Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Ефективні теплопостачальні підприємства отримують 100% коштів на власний поточний рахунок – встановлені на листопад 2016 року нормативи перерахувань передбачають отримання на поточні рахунки всіх коштів 70 суб’єктами господарювання, або майже половиною підприємств ТКЕ
Опубліковано 28 жовтня 2016 року о 14:00



На виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 18.06.2014 № 217 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2015 №1086) «Про затвердження Порядку розподілу коштів, що надходять на поточні рахунки із спеціальним режимом використання для проведення розрахунків з постачальником природного газу, на якого покладено спеціальні обов’язки» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, на відкритому засіданні 27 жовтня затвердила реєстр нормативів перерахування коштів на листопад 2016 року (далі - Реєстр нормативів) для 145 підприємств за категоріями споживачів, при цьому:

 

для 70 суб’єктів господарювання (48,2%), включених до Реєстру нормативів, на підставі документів, підтверджуючих відсутність заборгованості за природний газ перед постачальником природного газу, на якого покладено спеціальні обов’язки, за окремими категоріями споживачів, встановлено нормативи на рівні 0 відсотків на рахунок постачальника природного газу із спеціальними обов’язками, при цьому близько 90% коштів, що надходять як плата за теплову енергію та комунальні послуги з центрального опалення і постачання гарячої води, зараховуються на поточні рахунки теплопостачальних/теплогенеруючих організацій;

 

для 30 суб’єктів господарювання (20,7%), включених до Реєстру нормативів, на підставі документів, підтверджуючих відсутність заборгованості за послуги з розподілу природного газу перед оператором газорозподільної системи, встановлено нормативи на рівні 0 відсотків на рахунок оператора газорозподільної системи із одночасним зарахуванням цих коштів на поточні рахунки теплопостачальних/теплогенеруючих організацій;

 

для 47 суб’єктів господарювання (31,7%), включених до Реєстру нормативів, на підставі документів, підтверджуючих відсутність заборгованості за послуги з транспортування природного газу перед оператором газотранспортної системи, встановлено нормативи на рівні 0 відсотків на рахунок оператора газотранспортної системи із одночасним зарахуванням цих коштів на поточні рахунки теплопостачальних/теплогенеруючих організацій.

 

Водночас, з метою забезпечення діяльності підприємств, які за інших умов не отримували би кошти на власні поточні рахунки, передбачено застосування показника "Граничний норматив перерахування коштів на поточний рахунок теплопостачальної/теплогенеруючої організації" (далі – Нгран), який враховує захищені статті витрат, зокрема, на:


оплату праці, внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування працівників; 

 

сплату податків і зборів;

 

витрати на обслуговування та повернення кредитів міжнародних фінансових організацій, залучення яких узгоджено Комісією.

 

Так, нормативи перерахування коштів на поточні рахунки теплопостачальних/теплогенеруючих організацій на рівні показника Нгран визначено за категоріями споживачів «населення», «бюджетні установи», «релігійні організації» та «інші споживачі» для 37, 49, 8 та 49 підприємств відповідно.

 

Комісія звертає увагу споживачів та органів місцевої влади на значну роль органів місцевої влади у формуванні тарифів, яка полягає не у застосуванні мораторіїв, а у наступному:


1) узгодженні планових обсягів виробництва, транспортування та реалізації теплової енергії (пп.4а та 2б ст. 27 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні");

 

2) погодженні загальновиробничих питомих  норм витрат паливно-енергетичних ресурсів («Основні положення з нормування питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів у суспільному виробництві», наказ Державного комітету України з енергозбереження від 22.10.2002 №112);

 

3) затвердженні норм споживання та якості житлово-комунальних послуг, контроль за їх дотриманням (ст. 7. Закону України "Про житлово-комунальні послуги");

 

4) погодженні інвестиційних програм (ст. 13. Закону України "Про теплопостачання");

 

5) затвердженні температурного графіка роботи теплової мережі;

 

6) встановленні місцевих податків і зборів, зокрема ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території;

 

7) визначенні орендної плати за орендоване комунальне  майно;

 

8) погодженні штатного розпису комунальних підприємств, де має бути зазначено основну (мінімальну) заробітну плату, коефіцієнти співвідношень розмірів мінімальних місячних посадових окладів і додаткову заробітну плату (премії, надбавки) та кількість працівників;

 

9) рішеннях ОМС про передачу майна, реорганізацію підприємств комунальної власності (об’єднання підприємств або створення нових).

 

Комісія готова сприяти всім підприємствам у ефективному розвитку з метою надання споживачам якісних і сталих послуг та закликає органи місцевої влади фокусуватися на:


призначенні ефективного менеджменту комунальних підприємств;

 

схваленні місцевими органами самоврядування інвестиційних програм, що приведе до якісних змін та зменшення фізичного зносу обладнання та мереж;

 

забезпеченні виконання керівниками комунальних підприємств вимог законодавства щодо публічних закупівель з використанням системи Prozorro та дотримання принципів закупівель, у тому числі забезпечення конкуренції, ефективності, прозорості на кожному етапі.

 


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux