UA
EN
(044) 204 70 72
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ
У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ (НКРЕКП)
ОФІЦІЙНИЙ ВЕБ-САЙТ

 

 Реєстрація нового користувачаX  



Реєстрація нового користувача
Введіть реєстраційні дані


Логін (мінімум 3 символи)**:



Пароль (мінімум 6 символів)**:



Підтвердження пароля*:



Контрольне запитання*:



Відповідь на запитання*:



Прізвище Ім'я По-батькові*:



E-mail*:



Факс:



Телефон:



Введіть символи, зображені на малюнку:
 
 
* відмічені поля обов'язкові для заповнювання
** логін та пароль повинні містити тільки латинські символи та(або) цифри


 



Теплова енергія та гаряче водопостачання
Головна сторінка  /  Теплова енергія та гаряче водопостачання  /  Питання – відповіді  /  Споживач звернувся з пропозицією створити регіональні комісії для встановлення тарифів на комунальні послуги для того, щоб була можливість узгоджувати тарифи з органами місцевого самоврядування та мешканцями регіону



версія для друку


Дата розміщення на сайті: 28.02.2017

Споживач звернувся з пропозицією створити регіональні комісії для встановлення тарифів на комунальні послуги для того, щоб була можливість узгоджувати тарифи з органами місцевого самоврядування та мешканцями регіону

 

Відповідь:

 

Згідно зі статтею 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» та статтею 6 Закону України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг», НКРЕКП відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, здійснює ліцензування видів господарської діяльності у сферах енергетики та комунальних послуг, передбачених законом, встановлює тарифи на теплову енергію, комунальні послуги для суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання на суміжних ринках, ліцензування діяльності яких здійснюється НКРЕКП та контролює додержання ліцензіатами ліцензійних умов провадження господарської діяльності.

 

Відповідно до статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» (далі – Закон) господарська діяльність з виробництва теплової енергії, транспортування її магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами та постачання теплової енергії підлягає ліцензуванню.

 

Положеннями Закону про теплопостачання визначено, що до повноважень НКРЕКП належить, зокрема, ліцензування господарської діяльності з виробництва теплової енергії (крім діяльності з виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях, теплоелектростанціях, атомних електростанціях і когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії), транспортування її магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, постачання теплової енергії в обсягах, що перевищують рівень, який встановлюється умовами та правилами провадження господарської діяльності (ліцензійними умовами) та здійснення контролю за додержанням ліцензійних умов у межах своїх повноважень. 

 

Одночасно, Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії (крім діяльності з виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях, теплоелектростанціях, атомних електростанціях і когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії), транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами та постачання теплової енергії, затвердженими постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг (далі – Комісія) від 10.08.2012 № 276, № 277 та № 278 відповідно, (далі – Ліцензійні умови) встановлено організаційні, кваліфікаційні, технологічні та спеціальні (особливі) вимоги провадження зазначених видів господарської діяльності та визначено, що вони є обов’язковими для суб’єктів господарювання незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності, які провадять (мають намір провадити) діяльність з виробництва, транспортування та постачання теплової енергії.

 

Зокрема, пунктами 1.4. Ліцензійних умов визначено, що Комісія здійснює ліцензування господарської діяльності з виробництва, транспортування та постачання теплової енергії суб’єктів господарювання у разі, якщо протягом останнього року дії попередньої ліцензії на провадження господарської діяльності з виробництва, транспортування, постачання теплової енергії суб’єкт господарювання здійснював таку господарську діяльність на території двох або більше областей України (включаючи Автономну Республіку Крим, міста Київ та Севастополь) або якщо із джерел теплової енергії суб’єкта господарювання для потреб споживачів відпускалась теплова енергія в обсязі, що перевищує 20 тисяч Гкал на рік та при цьому із теплових мереж і теплових пунктів суб’єкта господарювання для потреб споживачів відпускалася теплова енергія в обсязі, що перевищує 18 тисяч Гкал на рік/обсяги постачання теплової енергії для потреб споживачів перевищували 18 тисяч Гкал на рік.

 

Таким чином, якщо суб’єкт господарювання здійснює (або має намір здійснювати) діяльність з виробництва, транспортування або постачання теплової енергії на території двох або більше областей України або в обсягах, що перевищує рівень визначений Ліцензійними умовами, ліцензування такої діяльності та встановлення тарифів здійснюється НКРЕКП, в іншому випадку діяльність з ліцензування та встановлення тарифів відноситься до компетенції Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.

 

Механізм формування та встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, для суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання на суміжних ринках, які провадять або мають намір провадити господарську діяльність з виробництва теплової енергії, її транспортування магістральними і місцевими (розподільними) тепловими мережами та постачання визначається Порядком формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, затвердженим постановою НКРЕКП від 24.03.2016 № 377, (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09 червня 2016 року за № 835/28965) (далі – Порядок) та Процедурою встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування, постачання, затвердженою постановою НКРЕКП від 31.03.2016 № 528 та Процедурою встановлення тарифів на послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, затвердженою постановою НКРЕКП від 31.03.2016 № 529 (далі – Процедури).

 

Згідно вимог Порядку ліцензіат самостійно розраховує тарифи і надає до НКРЕКП заяву з відповідними розрахунковими і підтвердними матеріалами. НКРЕКП на засіданнях, які проходять у формі відкритих слухань, у присутності, зокрема, представників органів місцевого самоврядування, розглядає питання схвалення тарифів на теплову енергію та комунальні послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води.

 

При цьому, слід зауважити, що на засіданнях НКРЕКП усі бажаючі можуть висловити свою думку та дати слушні зауваження і пропозиції, які при їх доцільності враховуються. Проекти схвалених постанов на виконання частини третьої статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розміщуються на офіційному сайті НКРЕКП. Протягом періоду розміщення зазначених проектів постанов всі бажаючи та заінтересовані сторони, у тому числі громадськість має змогу надавати пропозиції та зауваження щодо схвалених тарифів на теплову енергію та послуги з централізованого опалення і централізованого постачання гарячої води.

 

Водночас, після схвалення тарифів на відкритому засіданні, НКРЕКП надсилає відповідні листи органам місцевого самоврядування з метою отримання їх позиції та узгодження тарифів на теплову енергію для потреб населення та тарифів на послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, оскільки відповідно до вимог законів України «Про житлово-комунальні послуги», «Про місцеві державні адміністрації», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про теплопостачання», «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг» органи місцевого самоврядування мають суттєвий вплив на структуру тарифів на теплову енергію та послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, зокрема, у частині:

 - затвердження норм споживання та якості житлово-комунальних послуг, контролю за їх дотриманням;

 - забезпечення населення житлово-комунальними послугами необхідних рівня та якості;

 - погодження інвестиційних програм;

 - погодження температурних графіків роботи теплових мереж;

 - розгляду і узгодження планів підприємств, установ та організацій, що не належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, здійснення яких може викликати негативні соціальні, демографічні, екологічні та інші наслідки, підготовка до них висновків і внесення пропозицій до відповідних органів;

 - встановлення місцевих податків і зборів відповідно до Податкового кодексу України;

 - прийняття рішень щодо надання, відповідно до чинного законодавства, пільг по місцевих податках і зборах, а також земельному податку;

 - встановлення для підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, розміру частки прибутку, яка підлягає зарахуванню до місцевого бюджету.

 

Разом з тим, наказом Мінрегіону від 30.07.2012 № 390 затверджено Порядок, яким визначено механізм доведення до відома споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад, котрим, в свою чергу, передбачено, що протягом п'яти робочих днів з дня подання відповідних розрахунків до органу, уповноваженого встановлювати тарифи суб’єкти господарювання інформують споживачів про намір здійснити зміну тарифів за визначеними цим Порядком способами, а також обґрунтування причин зміни тарифу (зазначення розміру діючого тарифу та відсотка відшкодування затвердженим тарифом собівартості, планового економічно обґрунтованого тарифу, дати, коли тариф востаннє переглядався, причин перегляду тарифу, визначення відсотка зростання основних складових тарифу (заробітної плати, електроенергії, матеріалів), визначення відсотка підвищення тарифу тощо).

 

Тільки після отримання офіційної позиції органів місцевого самоврядування щодо рівня схвалених НКРЕКП тарифів на теплову енергію та послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води питання щодо їх встановлення розглядається на відкритому засіданні НКРЕКП.

 

Таким чином, НКРЕКП діє відповідно до вимог чинного законодавства щодо забезпечення прозорості та відкритості процедури встановлення тарифів на теплову енергію та комунальні послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води.





   НКРЕКП

03057 м. Київ, вул. Смоленська, 19            тел. (044) 204-48-27;
E-mail: box@nerc.gov.ua

© 2016 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП)