UA
EN
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ
У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ (НКРЕКП)
ОФІЦІЙНИЙ ВЕБ-САЙТ

 

 Реєстрація нового користувачаX  



Реєстрація нового користувача
Введіть реєстраційні дані


Логін (мінімум 3 символи)**:



Пароль (мінімум 6 символів)**:



Підтвердження пароля*:



Контрольне запитання*:



Відповідь на запитання*:



Прізвище Ім'я По-батькові*:



E-mail*:



Факс:



Телефон:



Введіть символи, зображені на малюнку:
 
 
* відмічені поля обов'язкові для заповнювання
** логін та пароль повинні містити тільки латинські символи та(або) цифри


 



Водопостачання та водовідведення
Головна сторінка  /  Водопостачання та водовідведення  /  Споживачі  /  Централізоване водопостачання та водовідведення  /  Роз’яснення з питань надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення, які мають суспільний резонанс чи поширені в листах, які надходять до НКРЕКП



версія для друку


Дата розміщення на сайті: 11.06.2015

 

 Роз’яснення з питань надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення, які мають суспільний резонанс чи поширені в листах, які надходять до НКРЕКП 

 

Щодо підвищення тарифів на комунальні послуги

 

Законами України «Про житлово-комунальні послуги», «Про ціни і ціноутворення», «Про питну воду та питне водопостачання», «Про державне регулювання в сфері комунальних послуг», постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» для суб’єктів природних монополій та суб’єктів господарювання, що провадять діяльність на суміжних ринках, передбачено встановлення економічно обґрунтованих тарифів на комунальні послуги на рівні, що буде покривати всі витрати в собівартості цих послуг та інвестиційну складову.

 

Відповідно до частини десятої статті 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»: у разі зміни протягом строку дії цін/тарифів обсягу окремих складових економічно обґрунтованих витрат з причин, які не залежать від виконавця/виробника, зокрема, збільшення або зменшення податків і зборів, мінімальної заробітної плати, орендної плати та амортизаційних відрахувань, підвищення або зниження цін на паливно-енергетичні та інші матеріальні ресурси, виконавці/виробники проводять коригування встановлених цін/тарифів на житлово-комунальні послуги і подають на затвердження до органу, уповноваженого здійснювати встановлення таких цін/тарифів. При цьому перерахунок цін/тарифів може проводитися шляхом коригування лише тих складових структури цін/тарифів, за якими відбулися цінові зміни в бік збільшення або зменшення.

 

Водночас, слід зазначити, що в умовах постійного зростання основних складових тарифів, зокрема, мінімальної заробітної плати, вартості електричної енергії, реактивів, паливно-енергетичних та інших матеріальних ресурсів, тарифи, які були затверджені органами місцевого самоврядування, протягом багатьох років не переглядалися і, тому, виникла невідповідність діючих тарифів фактичним витратам для вироблення (створення) послуг з централізованого водопостачання та водовідведення. Це, в свою чергу, негативно відобразилося на діяльності суб’єктів господарювання, стані систем централізованого водопостачання та водовідведення, якості надання послуг споживачам, функціонуванні галузі в цілому.

 

Отже, приведення тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення до економічно обґрунтованого рівня є необхідним заходом для належного функціонування підприємств водопостачання та водовідведення, зокрема, для здійснення розрахунків за електроенергію, оплати податків та забезпечення споживачів якісними послугами та питною водою.

 

Згідно з вимогами чинного законодавства виконавці/виробники здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг і подають їх органам, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів. На сьогодні такими уповноваженими органами є Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, та органи місцевого самоврядування.

 

Згідно з вимогами Закону України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг» НКРЕКП встановлює тарифи на комунальні послуги (тарифи на послуги централізованого водопостачання та водовідведення) лише тим суб'єктам природних монополій та суб'єктам господарювання на суміжних ринках, ліцензування діяльності яких здійснюється НКРЕКП. У свою чергу, органи місцевого самоврядування встановлюють тарифи на комунальні послуги для решти підприємств, які не підпадають під регулювання НКРЕКП.

 

Процес формування (розрахунку) тарифів на житлово-комунальні послуги регламентовано діючою нормативно-правовою базою. Кабінетом Міністрів України затверджено єдині для всіх суб’єктів господарювання, що функціонують на ринку житлово-комунальних послуг, порядки формування тарифів на житлово-комунальні послуги, зокрема: Порядок формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869 (далі – Порядок).

 

Водночас зазначаємо, Порядок не передбачає розмежування споживачів на окремі категорії, натомість забезпечує єдиний для всіх суб’єктів господарювання, що провадять або мають намір провадити господарську діяльність з централізованого водопостачання та водовідведення, підхід до формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, який дозволяє на основі бездотаційності планомірно привести дані тарифи до економічно обґрунтованого рівня для всіх споживачів в цілому, а не по окремим категоріям.

 

Формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення здійснюється ліцензіатами відповідно до річних планів ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення, економічно обґрунтованих планованих витрат, визначених на підставі державних та галузевих нормативів витрат ресурсів, у тому числі галузевих технологічних нормативів використання питної води на підприємствах водопровідно-каналізаційного господарства з урахуванням основних особливостей технологічних процесів конкретного виробництва, техніко-економічних розрахунків, кошторисів з урахуванням ставок податків і зборів, цін на матеріальні ресурси та послуги у планованому періоді.

 

Річні плани ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення складаються окремо за видами такої діяльності (водопостачання, водовідведення) на підставі фактичних за останні п'ять років та прогнозованих обсягів централізованого водопостачання та водовідведення з урахуванням укладених із споживачами договорів та інших техніко-економічних факторів.

 

На засіданнях Комісії у формі відкритого слухання відповідно до вимог Порядку та розрахункових матеріалів підприємств водопостачання та водовідведення приймаються постанови про встановлення тарифів.

 

Щодо різних тарифів на водопостачання 

 

Щодо різного рівня тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення для підприємств галузі, слід зазначити, що специфіка господарської діяльності підприємств, що забезпечують послугами з централізованого водопостачання та водовідведення споживачів різних регіонів країни, базується на різних чинниках, які об’єктивно впливають на фінансові результати діяльності цих підприємств та рівень тарифів.

 

Різний рівень тарифів на підприємствах водопостачання та водовідведення значним чином залежить від місцевих особливостей виробництва та надання цих послуг, а саме: від джерела водопостачання, його віддаленості від споживачів, якості води в джерелі водопостачання, технології очищення, обсягу реалізації послуг водопостачання та/або водовідведення, кількість споживачів, яким надані послуги, стану основних фондів, розгалуженості комунікацій та багато інших факторів, які впливають на величину собівартості тарифів.





   НКРЕКП

03057 м. Київ, вул. Смоленська, 19            тел. (044) 204-48-27;
E-mail: box@nerc.gov.ua

© 2016 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП)