Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
НКРЕКП обурена діями керівництва ВАТ «Запоріжжяобленерго» (60,2475 % належить державі) та публічно звертається до Фонду державного майна України щодо зміни керівництва з метою захисту інтересів держави та дотримання законодавства у сфері енергетики
Опубліковано 01 лютого 2016 року о 18:46



ВАТ «Запоріжжяобленерго» є одним з найбільших підприємств з передачі та постачання електричної енергії, займаючи 3 місце та 7 % в структурі передачі розподільчими мережами України (фактичні обсяги за 2015 рік склали 8 млрд 202 млн кВт*год.). Держава є власником 60,2475 % акцій ВАТ «Запоріжжяобленерго» (далі – Товариство) та прийняла стратегічне рішення щодо проведення його приватизації. Однак починаючи з 2014 року ситуація на Товаристві планомірно погіршувалася, особливо після останньої зміни  керівництва в червні 2015 року.

 

Так, заборгованість Товариства перед ДП «Енергоринок» за 2014 рік, а саме за період з 01.10.2014 по 31.12.2014, зросла на 131,5 млн грн і станом на 01.01.2015 становила 1 211,2 млн грн.

 

Під час планової перевірки за період 01.01.2014 - 26.02.2015, що була проведена в лютому-березні 2015 року, в акті Комісії були відзначені кричущі порушення законодавства, серед головних такі:


- зростання заборгованості споживачів та відсутність дій зі сторони Товариства щодо заборгованості, у тому числі обмежень боржників в електропостачанні з погашення ними заборгованості. Зокрема, заборгованість за спожиту електричну енергію ПАТ «Запорізький завод феросплавів» за січень-лютий 2015 року становила 372,6 млн грн на дату проведення перевірки;

 

- всупереч вимогам чинного законодавства Товариством були укладені договори про відступлення права вимоги з ПрАТ «ХК «Енергомережа» від 22.12.2014 № 641214/41, від 22.12.2014 № 641214/42, від 12.02.2015 № 24,  від 12.02.2015 № 23 та від 05.01.2015 № 01/05150023 (керівник згідно з ЄДР Крючков Дмитро Васильович) на загальну суму 346,3 млн грн, що відповідно не дозволило проведення розрахунків з ДП «Енергоринок» та зростання заборгованості Товариства до суми 1 518,6 млн грн на дату проведення перевірки;

 

- в ході перевірки було встановлено невиконання Інвестиційної програми на суму 43,9 млн грн (без ПДВ).

 

Внаслідок укладення договорів про відступлення права вимоги Товариство позбавило себе законних та реальних прав стягнення заборгованості замінивши боржників (ДП «Запорізький титано-магнієвий комбінат», ПАТ «Електрометалургійний завод «Дніпроспецсталь» ім. А.Н. Кузьміна») на ПрАТ «ХК «Енергомережа», що окрім того суперечить вимогам статтей 151 та 26 Закону України «Про електроенергетику».

 

З метою покращення розрахунків Товариства перед ДП «Енергоринок»  НКРЕКП протягом 2015 року відповідно до Порядку визначення відрахувань коштів на поточні рахунки постачальників електричної енергії за регульованим тарифом та на поточний рахунок із спеціальним режимом використання оптового постачальника електричної енергії, затвердженого  постановою НКРЕ від 13.06.2013 № 700, застосовувало нормативи відрахувань коштів на поточні рахунки ВАТ «Запоріжжяобленерго» на нульовому рівні.

 

З метою з’ясування причин виникнення та не погашення заборгованості споживачів перед Товариством, НКРЕКП 30 жовтня 2015 року спільно з ДП «Енергоринок», Міністерством енергетики та вугільної промисловості України, ДП «НЕК «Укренерго», Держенергонаглядом було проведено нараду з питання розрахунків та розробки заходів щодо обмеження електропостачання споживачів боржників (ПАТ «Запорізький завод феросплавів», ДП «Запорізький титано-магнієвий комбінат» та ПАТ «Електрометалургійний завод «Дніпроспецсталь» ім. А.Н. Кузьміна»).

 

5 листопада 2015 року на відкритому засіданні НКРЕКП було розглянуто питання виконання Товариством протоколу наради від 30 жовтня 2015 року і не вжиття останнім заходів щодо стягнення заборгованості зі споживачів-боржників.

 

12 листопада 2015 року на відкритому засіданні НКРЕКП було повторно розглянуто питання виконання Товариством протоколу наради від 30 жовтня і не вжиття останнім заходів щодо стягнення заборгованості зі споживачів-боржників.

 

Спостерігаючи суттєві порушення законодавства, що були описані вище, НКРЕКП протягом 2015 року неодноразово зверталась до органів державної влади для вжиття заходів в межах їх компетенції. Були надіслані листи до:


• Кабінету Міністрів України:

- 31.03.2015 № 2938/20/61-15;

- 22.05.2015 № 4834/17.4/61-15;

- 20.10.2015 № 11362/17.4/61-15;

- 23.10.2015 № 11480/17.4/61-15.

 

правоохоронних органів, а саме до:

Служби безпеки України:

- 31.03.2015 № 2938/20/61-15;

- 22.05.2015 № 4834/17.4/61-15;

- 20.10.2015 № 11362/17.4/61-15;

Генеральної прокуратури України:

- 31.03.2015 № 2938/20/61-15;

Прокуратури Запорізької області:

- 26.06.2015 № 6145/14/61-15;

Міністерства внутрішніх справ України

- 20.10.2015 № 11362/17.4/61-15;

 

Державної фінансової інспекції в Запорізькій області

- 16.04.2015 № 3686/14/61-15;

 

Запорізької обласної державної адміністрації

- 19.10.2015 № 11285/17.4/61-15;

- 20.10.2015 № 11362/17.4/61-15.

 

 

 

Враховуючи вищенаведені факти, які свідчать про систематичне, умисне, свідоме невиконання керівництвом ВАТ «Запоріжжяобленерго» своїх прямих посадових обов’язків, порушення норм діючого законодавства України, яке призводить до завдання шкоди інтересам як самого товариства, так і інтересам держави, та свідчить, щонайменше, про їх невідповідність займаним посадам, НКРЕКП також неодноразово зверталась і до Фонду державного майна України:

- 31.03.2015 № 2938/20/61-15;

- 22.05.2015 № 4834/17.4/61-15;

- 19.11.2015 № 12508/14/61-15;

- 28.12.2015 № 13902/14/61-15;

- 25.01.2016 № 495/14.1.1/7-16.

 



з пропозицією невідкладно замінити діючий склад виконавчого органу (керівництво) ВАТ «Запоріжжяобленерго» з метою виправлення ситуації, повернення ліцензованої діяльності останнього в правове поле та  нормалізації його життєдіяльності.

 

Останні дії керівництва Товариства - позови до судів про визнання протиправним дій НКРЕКП, а саме:


- оскарження встановлених 100% алгоритмів (до Запорізького окружного адміністративного суду про визнання протиправним пункту 1 постанови НКРЕКП від 02.11.2015 № 2699 «Про внесення змін до постанови НКРЕКП від 29 жовтня 2015 року № 2696» (в частині) та визнання протиправним та скасування пункту 1 постанови НРКЕКП від 01.12.2015 № 2896 «Про внесення змін до постанови НКРЕКП від 30 листопада 2015 року № 2890»);

- оскарження проведення планової перевірки за період з 27.02.2015 по 31.12.2015, що мала початися сьогодні (позов до Запорізького окружного адміністративного суду від 20.01.2016 № 001-008/872 про визнання протиправними дій НКРЕКП щодо проведення планової перевірки ліцензованої діяльності ВАТ «Запоріжжяобленерго»);

 

яскраво свідчать про:

- умисне небажання керівництва діяти в рамках чинного законодавства та в інтересах держави як власника 60.2% акцій;

- ухиляння керівництва від своїх прямих обов’язків;

- зловживання процесуальним правами про звернення до суду;

- блокування планової перевірки НКРЕКП, що мала покрити період роботи за 27.02.2015 по 31.12.2015.

 

НКРЕКП наполягає на тому, що подальше зволікання зі зміною керівництва буде сприяти порушенням норм діючого законодавства України, завдання шкоди інтересам як самого товариства, так і інтересам держави.


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux