстрації заяви про приєднання від дня отримання заяви інформує замовника у спосіб, указаний ним у заяві, про зауваження щодо повноти та належного оформлення документів з обґрунтуванням причин наведених зауважень,

пункту 4.4.6 глави 4.4 розділу IV, згідно з яким для стандартного приєднання «під ключ» ОСР направляє замовнику в зазначений ним спосіб технічні умови на приєднання разом з розрахунком вартості плати за приєднання до електричних мереж та рахунком на оплату плати за приєднання,

пункту 4.5.5 глави 4.5 розділу IV, згідно з яким технічні умови на стандартне приєднання надаються замовнику ОСР протягом 10 робочих днів з наступного робочого дня від дати реєстрації заяви та повного пакета документів, передбачених цим Кодексом, у зазначений у заяві про приєднання спосіб обміну інформацією,

пункту 4.11.1 глави 4.11 розділу IV у частині створення геодезичної інформаційно-технічної системи об'єктів електроенергетики з використанням сучасних супутникових радіонавігаційних систем, комп'ютерних технологій та традиційних геодезичних методів,

пункту 11.5.12 глави 11.5 розділу XI, згідно з яким попередження про припинення електроживлення надсилається ОСР одночасно електропостачальнику та відповідному споживачу електричної енергії за 5 робочих днів до запланованої дати обмеження/припинення розподілу електричної енергії.

ОСР повинен відновити електроживлення протягом 5 робочих днів з дати отримання звернення електропостачальника щодо відновлення електроживлення;

розділу VIII Кодексу комерційного обліку електричної енергії, а саме:

пункту 8.2.1 глави 8.2, згідно з яким ППКО (у ролі ОЗД) повинен забезпечити щодобове автоматичне зчитування даних з лічильників з можливістю дистанційного доступу (зокрема основних, дублюючих і верифікаційних) та перевірку якості результатів вимірювання в межах своєї відповідальності для таких ТКО:

1) ТКО типу «межа мережі», «одиниця надання послуг з балансування» та «одиниця генерації»;

2) ТКО типу «одиниця споживання», що була обладнана вузлом обліку з можливістю дистанційного зчитування лічильника,

пункту 8.3.1 глави 8.3, згідно з яким ППКО (у ролі ОЗД), у разі неможливості отримати результати вимірювання для ТКО в автоматичному режимі, повинен негайно вжити всіх можливих заходів для отримання цих даних в установлені строки та в повному обсязі, зокрема для виявлення і, якщо це можливо, усунення причини відсутності даних;

пункту 6.1.10 глави 6.1 розділу VI Правил роздрібного ринку електричної енергії (у редакції, що діяла до 12 серпня 2022 року), згідно з яким адміністратор комерційного обліку не пізніше ніж на наступний день з дня отримання запиту на зміну електропостачальника має сформувати прогнозні обсяги споживання за точкою обліку (площадкою комерційного обліку) на заплановану дату зміни електропостачальника та:

1) перевірити інформацію про споживача та його об’єкт (об’єкти);

2) повідомити нового електропостачальника про можливість (відсутність можливості) здійснення зміни електропостачальника;

3) повідомити попереднього електропостачальника споживача про отримання запиту на зміну електропостачальника, дату запланованої зміни електропостачальника та прогнозні обсяги споживання на цю дату;

пункту 1.5 глави 1 Методики (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та системи розподілу, згідно з яким оператори систем розподілу відповідають за достовірність даних, зазначених ними у формах звітності та в документах;

Порядку тимчасового приєднання електроустановок до системи розподілу у період дії в Україні воєнного стану, а саме:

пункту 5, згідно з яким оператор системи розподілу не має права відмовити в тимчасовому приєднанні електроустановок замовника до системи розподілу за умови дотримання замовником вимог цього Порядку та з урахуванням вимог пункту 4 цього Порядку,

пункту 9, згідно з яким оператор системи розподілу у наданій замовником заяві про тимчасове приєднання з додатками до неї у день її подання присвоює реєстраційний номер,

пункту 10 (у редакції, що діяла до 18 жовтня 2022 року), згідно з яким оператор системи розподілу не пізніше ніж на п’ятий календарний день з дати реєстрації заяви про тимчасове приєднання та всіх необхідних документів надає замовнику проєкт договору про тимчасове приєднання, орієнтовний розрахунок вартості приєднання, а також проєкт технічних умов на тимчасове приєднання, за формою, наведеною у додатку 2 до Порядку, підписані оператором системи розподілу, у зазначений у заяві про приєднання спосіб обміну інформацією;

Типового договору про надання послуг з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління, а саме:

пункту 2.5 у частині здійснення розрахунку за надану Послугу на умовах часткової попередньої оплати вартості Послуги за поточний розрахунковий період згідно із визначеною системою платежів і розрахунків,

підпунктів 3.2.1 та 3.2.3 пункту 3.2 у частині обов’язку користувача своєчасно та в повному обсязі здійснювати розрахунки за цим Договором та забезпечити наявність обладнання зв’язку для передачі в режимі реального часу, з належним захистом, від оператора системи розподілу інформації;

Типового договору про надання послуг з передачі електричної енергії, а саме:

пункту 5.2 у частині здійснення попередньої оплати планової вартості послуги ОСП відповідно до встановленого цим пунктом алгоритму,

підпункту 3 пункту 8.3 у частині вчасної та у повному обсязі оплати за послугу на умовах, визначених цим Договором;

підпункту 5 пункту 3.5 Типового договору про врегулювання небалансів електричної енергії, згідно з яким СВБ зобов’язана здійснювати вчасно і в повному обсязі оплату за небаланс електричної енергії та платежів, сформованих ОСП для СВБ відповідно до Правил ринку;

пункту 6 постанови НКРЕКП від 26 квітня 2022 року № 352 у частині обов’язку операторів систем розподілу складати станом на останнє число кожного місяця наростаючим підсумком з дня набрання чинності цією постановою інформацію щодо поданих замовниками заяв та стану надання ОСР послуг з тимчасового приєднання за формою, наведеною в додатку до цієї постанови, та подавати її до НКРЕКП до 10 числа місяця, наступного за звітним.

Операторам систем розподілу складати станом на останнє число кожного місяця наростаючим підсумком з початку базового періоду інформацію щодо надання послуг з приєднання за договорами про приєднання, укладеними відповідно до вимог розділу IV Кодексу, (графи 1– 63 та 109 – 125 Звіту з моніторингу надання ОСП/ОСР послуг з приєднання, що є додатком 1 до Методики) та подавати її до НКРЕКП до 10 числа місяця, наступного за звітним;

постанови НКРЕКП від 17 грудня 2019 року № 2896, а саме:

пункту 1 (у редакції, що діяла до 04 липня 2021 року) у частині дотримання в кожному розрахунковому періоді граничної нижньої межі обов'язкової купівлі електричної енергії на ринку «на добу наперед» з метою компенсації технологічних втрат електричної енергії на її розподіл електричними мережами в розмірі 50 відсотків від обсягу фактичних технологічних втрат електричної енергії на її розподіл електричними мережами в цьому розрахунковому періоді,

пункту 1 (у редакції, що діяла до 09 серпня 2021 року) у частині дотримання, зокрема для операторів систем розподілу в кожному розрахунковому періоді граничну нижню межу обов'язкової купівлі електричної енергії на ринку «на добу наперед» з метою компенсації технологічних втрат електричної енергії на її розподіл електричними мережами в розмірі 95 відсотків від обсягу фактичних технологічних втрат електричної енергії на її розподіл електричними мережами в цьому розрахунковому періоді;

Порядку розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу, а саме:

пункту 2.8 (у редакції, що діяла до 18 березня 2023 року) у частині формування ІП відповідно до розділів, визначених цим Порядком, із зазначенням обсягу фінансування по кожному з розділів (без урахування податку на додану вартість (далі – ПДВ)) та включає:

1) інформацію про прогнозний загальний техніко-економічний стан ліцензіата на дату закінчення чинної ІП з урахуванням заходів чинної ІП;

2) опис робіт, запланованих на прогнозний період;

3) перелік робіт, послуг, обладнання, матеріалів, апаратного та програмного забезпечення, запланованих для виконання або закупівлі у прогнозному періоді, з урахуванням наскрізної пріоритезації заходів у межах розділів ІП, з розбивкою на етапи (квартали) з фінансуванням відповідно до планових квартальних обсягів надходжень коштів. При визначенні пріоритезації заходів пріоритетнішим є захід, виконання якого є важливішим та/або має більший вплив на забезпечення підвищення рівня надійності, економічності, зниження технологічних витрат електричної енергії та поліпшення якості надання послуг з розподілу електричної енергії, та не враховувати заходи зі створення трансформаторної потужності, що включаються до ІП без зазначення конкретного місця встановлення (згідно з типовими проєктами, блочно за відповідними потужностями з урахуванням статистичних даних тощо);

4) пояснювальну записку з обґрунтуванням необхідності проведення робіт по кожному розділу інвестиційної програми, яка містить, зокрема:

вступ, у якому зазначається:

інформація щодо проведення відкритого обговорення на місцях з посиланням на відповідний протокол щодо відповідності заходів ІП наданому ПРСР ліцензіата та розробленому Плану заходів щодо підвищення достовірності даних для здійснення моніторингу якості послуг тощо;

інформація (фактичні та заплановані рівні показників) щодо якості електропостачання (комерційна якість послуг, надійність (безперервність) та якість електроенергії) та заходів, направлених на її підвищення, із зазначенням розміщення пристроїв фіксації/аналізу показників якості електричної енергії та планів щодо їх встановлення;

інформація щодо переліку об’єктів електромереж ліцензіата з найбільшими показниками SAIDI з урахуванням вимог, визначених у цій главі, відсортовану за показником SAIDI від найвищого до найнижчого, з визначенням переліку заходів та термінів їх виконання для забезпечення зниження цих показників;

інформація щодо фактичних та прогнозних витрат електричної енергії в системі розподілу та заходів, направлених на їх зниження за результатами реалізації ІП;

інформація щодо результатів виконання розроблених у попередні періоди ТЕО (у тому числі з підвищення енергоефективності роботи розподільчих мереж/компенсації реактивної потужності) та заплановані заходи щодо подальшої їх реалізації з детальним графіком виконання цих заходів;

інформація щодо виконання ліцензіатом заходів у частині забезпечення необхідного рівня потужності кінцевих користувачів, з урахуванням створення резерву потужності для забезпечення перспективного зростання споживання, відповідно до вимог чинних нормативних документів, зокрема ДБН, та заплановані заходи щодо подальшої їх реалізації з графіком виконання цих заходів;

інформація щодо впровадження та модернізації автоматизованих систем комерційного обліку електричної енергії ліцензіата;

обґрунтування пріоритезації включення до ІП заходів та їх відповідність програмам/концепціям розвитку ліцензіата;

обґрунтування заходів щодо підвищення рівня напруги;

мета виконання запланованих заходів (робіт) у прогнозному періоді;

обґрунтування необхідності та доцільності проведення заходів (робіт) за кожним розділом інвестиційної програми з описом існуючого технічного стану відповідних об'єктів та їх складових частин, зазначенням останньої дати проведення ремонтних робіт, терміну їх експлуатації, типу та характеристик;

посилання на нормативно-правові акти, які регламентують необхідність виконання таких заходів (робіт);

інформація про схвалену, затверджену, погоджену належним чином проєктно-кошторисну документацію та інші необхідні обґрунтовуючі матеріали по всіх заходах ІП;

інформація щодо проведення експертизи проєктно-кошторисної документації;

опис запланованого економічного ефекту від впровадження заходів (робіт) інвестиційної програми;

інформацію щодо заходів (робіт) із зазначенням їх етапів виконання, фізичних обсягів та вартості, що заплановані до виконання у прогнозному періоді (по заходах, що мають перехідний характер, зазначаються етапи виконання, фізичні обсяги та фінансування по роках із урахуванням фактичного виконання);

5) джерела фінансування ІП;

6) прогноз ліцензіата щодо зниження технологічних витрат та втрат електричної енергії за результатами реалізації ІП,

пункту 2.9 (у редакції, що діяла до 25 серпня 2022 року) у частині формування ІП відповідно до розділів, визначених цим Порядком, із зазначенням обсягу фінансування по кожному з розділів (без урахування податку на додану вартість (далі – ПДВ)) та включає:

1) інформацію про прогнозний загальний техніко-економічний стан ліцензіата на дату закінчення чинної ІП з урахуванням заходів чинної ІП;

2) опис робіт, запланованих на прогнозний період;

3) перелік робіт, основного обладнання, матеріалів, апаратного та програмного забезпечення та послуг, запланованих для виконання у прогнозному періоді, з розбивкою на етапи (квартали) з фінансуванням відповідно до планових квартальних обсягів надходжень коштів;

4) пояснювальну записку з обґрунтуванням необхідності проведення робіт по кожному розділу інвестиційної програми, яка містить, зокрема:

мету виконання запланованих заходів (робіт) у прогнозному періоді;

обґрунтування необхідності та доцільності проведення заходів (робіт) за кожним розділом інвестиційної програми;

посилання на нормативно-правові акти, які регламентують необхідність виконання таких заходів (робіт);

інформацію про схвалену, затверджену, погоджену належним чином проєктно-кошторисну документацію;

інформацію щодо проведення експертизи проєктно-кошторисної документації;

опис запланованого економічного ефекту від впровадження заходів (робіт) інвестиційної програми;

інформацію щодо заходів (робіт) із зазначенням їх етапів виконання та вартості, що заплановані до виконання у прогнозному періоді (по заходах, що мають перехідний характер, зазначаються етапи виконання по роках із урахуванням фактичного виконання);

5) джерела фінансування ІП;

6) прогноз ліцензіата щодо зниження технологічних витрат та втрат електричної енергії за результатами реалізації ІП,

пункту 2.9 (у редакції, що діяла до 18 березня 2023 року), згідно з яким до ІП додаються обґрунтовуючі матеріали до запланованих робіт та закупівель товарів, які, зокрема мають містити:

1) проєктно-кошторисну документацію з виконання відповідних робіт, розроблену та затверджену відповідно до вимог чинного законодавства. При цьому обсяги робіт та ресурсів (матеріалів, обладнання тощо) у кошторисній документації повинні бути підтверджені відповідними обсягами у затвердженій проєктній частині;

2) експертні висновки щодо розгляду проєктно-кошторисної документації відповідно до вимог чинного законодавства;

3) накази про затвердження відповідної проєктно-кошторисної документації;

4) акти, експертні звіти (висновки) щодо необхідності заміни відповідного обладнання, технічні паспорти, протоколи замірів (акти, відомості тощо), протоколи випробувань та вимірювань, відповідні технічні завдання на проєктування та інші матеріали;

5) цінові (комерційні) пропозиції (прайси) виробників або їх офіційних представників в Україні, результати публічної закупівлі;

6) відповідні програми/концепції розвитку, що містять перелік запланованих за роками заходів.

Також до ІП додається зведений реєстр номенклатури обладнання та матеріалів (відповідно до довідника, розміщеного на офіційному вебсайті НКРЕКП), які заплановані для закупівлі протягом прогнозного періоду та/або фактично здійснені протягом базового періоду, з кількісними та вартісними показниками,

пункту 2.10 (у редакції, що діяла до 25 серпня 2022 року), згідно з яким до ІП ліцензіатом додаються обґрунтовуючі матеріали до запланованих робіт та закупівель товарів, які, зокрема можуть містити цінові пропозиції (прайси) виробників або їх офіційних представників в Україні, результати публічної закупівлі, накази про затвердження проєктної документації (або зведені кошториси до відповідних проєктів), що передбачені ІП.

Також до ІП додається зведений реєстр номенклатури обладнання та матеріалів (відповідно до довідника, розміщеного на офіційному вебсайті НКРЕКП), які заплановані для закупівлі протягом прогнозного періоду та/або фактично здійснені протягом базового періоду, з кількісними та вартісними показниками,

пункту 3.10 (у редакції, що діяла до 25 серпня 2022 року) у частині забезпечення достовірності наданої НКРЕКП інформації,

пункту 4.1 (у редакції, що діяла до 18 березня 2023 року) у частині виконання схваленої НКРЕКП ІП у повному обсязі відповідно до запланованих етапів, обсягів робіт у кількісному вираженні, джерел та обсягів фінансування у вартісному вираженні, у тому числі для заходів, які мають перехідний характер,

пункту 4.4 (у редакції, що діяла до 18 березня 2023 року), згідно з яким при зміні (збільшенні або зменшенні) вартості виконання заходів, передбачених схваленою ІП, до 5 % ліцензіат може самостійно зробити перерозподіл фінансування між цими заходами в межах одного розділу за умови незмінності фізичних обсягів цих заходів;

Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, а саме:

підпункту 5 пункту 2.2 у частині виконання рішення НКРЕКП у строки, встановлені відповідним рішенням та законодавством,

підпункту 7 пункту 2.2 у частині надання до НКРЕКП достовірних документів (їх копії) та інформацію (дані, відомості, звітність), необхідних для виконання НКРЕКП своїх повноважень та функцій, в обсягах та у строки (не менше десяти робочих днів для надання копій документів, пояснень тощо), встановлені НКРЕКП,

підпункту 13 пункту 2.2 у частині укладення договорів, які є обов'язковими для здійснення ліцензованої діяльності, та виконання умов цих договорів,

підпункту 14 пункту 2.2 у частині дотримання визначених напрямків та обсягів використання коштів за статтями витрат відповідно до встановленої рішенням НКРЕКП структури тарифу на розподіл електричної енергії,

підпункту 16 пункту 2.2 у частині використання коштів, отриманих за рахунок діяльності з розподілу електричної енергії, за цільовим призначенням та з дотриманням принципів здійснення закупівель відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі»,

підпункту 23 пункту 2.2 у частині дотримання показників якості послуг з розподілу електричної енергії, які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з розподілу електричної енергії, а також якість електричної енергії, перелік та величини яких затверджено НКРЕКП, у тому числі загальних стандартів якості електропостачання,

підпункту 24 пункту 2.2 у частині здійснення компенсації та/або відшкодування збитків користувачу системи та/або споживачу у разі недотримання ліцензіатом показників якості послуг з розподілу електричної енергії, визначених НКРЕКП та договором про надання послуг з розподілу,

підпункту 26 пункту 2.2 (у редакції, що діяла до 01 січня 2022 року) у частині надання послуги з приєднання електроустановки замовника до системи розподілу електричної енергії з урахуванням положень статті 21 Закону України «Про ринок електричної енергії» за умови дотримання замовником вимог кодексу систем розподілу,

підпункту 31 пункту 2.2 у частині припинення електроживлення споживача у порядку та у випадках, визначених кодексом системи розподілу та правилами роздрібного ринку,

підпункту 32 пункту 2.2 у частині відновлення електроживлення споживача у порядку та у випадках, визначених кодексом системи розподілу та правилами роздрібного ринку,

підпункту 42 (у редакції, що діяла до 01 січня 2022 року), підпункту 41 (у редакції, що діяла до 05 серпня 2022 року) та підпункту 47 пункту 2.2 у частині виконання заходів ремонтної програми з ремонтів основних фондів у повному обсязі відповідно до обсягів фінансування, передбачених відповідною статтею структури тарифу, у тому числі ремонти для усунення аварійних відключень, на виконання приписів контролюючих органів та обґрунтованих скарг споживачів,

підпункту 43 пункту 2.2 (у редакції, що діяла до 01 січня 2022 року) у частині виконання інвестиційної програми в повному обсязі відповідно до запланованих етапів, обсягів робіт та обсягів фінансування згідно із схваленою НКРЕКП інвестиційною програмою;

підпункту 47 пункту 2.2 (у редакції, що діяла до 01 січня 2022 року) у частині дотримання стандартів операційної безпеки та своєчасного і ефективного здійснення обміну інформацією про функціонування електричних мереж згідно із стандартами операційної безпеки,

підпункту 55 (у редакції, що діяла до 01 січня 2022 року), підпункту 54 (у редакції, що діяла до 05 серпня 2022 року) та підпункт 60 пункту 2.2 у частині сплати своєчасно та в повному обсязі за електричну енергію, куплену на ринку електричної енергії, та за послуги, що надаються на ринку електричної енергії,

підпункту 2 пункту 2.3 у частині забезпечення та здійснення комерційного обліку електричної енергії та обміну даними комерційного обліку відповідно до правил ринку та кодексу комерційного обліку, інших нормативно-правових актів та нормативних документів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії.

Зазначена сума штрафу має бути сплачена до Державного бюджету України у 30-денний строк з дня одержання копії рішення про накладення штрафу (код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції»).

2. Відповідно до пункту 1 частини першої та пункту 1 частини другої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», у межах здійснення заходів державного регулювання, зобов’язати АТ «УКРЗАЛІЗНИЦЯ» урахувати в Інвестиційній програмі розподілу електричної енергії на 2024 рік статтю «Додатково отриманий дохід за результатом діяльності у 2021 році» без додаткових джерел фінансування на загальну суму 9 724,43 тис. грн (без ПДВ), що виникла внаслідок економії коштів при виконанні інвестиційної програми у 2021 році.

3. Департаменту із регулювання відносин у сфері енергетики, у межах здійснення заходів державного регулювання, відповідно до пунктів 1, 13 частини першої та пункту 1 частини другої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг»:

1) підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що буде проводитися у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифу на послуги з розподілу електричної енергії АТ «УКРЗАЛІЗНИЦЯ» на 2024 та 2025 роки шляхом його зміни в бік зменшення рівними частинами на суму 506 096,7 тис. грн (без ПДВ), врахувавши:

суму надлишково отриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії у 2021 році у розмірі 528 906,26 тис. грн (без ПДВ);

суму недоотриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії у 2022 році у розмірі 86 476,35 тис. грн (без ПДВ);

суму профіциту коштів щодо надходжень та витрат, пов’язаних з наданням послуг з приєднання АТ «УКРЗАЛІЗНИЦЯ» за 2021 рік, у розмірі 10 914,02 тис. грн (без ПДВ);

суму профіциту коштів щодо надходжень та витрат, пов’язаних з наданням послуг з приєднання АТ «УКРЗАЛІЗНИЦЯ» за 2022 рік, у розмірі 14 875,83 тис. грн (без ПДВ);

витрати на відновлення об’єктів електричних мереж або їх складових, пошкоджених внаслідок бойових дій, у розмірі 37 011,58 тис. грн (без ПДВ);

суму необ'єктивного перевищення вартості заходів інвестиційної програми на 2021 рік у розмірі 23,52 тис грн (без ПДВ);

суму вивільнених коштів Інвестиційної програми з розподілу електричної енергії АТ «УКРЗАЛІЗНИЦЯ» на 2022 рік у розмірі 74 865 тис. грн (без ПДВ).

За результатами здійснення заходу державного контролю в частині перевірки стану виконання у 2023 році заходів схваленої Інвестиційної програми АТ «УКРЗАЛІЗНИЦЯ» на 2022 рік уточнити підсумкову суму надлишково отриманого або недоотриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії у 2022 році АТ «УКРЗАЛІЗНИЦЯ»;

2) у разі неврахування АТ «УКРЗАЛІЗНИЦЯ» в Інвестиційній програмі на 2024 рік суми додатково отриманого доходу за результатом діяльності у 2021 році при найближчому перегляді тарифу підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифу на послуги з розподілу електричної енергії АТ «УКРЗАЛІЗНИЦЯ» шляхом його зміни в бік зменшення на суму 9 724,43 тис. грн (без ПДВ).


Голова НКРЕКП                      Костянтин УЩАПОВСЬКИЙ

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux